پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۵

خوردن صبحانه در چه ساعتی عمر را زیاد می کند؟

يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 783466
گفته می شود که صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است، اما محققان اکنون بر این باورند که خوردن این وعده در صبح زود می تواند به داشتن عمر طولانی تر کمک کند.
خوردن صبحانه در چه ساعتی عمر را زیاد می کند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، خوردن صبحانه قبل از ساعت ۷ صبح می‌تواند طول عمر را افزایش دهد اما تحقیقات نشان می‌دهد که صبحانه خوردن ساعت ۱۰ صبح به بعد می‌تواند موجب مرگ زودهنگام شود.

تحقیقات قبلی نشان داده است که غذا خوردن در اواخر شب ساعت داخلی بدن را مختل می‌کند و خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

اما مطالعات کمی به این موضوع پرداخته اند که آیا زمان خوردن صبحانه تأثیر مشابهی دارد یا خیر.

محققان دانشگاه نیویورک سیتی بیش از ۳۴۰۰۰ آمریکایی بالای ۴۰ سال را برای چندین دهه تحت نظر گرفتند.

داوطلبان زمان خوردن غذا را ثبت کردند و دانشمندان این زمان را با میزان مرگ و میر در طول مطالعه مطابقت دادند.

نتایج نشان داد کسانی که بین ساعت ۶ تا ۷ صبح صبحانه می‌خورند، شش درصد کمتر از افرادی که به طور منظم ساعت ۸ صبح صبحانه می‌خورند، در معرض خطر مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های مهمی مانند بیماری قلبی یا سرطان هستند.

همچنین خطر مرگ زودهنگام در این افراد در مقایسه با کسانی که اولین وعده غذایی شأن را ساعت ۱۰ صبح می‌خورند، ۱۲ درصد کمتر است.

محققان معتقدند نخوردن صبحانه یا دیرهنگام خوردن آن، «ساعت غذا» بدن- برنامه‌ریزی داخلی بدن که ترشح هورمون‌های مرتبط با تغذیه مانند انسولین را کنترل می‌کند- را مختل می‌کند.

این هورمون به سوزاندن گلوکز در جریان خون کمک می‌کند و سطح آن در اوایل صبح به اوج خود می‌رسد.

دیر غذا خوردن ممکن است به این معنی باشد که بدن به تدریج میزان انسولین و گلوکز خون را کاهش می‌دهد که منجر به دیابت، چاقی و بیماری قلبی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام من 53 سالدارم خانواده مها هم صبهانه را بین ساعت 5تا6 است ولی نهار را حسف کردیم شام را 6 تا7 شب است ومن 22کیلو اظافه وزن بدارم چی کارا کنم تا وزنو کم بشه متشکرم از شما عزیزن
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
سلام مقدار غذای کمتر
فعالیت بیشتر
Iran, Islamic Republic of
سلام به کارشناس تغذیه مراجعه بفرمائید
به من باشه که میگم روزا روزه بگیر
رحیم
Iran, Islamic Republic of
تورم موجود و وضعيت بد اقتصادی مملکت دوسوم مردم زیر خط فقر منجر به رژیم اجباری و نهایتا فقر تغذیه ای هستند .
دخترکفشدوزکی
Iran, Islamic Republic of
سلام من ۱۰سالمه صبحانه ساعت ۸تا۹ میخورم خوبه یانه و ناهار هم ساعت ۱ونیم ظهر میخورم و شیر هم خیلی میخورم🥰 ممنون از شما❤❤💝