جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

نحوه برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 777887

 
شیوع بیماری کرونا باعث شده است تا سبک زندگی همه ما تغییر کند. یکی از پیامدهای این ویروس منحوس، ایجاد استرس فردی و اجتماعی زیادی از قبیل عدم امکان ملاقات با فرد بستری شده در بیمارستان می‌باشد. هم چنین امکان برگزاری تشییع جنازه و مراسم ختم به صورت معمول وجود ندارد و باید توجه زیادی به رعایت بهداشت در برگزاری مراسم ترحیم داشت. بسته به محل زندگی شما، قوانین مختلفی در مورد برگزاری و شرکت در مراسم خاکسپاری در زمان کرونا وجود دارد. استفاده از پک‌های پذیرایی ترحیم راه حلی موثر برای برگزاری مراسم ختم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است. در ادامه به نحوه برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

کرونا از جنبه های مختلف در زندگی روزمره ما تاثیر گذاشته است. این تغییرات را در روند سوگواری و عزاداری مشاهده می‌کنید. تا قبل از کرونا، زمانی که عزیزی را از دست می‌دادیم، می‌توانستیم طبق روال عادی برگزاری مراسم ختم، غم خود را تسکین دهیم. طی کردن مراسم ختم نرمال به صورت حضوری مانند برگزاری مراسم تشییع جنازه، مراسم شب سوم، هفتم و چهلم، صحبت با نزدیکان، غم ناشی از فقدان عزیزمان را کاهش می‌دهد.

برگزاری مراسم تشییع جنازه زمانی دشوار است که برخی افراد نتوانند در آن حضور داشته باشند. هم‌چنین نمی توان تماس نزدیک با یکدیگر داشت. بازماندگان متوفی علاوه بر داغی که دیده‌اند، احساس تنهایی یا بدون پشتیبانی می‌کنند. هم‌چنین ممکن است از اینکه این مراسم تشییع جنازه ای نیست که تمایل داشتند، برای عزیز از دست رفته خود برگزار کنند، ناراحت باشند. احتمالا نگران امنیت همه افراد در مراسم ختم نیز هستند. هم چنین مشکل پذیرایی با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز وجود دارد. سبزینه پک با ارائه انواع پک پذیرایی ترحیم در کنار شماست تا حس شأن و جایگاه میزبانی کردن آبرومندانه و همراه با آرامش خاطر را تجربه کنید.
 

چه کسانی می توانند در مراسم ترحیم شرکت کنند؟
معمولاً شخصی که مراسم ترحیم را برگزار می‌کند، نزدیکان خود و بستگان متوفی را دعوت می‌کند. تعداد مشخصی از افراد که می‌توانند در مراسم تشییع جنازه شرکت کنند، وجود ندارد. این تعداد به اندازه محل برگزاری مراسم ختم بستگی دارد. شرکت کنندگان در مراسم، باید توجه داشته باشند، اگر به ویروس کرونا مبتلا هستند یا با فردی مبتلا به کرونا در تماس بوده‌اند، باید در خانه بمانند.

یک مراسم یادبود به شما کمک می کند تا ...
احترام بگذارید
برگزاری یک مراسم یادبود آبرومند، احترام و اهمیت ویژه متوفی را نشان می‌دهد. برگزاری این مراسم ما شما کمک می‌کند تا مرگ عزیزتان را بپذیرید و در این شرایط سخت همدیگر را حمایت کنید.

شروع به عزاداری کنید
مراسم ختم به شما کمک میکند که در مورد غم و اندوه خود، صحبت کنید و با واقعیت مرگ عزیزتان روبرو شوید تا غم شما تا حدودی تسکین یابد.

از دوستان حمایت دریافت کنید
دوستان و اقوام شما در مراسم خاکسپاری فرصت این را پیدا می‌کنند تا عشق و احترام خود را نسبت به شما و متوفی نشان دهند. تنها مشاهده میزان مراقبت و حضور نزدیکان می‌تواند به خانواده داغدار کمک کند تا خود را با فقدان عزیز خود وفق دهند.

احساسات خود را ابراز کنید
از سالیان دراز تا به امروز، مراسم ترحیم موقعیتی برای بیان عقاید، افکار و احساسات بوده است که به شما کمک می‌کند در قبول کنیم شخصی که دوستش داشتیم، فوت کرده است و به ما اجازه خداحافظی با او می‌دهد.

نکاتی که باید در برگزاری مراسم ترحیم رعایت کرد
کنار آمدن با احساسات غم و اندوه و همچنین عزاداری برای فرد فوت شده، می تواند طاقت فرسا باشد. قرار گرفتن در این شرایط، سخت و دشوار است. از این رو پذیرفتن قوانین و پرتکل های بهداشتی ممکن است سخت باشد. در ادامه به نکاتی که باید در برگزاری مراسم ختم رعایت کرد، پرداخته‌ایم.

فاصله گذاری اجتماعی در مراسم تشییع جنازه
قوانین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی به محل زندگی شما بستگی دارد. هم چنین باید به طور مداوم دست های خود را بشویید. در آغوش گرفتن، دست گرفتن یا دلداری دادن بازماندگان در مراسم تشییع جنازه ممکن است خطر انتشار ویروس را افزایش دهد.

استفاده از پلتفرم های برگزاری مراسم آنلاین
در شرایطی که امکان برگزاری مراسم ختم حضوری وجود ندارد، می‌توانید با استفاده از مراسم ترحیم مجازی، با دیگران همدلی کرد و غم ناشی از فقدان عزیزان را کاهش داد. مراسم ختم آنلاین، با هدف تسکین بازماندگان، طلب آمرزش و حفظ رسومات برگزار می‌شود.

پذیرایی بهداشتی از مهمانان
مراسم ترحیم یکی از مراسم‌هایی است که اهمیت زیادی برای ما ایرانی ها دارد. به همین دلیل تاکید زیادی بر برگزاری هر چه بهتر آن داریم. از طرفی با وجود کرونا امکان پذیرایی بهداشتی برای سوگواران وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم، به یک مجموعه معتبر برای سفارش پک پذیرایی ترحیم و یابود اعتماد کنید.

چرا باید از پک میوه ختم استفاده ‌کنیم؟
همان طور که گفته شد، داغ از دست دادن عزیز بسیار سخت است. در عین حال بازماندگان متوفی، تمایل به برگزاری بهترین مراسم ترحیم دارند که شایسته عزیز درگذشته باشد. یکی از دغدغه های سوگواران، آماده سازی اقلام پذیرایی با کیفیت است. از مهم ترین نکات پذیرایی که باید به آن توجه داشته باشید، بهداشتی بودن و طراحی زیبای بسته های پذیرایی است.

مراسم ترحیم از جمله مراسم هایی است که تعداد مهمانان حاضر در آن قابل پیش بینی نیست. با سفارش پک های آماده ترحیم، علاوه بر اینکه خیال شما را از بابت یک پذیرایی آبرومندانه راحت می کند، از اسراف مواد غذایی و دور ریختن آنها جلوگیری می‌کند.

یکی از مجموعه های معتبر که شما می توانید با اعتماد کامل سفارشات خود را ثبت کنید، مجموعه سبزینه پک است. سبزینه پک با رعایت کامل بهداشت و از مرغوب ترین میوه ها و خوراکی، انواع بسته های پذیرایی را ارائه می‌دهد. هم چنین با اتمام مراسم شما، باقی مانده خوراکی و بسته ها را باز می‌گرداند.

معمولا در پذیرایی ها، از تلق های پلاستیکی استفاده می‌شود؛ اما بسته بندی های پک میوه ختم سبزینه از مقوای کاملا بهداشتی و قابل بازیافت تولید می‌شود که آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند.
 
 
به طور کلی چالش‌هایی که برای تهیه پک میوه ختم با آنها روبرو هستید، عبارت انداز:

. تهیه و خرید آبمیوه، کیک، شیرینی، خرما، حلوا و … در تعداد بالا

. تهیه و خرید میوه در ساعات اولیه صبح از تره بار یا مغازه، دستچین کردن و شستشوی آن­ها

. انتقال اقلام خریداری شده از نقاط مختلف به یک مکان جهت بسته­ بندی

. بسته­ بندی و آماده‌سازی بسته‌های پذیرایی میوه و آماده‌سازی مکان برای بسته‌بندی

. به کارگیری چندین نیروی کاری جهت خرید و انتقال اقلام، شستشوی میوه و بسته­ بندی

. حمل بسته‌های پذیرایی میوه آماده شده به محل برگزاری مراسم

همه مواردی که در بالا گفته شد، با صرف هزینه، زمان و زحمت زیادی انجام می‌شود. علاوه‌براین به برنامه‌ریزی دقیق و منظم نیاز دارد.

نحوه صحیح پذیرایی در مراسم ترحیم در ایام کرونا
برای اینکه یک پذیرایی مناسب و بهداشتی داشته باشید، می‌توانید بعد از تحویل پک‌های پذیرایی، آنها را در پایان مراسم به مهمانان خود تقدیم کنید. پیشنهاد می‌کنیم بسته های آماده را در نزدیکی درب خروجی و روی یک میز قرار دهید.
سپس در هنگام خروج مهمانان، ضمن تشکر از حضور آنها، پک پذیرایی را با ادب و احترام به آنها تقدیم کنید. در اینجا بهتر است یکی از نزدیکان درجه یک مرحوم بایستد و از حضور افراد صمیمانه قدردانی کند.


سبزینه پک چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

. جهت سلامت مهمانان، تمامی میوه ها داخل سلفون بسته بندی می شوند و پد الکلی بصورت رایگان داخل تمام بسته ها قرار می‌گیرد.

. امکان بازگشت پک های اضافه در صورت اضافه آمدن پکها و عدم حضور مهمانان، بعد از مراسم با ۸۰ درصد قیمت (این خدمت فعلا فقط در نمایندگی مشهد ارائه می‌شود)

. چاپ رایگان خیر مقدم با نام عزیز از دست رفته روی پک ها

. با مشاوره تلفنی بصورت تخصصی متناسب با زمان پذیرایی، نوع و تعداد مهمانان، بهترین پک به شما پیشنهاد می‌شود.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *