کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در ایام پایانی سال شهرداری‌ها چکار خواهند کرد؟

7 اسفند 1400 ساعت 11:53

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تأکید بر کاهش سفرهای غیرضروری در ایام پایانی سال از سمت شهروندان گفت: اتوبوس‌های خطوط خلوت‌تر به خطوط پرازدحام شهر منتقل می‌شوند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، مهدی گلشنی ضمن اشاره به ایام پایانی امسال، درباره اقدامات اجرایی معاونت حمل و نقل بیان کرد: در این ایام استفاده از مراکز تجاری بیشتر می‌شود و تراکم و مراجعه به محدوده بازار افزایش می‌یابد؛ در نتیجه باعث افزایش ترافیک و سفرهای درون شهری می‌شود که در این صورت باید ارائه سرویس‌های حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی تقویت شود.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اتوبوس‌های خطوط خلوت‌تر به خطوط پرازدحام منتقل می‌شوند، افزود: همچنین در این میان از اتوبوس‌هایی که تعمیر شده و تجهیز هستند، در خطوط مورد نیاز استفاده خواهد شد تا سرویس رسانی مطلوب‌تری به شهروندان ارائه شود.

گلشنی درباره وظایف شهروندان در ایام پایانی سال توضیح داد: البته در ایام پایانی سال علاوه بر اقداماتی که شهرداری انجام می‌دهد، شهروندان هم باید به کاهش ترافیک و ازدحام در شهر کمک کنند.

شهروندان در این یک ماه پایانی سال، سفرهای غیرضروری را کاهش دهند و تا حد ممکن نیازهای خود را به صورت محلی و منطقه‌ای تأمین کنند.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد که از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنند و در مسیرهای کوتاه درون شهری به صورت پیاده یا با دوچرخه تردد داشته باشند.

همزمان با فرهنگ‌سازی باید برخورد با متخلفان انجام شود

مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: بخش عمده فرهنگ ترافیکی جزو وظایف شهروندی است؛ آن‌ها هم باید در ایام شلوغ سال، به خودشان، دیگران و مدیریت شهری کمک کنند.

گلشنی درباره طرح برخورد پلیس راهور با موتورسواران نیز بیان کرد: طرح مشترکی با همکاری پلیس راهور و شهرداری تهران در ایام پایانی سال در حال اجراست تا با موتورسواران متخلف در خطوط تندرو اتوبوسرانی برخورد شود.

در کنار آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی باید برخورد و جریمه متخلفان هم اتفاق افتد.

وی ضمن اشاره به تخلفات بسیار موتورسواران در شهر گفت: هدف اصلی این طرح برخورد با موتورسواران متخلف خطرآفرین است؛ تلاش می‌شود که برخورد مناسب و قانونی با این افراد صورت گیرد تا خطری متوجه افرادی که فرهنگ ترافیکی را رعایت می‌کنند، نباشد.


کد مطلب: 793115

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/793115/ایام-پایانی-سال-شهرداری-ها-چکار-خواهند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com