پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

وضعیت «موسسات مرگ ساز» در آمریکا

شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 797290
اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که قتل و خودکشی در زندان‌های آمریکا با روندی روزافزون در حال افزایش است.
وضعیت «موسسات مرگ ساز» در آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، زندان‌های ایالتی آمریکا به طور فزاینده ای، مکان‌هایی مرگبار هستند.

به گزارش اندیشکده آمریکایی «پریسون پالیسی»، داده‌های جدید اداره آمار دادگستری آمریکا نشان می‌دهد که زندان‌های ایالتی این کشور شاهد افزایش نگران‌کننده خودکشی، قتل، و مرگ‌های ناشی از مواد مخدر و الکل هستند.

آخرین داده‌های اداره آمار دادگستری آمریکا (BJS) در مورد مرگ و میر در زندان‌های ایالتی و فدرال این کشور یادآور این است که زندان‌ها در واقع «موسسات مرگ ساز» هستند.

به دلیل تأخیر‌های مداوم در انتشار، جدیدترین داده‌ها در این زمینه مربوط به سال ۲۰۱۸ است و باید توجه داشت که شیوع ویروس کرونا در زندان‌های آمریکا این موضوع را تشدید کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که زندان‌ها در آمریکا به طور فزاینده‌ای خطرناک شده اند؛ یافته‌ای که نباید نادیده گرفته شود.

اعداد جدید برخی از همان روند‌هایی را نشان می‌دهند که قبلاً مشاهده شده است - اینکه هزاران نفر در بازداشتگاه می‌میرند، عمدتاً به دلیل یک بیماری مهم یا نامشخص –، اما سهم فزاینده‌ای از مرگ‌ها ناشی از علل غیرطبیعی مانند خودکشی، قتل، و مسمومیت با مواد مخدر و الکل است.

زندان‌های ایالتی برای افرادی برنامه ریزی شده که دستکم به یک سال محکوم شده‌اند و فرض بر این است که با برنامه‌ریزی، درمان و آموزش مستمر برای حبس طولانی‌مدت ایجاد شوند.

با این وجود به گفته یکی از افراد سابقاً زندانی، «اگر بین زندان و بازداشتگاه یکی را انتخاب کنید، زندان معمولا مکان بسیار بهتری است.»
 
 
با توجه به شرایط اسفناکی که منجر به تراژدی در بین افراد عمدتا محکوم نشده می‌شود، مرگ و میر در زندان‌های آمریکا کانون توجه بسیاری در اخبار عمومی است.

در زندان‌های ایالتی در مقایسه با گزارش‌های قبلی، میزان خودکشی ۲۲ درصد و مرگ و میر بر اثر مواد مخدر و الکل حدود ۱۳۹ درصد افزایش یافته است.

دلیل این افزایش تنها به خاطر افزایش جمعیت زندان‌ها نبوده است؛ زندان‌های آمریکا مکان‌های خطرناکی بوده و هستند و افراد زندانی را در معرض شرایط جسمی و روحی غیرقابل تحملی قرار می‌دهند.

آمار مرگ و میر در تمامی بخش‌ها افزایش یافته و اطلاعات نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۲ به بعد مرگ و میر در زندان‌های آمریکا تا حد زیادی از رشد جمعیت در زندان‌ها پیشی گرفته است.

در سال ۲۰۱۸، زندان‌های ایالتی آمریکا چهار هزار و ۱۳۵ مورد مرگ را گزارش کردند (بدون احتساب ۲۵ نفری که در زندان‌های ایالتی اعدام شدند)؛ این بالاترین رقم ثبت شده از سال ۲۰۰۱ به شمار می‌رود که اداره آمار دادگستری آمریکا شروع به جمع آوری اطلاعات در این زمینه کرده است.

بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، نرخ مرگ و میر در زندان‌های ایالتی آمریکا از ۳۰۳ به ۳۴۴ در هر ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته که یک افزایش فوق‌العاده شرم‌آور است.
 
 
اداره آمار دادگستری آمریکا داده‌های مرگ و میر را به روش‌های مختلفی دسته بندی می‌کند، یکی از آن‌ها مرگ «طبیعی» در مقابل «غیر طبیعی» است؛ مرگ‌های «طبیعی» آن‌هایی هستند که به بیماری نسبت داده می‌شوند، در حالی که مرگ‌های «غیر طبیعی» آن‌هایی هستند که بر اثر خودکشی، قتل، تصادف و مواد مخدر یا الکل ایجاد می‌شوند.

برای سال ۲۰۱۸ به عنوان آخرین سالی که آمار آن در دسترس قرار گرفته، هر علت مرگی بدترین سال خود و بیشترین افزایش را داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۸ مرگ‌های «غیرطبیعی» یا قابل پیشگیری سهم فزاینده‌ای از مرگ و میر کلی را تشکیل می‌دهند؛ در سال ۲۰۱۸، بیش از یک مورد از هر شش مرگ در زندان‌های ایالتی (۱۷ درصد) «غیرطبیعی» بود، در حالی که در سال ۲۰۰۱ این رقم کمتر از یک در ۱۰ مرگ (۹ درصد) بوده است.

آمار خودکشی در زندان‌های ایالتی آمریکا نیز بیشتر از هر زمانی است؛ در سال ۲۰۱۸، زندان‌های ایالتی بیشترین تعداد خودکشی (۳۴۰) را از زمانی که اداره آمار دادگستری آمریکا شروع به جمع‌آوری این داده‌ها در ۲۰ سال پیش کرده، داشته است.

در مقایسه با رشد خالص یک درصدی جمعیت زندان‌های ایالتی آمریکا از سال ۲۰۰۱، خودکشی‌ها به میزان تکان دهنده ۸۵ درصد افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *