شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱

مسجد اورتاکوی استانبول/ Ortaköy Mosque

شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 781011
در این مقاله از مقالات مجله گردشگری و سفر تاپ توریست تصمیم گرفتیم تا شما را با یکی از با شکوه ترین مناظر مناسب عکاسی در شهر استانبول آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا مسجد اورتاکوی که دارای معماری خاص و با پس زمینه پل بسفر است بیشتر آشنا شوید.
 
تور استانبول را می توان یکی از محبوب ترین و بهترین تورهای بنایم خارجی دانست که گردشگران بسیاری از کشور ایران به این نوع سفر علاقه نشان می دهند. دلیل این استقبال بالا از سمت هموطنان نیز همانطور که می دانید آسانی سفر به این کشور از نظر نیاز نبودن به ویزا برای گردشگران می‌باشد.

تور استانبول با انواع مختلف صورت می گیرد که قیمت های متفاوتی نیز دارد. اما موضوعی که ما در این مقاله سعی داریم توضیحاتی درباره آن بدهیم، معرفی یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول است تا افرادی که به این شهر سفر می‌کنند بتوانند نهایت استفاده و لذت را از سفر خود ببرند در ادامه با ما همراه باشید.
 

مسجد اورتاکوی
شاید در خیلی از تصاویر، سریالها و کلیپ‌های تبلیغاتی این مسجد زیبا را دیده باشید. مسجد اورتاکوی یکی از پرطرفدار ترین جاهای تفریحی استانبول است که به دلیل قرار گرفتن در زیر پل بسفر به یکی از مکانهای مناسب عکاسی با چشم اندازی زیبا از پل بسفر و دریای مرمر تبدیل شده است.

مسجد اورتاکوی که نام فعلی آن ، مسجد مجیدیه‌ اعظم است، به‌عنوان مروارید تنگه‌ بسفر شناخته می‌شود. این مسجد بنایی زیبا در سبک نئو باروک است که با طراحی یکی از معماران کاخ دلمه‌ب اغچه، که بین سال‌های ۱۸۵۴ و ۱۸۵۶ برای سلطان عبدالمجید اول ساخته شده است.

این مسجد که در میدان بندرگاه اورتاکوی (واقع در منطقه بشیکتاش) در کنار ساحل واقع شده است ، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های واقع در تنگه بسفر شهر استنانبول بشمار می رود . مسجد اورتاکوی استانبول به خاطر دو ویژگی متمایزش ، معروف است.
 

دسترسی
آدرس: استانبول، کرانه غربی تنگه بسفر، ناحیه بشیکتاش، پل مسیدیه، محله مسیدیه، میدان اسکله اورتاکوی
Address: Mecidiye Neighborhood, Mecidiye Bridge, Beşiktaş district, İstanbul, Turkey
 
سخن پایانی
شهر زیبای استانبول ترکیه دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. پس اگر علاقمند به مطالعه بیشتر جاذبه های این شهر هستید سری به مجله گردشگری تاپ توریست ( toptourist.ir ) بزنید. همچنین اگر تمایل دارید لذت سفر خود را چشیدن طمع غذاهای اصیل ترکیه بیشتر کنید سری به مجله آشپزی تاپ کوکینگ که از دیگر وب سایتهای ما نیز می باشد بزنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *