جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رانده شدگان جریان اصلاحات روزنامه منتشر می‌کنند

سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 796966
غلامحسین کرباسچی در دوره جدید انتشار روزنامه دیگر سراغ اعضای حزب و نیز گردانندگان رسانه ای خود نرفته است.
رانده شدگان اصلاحات روزنامه منتشر می‌کنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، غلامحسین کرباسچی پس از کناره گیری از حزب کارگزاران سازندگی بار دیگر به سراغ مجوز روزنامه «هم مهین» رفته و به دنبال راه اندازی مجدد آن است.

گروه رسانه ای «هم میهن» در دوره دبیر کلی کرباسچی در حزب کارگزاران مدعی لیبرالیسم فارسی بود. در آن دوران حسین مرعشی از اعضای موثر و سخنگوی حزب کارگزاران مدعی بود که حزبش نماینده لیبرال دموکراسی در ایران است!

پس از آنکه کرباسچی در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران نتوانست عنوان دبیر کلی را به دست آورد؛ از حزب قهر کرده و زمزمه جدایی سر داد، این مسئله باعث شد روزنامه سازندگی به دلیل نداشتن حامی مالی مدتی با توقف در چاپ روبرو گردد.

از نکات جالب توجه آن است که غلامحسین کرباسچی در دوره جدید انتشار روزنامه دیگر سراغ اعضای حزب و نیز دوستان رسانه ای خود نرفته و به جای استفاده از کادر تحریریه قدیمی از برخی چهره‌های چپ که زاویه شدید با آراء حزب کارگزاران دارند خواسته با او همکاری کنند. احمد زیدآبادی از اعضای سابق ماهنامه ایران فردا (ارگان رسمی گروهک ملی- مذهبی) از جمله افرادی است که قرار است در روزنامه جدید کرباسچی در شورای سردبیری نقش داشته باشد.

 در این میان اما همراه شدن افرادی همچون عباس عبدی و محمدجواد روح با کرباسچی جهت راه اندازی هم میهن بیانگر یک مساله مهم دیگر نیز می‌باشد، گردهم آمدن «رانده شدگان» جریان اصلاحات که هر یک از آنان به منتقدان جدی این جریان و برخی چهره های اصلی این جریان تبدیل شده اند در کنار کرباسچی پیام ویژه‌ای دارد! شاید بتوان گفت هم میهن رگ هایی از انتقاد به جریان اصلاحات را در اولویت کاری خود قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *