جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

تبرئه یک آمریکایی پس از ۳۰ سال حبس

پنجشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب: 797800
طبق گزارش دادستان ناحیه سانفرانسیسکو در آمریکا, این مرد سیاه پوست بعد از بازنگری در حکم خود بعد از ۳۰ سال تبرئه شده است.
تبرئه یک آمریکایی پس از ۳۰ سال حبس

 

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، به گفته مقامات آمریکایی یک مرد سیاه پوست اهل کالیفرنیا که بیش از سه دهه را پشت میله‌های زندان به خاطر قتلی که مرتکب نشده، گذرانده بود روز دوشنبه از این جنایت تبرئه شده و از زندان آزاد گشت.

"ان‌بی‌سی" در این باره نوشت: "چسا بودین"، دادستان ناحیه سانفرانسیسکو روز دوشنبه گفت: "خواکین سیریا" که اکنون 61 سال دارد، در سال 1990 دستگیر و به قتل با یک قبضه اسلحه در سانفرانسیسکو محکوم شده بود.

پرونده "سیریا" نخستین تبرئه از سوی کمیسیون بی‌گناهی دادستان منطقه سانفرانسیسکو است که توسط "بودین" در سال 2020 برای بررسی پرونده‌های محکومیت نادرست احتمالی ایجاد شد.

"سیریا" به دلیل قتل "فلیکس باستاریکا" که پس از مشاجره در یکی از کوچه‌های سانفرانسیسکو با شلیک گلوله از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت، به قتل درجه یک و حبس ابد محکوم شده بود.

"لارا بازلون"، رئیس کمیسیون بی‌گناهی گفت که تحقیقات 18 ماهه کمیسیون شاهدان و شواهد جدید را کشف کرد و شکلی از اشتباهات را در نحوه رسیدگی به پرونده پیدا کرد؛ از جمله اجبار پلیس از شاهد کلیدی که در آن زمان یک نوجوان بود!

او گفت: هیچ دی‌ان‌ای، اثر انگشت و هیچ سلاحی در این رابطه پیدا نشد و تنها به دلیل اجبار یک نوجوان به شهادت این رأی صادر شده بود.

"سیریا" بیش از 30 سال است که به خاطر جنایتی که مرتکب نشده در زندان بوده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
بعد از ۳۰ سال از عمرش دلش برای زندان تنگ خواهد شد!!!