جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

در ایام پایانی سال شهرداری‌ها چکار خواهند کرد؟

شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 793115
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تأکید بر کاهش سفرهای غیرضروری در ایام پایانی سال از سمت شهروندان گفت: اتوبوس‌های خطوط خلوت‌تر به خطوط پرازدحام شهر منتقل می‌شوند.
در ایام پایانی سال شهرداری‌ها چکار خواهند کرد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، مهدی گلشنی ضمن اشاره به ایام پایانی امسال، درباره اقدامات اجرایی معاونت حمل و نقل بیان کرد: در این ایام استفاده از مراکز تجاری بیشتر می‌شود و تراکم و مراجعه به محدوده بازار افزایش می‌یابد؛ در نتیجه باعث افزایش ترافیک و سفرهای درون شهری می‌شود که در این صورت باید ارائه سرویس‌های حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی تقویت شود.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اتوبوس‌های خطوط خلوت‌تر به خطوط پرازدحام منتقل می‌شوند، افزود: همچنین در این میان از اتوبوس‌هایی که تعمیر شده و تجهیز هستند، در خطوط مورد نیاز استفاده خواهد شد تا سرویس رسانی مطلوب‌تری به شهروندان ارائه شود.

گلشنی درباره وظایف شهروندان در ایام پایانی سال توضیح داد: البته در ایام پایانی سال علاوه بر اقداماتی که شهرداری انجام می‌دهد، شهروندان هم باید به کاهش ترافیک و ازدحام در شهر کمک کنند.

شهروندان در این یک ماه پایانی سال، سفرهای غیرضروری را کاهش دهند و تا حد ممکن نیازهای خود را به صورت محلی و منطقه‌ای تأمین کنند.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد که از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنند و در مسیرهای کوتاه درون شهری به صورت پیاده یا با دوچرخه تردد داشته باشند.

همزمان با فرهنگ‌سازی باید برخورد با متخلفان انجام شود

مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: بخش عمده فرهنگ ترافیکی جزو وظایف شهروندی است؛ آن‌ها هم باید در ایام شلوغ سال، به خودشان، دیگران و مدیریت شهری کمک کنند.

گلشنی درباره طرح برخورد پلیس راهور با موتورسواران نیز بیان کرد: طرح مشترکی با همکاری پلیس راهور و شهرداری تهران در ایام پایانی سال در حال اجراست تا با موتورسواران متخلف در خطوط تندرو اتوبوسرانی برخورد شود.

در کنار آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی باید برخورد و جریمه متخلفان هم اتفاق افتد.

وی ضمن اشاره به تخلفات بسیار موتورسواران در شهر گفت: هدف اصلی این طرح برخورد با موتورسواران متخلف خطرآفرین است؛ تلاش می‌شود که برخورد مناسب و قانونی با این افراد صورت گیرد تا خطری متوجه افرادی که فرهنگ ترافیکی را رعایت می‌کنند، نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *