سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

معرفی سقف متحرک پارچه‌ای

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 777893
معرفی سقف متحرک پارچه‌ای
سقف متحرک پارچه ای
سقف متحرک پارچه ای با موتور برقی کار می کند. این سیستم از پارچه و ورقه ی آلومینیوم ساخته می شود. این سیستم شبیه به سقف ماشین کروکی می باشد و به همان شکل باز و بسته می شود. مقاوم در برابر آفتاب، باد و باران از ویژگی های سقف های  متحرک پارچه ای می باشد. این نوع محصول تنوع بسیاری از لحاظ اندازه و طراحی دارد و شما با توجه با محیطی که قرار است از این سیستم استفاده کنید می توانید اندازه و نوع آن ‌را انتخاب کنید. موتوری که در سقف های  متحرک پارچه ای استفاده می شود ضده آب می باشد. علاوه بر موتور تمامی قطعاتی که در ساخت سقف متحرک پارچه ای استفاده می شود ضده آب می باشند. بنابراین این محصول در برابر باران بسیار مقاوم می باشد. از پارچه ی  PVCبرای ساخت این محصول استفاده می شود. از مزایای این‌ پارچه می توان به مقاوم‌ بودن در برابر پارگی، ضده آب بودن و مقاوم در برابر باد، اشاره کرد . برای محفوظ کردن سقف پارچه ای متحرک می توانید از پرده های عمودی، سقف های جانبی، درب های ریلی از جنس شیشه و درب های ریلی استفاده کرد.

تجهیزات سقف متحرک پارچه ای
تمامی این تجهیزات با توجه به موقعیتی که سقف متحرک پارچه ای نصب شده است قابل استفاده می‌ باشد. با کمک کنترل های رادیویی، سنسورهای باران و آفتاب و باد و همچنین کلید های روی دیوار به راحتی می توانید سقف متحرک پارچه ای را مدیریت کنید. از مزایای این کنترل ها می توان به مدیریت گرما و نور اشاره کرد. قسمت جلویی این سیستم لوله هایی وجود دارد که از جنس پروفیل آلومینیومی می باشند. این لوله ها مانند ناودان هستند و زمانی که هوا بارانی است، آب باران را به قسمتی که شما انتخاب می کنید هدایت می کنند. برای اینکه بتوانید از سقف های متحرک پارچه ای استفاده کنید باید یک فضای مربع و یا مستطیل داشته باشید. به عبارت دیگر استفاده از سقف متحرک پارچه ای تنها در فضاهایی که دارای شکل هندسی منظم هستند امکان پذیر می باشد. علاوه بر ایران کشور های دیگری مانند فرانسه، آلمان و غیره از سقف های متحرک پارچه ای استفاده می کنند. این کشور ها از سقف متحرک پارچه ایی بیشتر در رستوران ها و یا هتل ها استفاده می کنند. سقف های متحرک انواع مختلفی دارند. سقف متحرک پارچه ای، سقف متحرک چوبی، سقف متحرک فلزی، سقف متحرک شیشه ای نمونه هایی از انواع سقف های متحرک هستند. 
 
سقف متحرک پارچه ای

مزایای سقف های متحرک پارچه ای 
یکی از مهم ترین ویژگی های این سیستم  مقاوم بودن در برابر باد، آب و باران می باشد که در اول مقاله هم درباره ی آن صحبت کردیم. این سیستم ها دارای عایق سرما و گرما هستند و همچنین در صرفه جویی انرژی نقش بسیار مهمی دارند. سقف های متحرک پارچه ای جلوه ی بسیاری زیبایی دارند و استفاده از آنها باعث زیباتر شدن محیط و فضای شما می شود. یکی از آپشن هایی که به سقف های متحرک می توانید اضافه کنید، نورپردازی می باشد. در زیر این سقف ها امکان نصب کردن سیستم تهویه هوا و سرمایش وجود دارد. از سیستم تهویه هوا و سرمایش می توانید در فصل تابستان که هوا بسیار گرم می باشد استفاده کنید. نصب این سیستم بر روی سقف های متحرک پارچه ای به راحتی امکان پذیر است و بدون صرف هزینه زیاد می توانید آن را نصب کنید. تمامی قطعاتی که برای ساخت سقف های متحرک استفاده می شود دارای بهترین کیفیت هستند. از فولاد ضد زنگ و پارچه های با کیفیت برای ساخت سقف های متحرک استفاده می شود. پارچه هایی که استفاده می شود مقاوم در برابر آب و آتش می باشند. سقف های متحرک به دلیل باز و بسته شدن های متوالی دارای پارچه های مقاومی هستند. این سیستم ها دارای ریموت هستند و باز و بسته شدن آن ها از طریق ریموت انجام می شود. یکی دیگر از آپشن هایی که می توان به این سیستم ها اضافه کرد سنسور باد، باران و آفتاب می باشد. زمانی که هوا بارانی و یا آفتابی است باز شدن سقف به صورت خودکار انجام می شود. این قابلیت از بارش باران و تابش آفتاب به داخل محیط و فضا جلوگیری می‌کند. سقف متحرک پارچه ای باعث زیبا و شیک شدن محیط خانه ی شما می شود. بنابراین نصب سقف های متحرک پارچه ای باعث می شود خانه ی شما که در رده ی یک خانه ی معمولی قرار دارد جزو خانه هایی که در رده ی لاکچری هستند به حساب بیاید. سقف متحرک پارچه ای از چهار اجزای اصلی تشکیل شده است. سقف متحرک تا شونده، ریل، سازه فلزی و موتور چهار اجزای اصلی سقف متحرک پارچه ای هستند. پوشش رنگی سقف متحرک پارچه ای الکترواستاتیک می باشد. از سقف متحرک پارچه ای در  رستوران ها، هتل ها، تراس و حیاط خانه های مسکونی، فضای سرباز استخر ها و همچنین سایر فضا های سرباز استفاده می کنند. که در ادامه به معرفی کامل آن ها می پردازیم.

معرفی سقف جمع شونده ریموتی 
سقف های متحرک وزن سبکی دارند.‌این‌ وزن سبک به دلیل نوع پارچه و همچنین جنس ورقه هایی است که در ساخت آن ها استفاده می شود. حرکت دادن سقف جمع شونده بسیار آسان می باشد. این سقف ها را می توان توسط دو یا سه نفر به راحتی حرکت داد. اما این سقف های متحرک پارچه ای به صورت اتوماتیک هم وجود دارد. باز و بسته کردن آن ها توسط ریموت انجام می شود. سقف متحرک پارچه ای از نوع ریموت دار گزینه ی بسیار مناسبی برای شما عزیزان می باشد زیرا هر زمان که بخواهید می توانید سقف را باز و یا بسته کنید.

معرفی سقف متحرک کشویی 
سقف های متحرک پارچه ای فرم های متفاوتی دارد که شما عزیزان با توجه به فضای خود می توانید نوع آن را انتخاب کنید. تمام قوس، کوتاه، شیب دار و یا تکیه گاهی نمونه هایی از فرم ‌های سقف متحرک پارچه ای می باشند. نوعی که شما عزیزان انتخاب می کنید باید با توجه به آب و هوای آن منطقه باشد.‌ پروفیل های آلومینیومی که در ساخت این نوع سیستم ها استفاده می شود، از نظر ابعاد و ضخامت دارای تنوع می باشند. ضخامت این پروفیل ها بستگی به فضایی دارد که قرار است سقف متحرک پارچه ای در آن استفاده شود. پروفیل های آلومینیومی دارای چهار سایز هستند. سایز اول دارای عرض   ۶ الی ۸ متر می باشد. عرض سایز دوم از ۸ الی ۱۰ متر می باشد. سایز سوم برای مکان هایی که طول دهانه ی آن ها از ۱۰ متر الی ۱۲ متر است استفاده می شود و سایز چهارم از ۱۲ متر الی ۱۸ متر می‌ باشد. افزایش عرض مکانی که می خواهید از سقف متحرک استفاده کنید سبب می شود که از پروفیل های بزرگ تر استفاده شود. برای مکان هایی که عرض آنها بیشتر از ۱۸ متر است طراحی و اجرای جداگانه ای برای آنها صورت می گیرد.

سازه سقف متحرک پارچه ای
در ساخت تمامی سقف های متحرک از جنس پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود. آلیاژ پروفیل های آلومینیومی 6063 می باشد. این نوع پروفیل ها از بلت های استاندارد خارجی ساخته می شود. از مزایای این بلت ها می توان به افزایش استحکام سقف های متحرک اشاره کرد. سقف های متحرکی که از این مواد ساخته می شوند بسیار مقاوم هستند و تحمل بیش از صد کیلو گرم برف را دارند. ضخامت سقف های تولید شده با پروفیل آلومینیومی از ۲ الی ۵۵ میلی متر می باشد و درجه سختی آنها حدود ۹۰ برینل است. در زمان هایی که هوا گرم و مرطوب است امکان شوره زدن و سیاه شدن پروفیل ها وجود دارد به همین علت در سقف متحرک پارچه ای از رنگ آمیزی مخصوص آلومینیوم ها استفاده می شود. تمامی قطعاتی که در ساخت سقف متحرک پارچه ای استفاده می شود ضد زنگ هستند بنابراین این نوع سیستم ها امکان زنگ زدگی ندارند. تعداد قطعاتی که برای ساخت سقف متحرک پارچه ای استفاده می شود بستگی به فضای تحت پوشش دارد. طول هر قطعه هم بستگی به فرم اجرا دارد و این قطعه ها اندازه های متفاوتی دارد. ۲۱۴، ۲۲۳، ۳۲۴و ۴۲۸  سانتی متر نمونه هایی از اندازه این قطعات می باشند.

انواع کاربردهای سقف متحرک پارچه ای

معرفی سقف متحرک روف گاردن
روف گاردن ها فضایی هستند که نور خورشید به صورت مستقیم بر روی آنها می تابد. زمانی که هوا بارانی و یا آفتابی است نمی توانید از روف گاردن استفاده کنید. بنابراین برای اینکه بتوانید در زمان هایی که هوا بارانی و یا آفتابی است از روف گاردن استفاده کنید می توانید برای فضای خود سقف متحرک پارچه ای روف گاردن نصب کنید.

سقف های متحرک گزینه ی بسیار مناسبی برای زمان هایی که شرایط آب و هوایی مساعد نمی باشد، هستند. سقف هایی که برای روف گاردن می توان نصب کرد به دو صورت ثابت و یا متحرک وجود دارد . سقف های متحرک گزینه ی مناسب تری هستند زیرا هر زمان که بخواهید می‌ توانید آن را باز و یا بسته کنید. سقف روف گاردن پارچه ای از قیمت بسیار خوبی برخوردار است و نسبت به سایر جنس های آن قیمت مناسب تری دارد. پارچه هایی که برای ساخت سقف متحرک استفاده می شود دارای انعطاف پذیری بالایی هستند. سقف متحرک روف گاردن از جنس پارچه ای دارای اندازه، شکل و طرح های مختلفی می باشد که با توجه به فضا و محیط خود می توانید سایز، طرح و شکل آن را انتخاب کنید. پارچه ای که برای ساخت سقف متحرک روف گاردن استفاده می شود دارای وزن بسیار پایینی هستند و همچنین از ماندگاری بالایی برخوردار می باشند. نصب این سیستم برای روف گاردن ها بسیار آسان است و به راحتی می‌توان آن ها را نصب کرد.

معرفی  سقف متحرک استخر 
یکی از مهم‌ ترین ‌مزایای استفاده از سقف متحرک پارچه ای  برای استخر، جلوگیری از تابش نور خورشید به استخر می باشد. سقف متحرک استخر امروزه دارای طرفداران بسیاری در کشور های اروپایی می باشد. سقف متحرک به صورت دیوار ساخته می شود و باعث می شود که ساختمان های رو به رو دیدی به استخر شما نداشته باشند. یکی از مزایای سقف متحرک پارچه ای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به استخر می باشد. اگر افراد مدت زمان طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرند، پوست آن ها دچار مشکلاتی می شود. اما با نصب سقف متحرک پارچه ای این مشکل رفع شده است و شما عزیزان با خیال راحت و تا هر زمان که بخواهید می‌توانید از استخر خود استفاده کنید و دیگر نیازی نیست نگران تابش نور خورشید باشید. در فصل تابستان که هوا بسیار گرم‌‌ است می‌توانید بر روی سقف متحرک خود سیستم‌ تهویه هوا و سرمایشی نصب کنید و با خیال راحت و در هوای مناسب از استخر خود استفاده کنید. سقف متحرک پارچه ای پوشش محافظتی می باشد که  باعث جلوگیری از ریزش برگ و آشغال به داخل استخر می شود. سقف متحرک پارچه ای باعث کاهش هزینه پاکسازی استخر می شود.  پارچه ای که برای ساخت سقف متحرک استخر استفاده می شود  جنس بسیار محکمی دارد و در برابر باد، آفتاب، آتش و کثیفی مقاوم است. این پارچه ها قابل شست و شو هستند و هر زمان که کثیف شوند به راحتی می توانید آن را تمیز کنید. سقف متحرک پارچه ای از ورود باران، برف و اشغال جلوگیری می کند. طبق تحقیقاتی که درباره ی سقف متحرک انجام شده داده اند، ثابت شده است که نصب سقف متحرک برای استخر باعث می شود که تعویض آب استخر ۶۰ الی ۷۰ درصد کاهش پیدا کند. زمانی که می خواهید این نوع سیستم‌ را نصب کنید نیازی نیست که تمام فضا را پوشش دهید. مقدار فضایی که می خواهید سقف متحرک را نصب کنید کاملا اختیاری می باشد بنابراین با توجه به فضایی که می‌ خواهید سقف بر روی آن قرار گیرد می توانید این سیستم را نصب کنید. نصب یک سقف متحرک پارچه ای با کیفیت و با طراحی زیبا باعث می شود که فضای شما زیبا تر دیده شود و اگر طراحی آن مناسب باشد هیچ‌ گاه قدیمی‌ نخواهد شد. استفاده از سقف متحرک با دهانه ی بزرگ امروزه کاربرد بیشتری در بین خریداران دارد. 
 
سقف متحرک پارچه ای
معرفی سقف متحرک رستوران

رستوران ها یکی دیگر از مکان هایی می باشد که در آن ها از سقف متحرک پارچه ای استفاده می شود. از سقف های متحرک پارچه ای با توجه به شرایط آب و هوایی همان منطقه استفاده می شود. سقف های متحرک پارچه ای کل سقف و یا بخشی از آن را پوشش می دهد و هر تا هر زمان که بخواهید می توانید آن را بسته نگه دارید.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی از مصالحی که دارای وزن سبک هستند در ساخت این سیستم استفاده می شود. عایق کردن محیط رستوران ها باعث زیباتر شدن فضا و دکوراسیون آن ها می شود.  در رستوران ها از سقف متحرک ریموتی استفاده می شود زیرا امکان باز و بسته کردن این نوع سقف ها به صورت دستی در رستوران ها امکان پذیر نمی باشد. یکی از مهم ترین مزایای سقف متحرک پارچه ای در رستوران ها، استفاده از فضاهای بلااستفاده است. در هر رستوران و یا کافی شاپی فضایی وجود دارد که بلا استفاده است. این فضاهای بلا استفاده معمولا در محیط های باز هستند. زمانی که هوا بارانی است مسلما نمی توان از این‌ فضا ها استفاده کرد.

نصب سقف متحرک رستوران این مشکل را برطرف کرده است و به راحتی می توان از تمامی فضاهای موجود در رستوران ها استفاده کرد. در فصل زمستان می توان به راحتی این سقف ها را باز کرد و از فضای زیر آنها استفاده کرد. سیستم گرمایشی در زیر این سقف ها نصب می شود و دیگر نیازی نیست نگران سرما در فصل زمستان باشید. در فصل بهار می توانید این نوع سقف ها را به راحتی باز کنید و از هوای عالی استفاده کنید. سقف متحرک پارچه ای در برابر باران، تگرگ، گرد و غبار مقاوم می باشد. همچنین این نوع سقف ها در برابر سر و صدا هم عایق هستند. یکی از آپشن هایی که این نوع سقف ها دارند، سیستم هدایت باران می باشد. شما می توانید مشخص کنید که در زمانی که هوا بارانی است، آب باران به کدام طرف بریزد. سقف متحرک رستوران دارای ظاهری بسیار زیبا می باشد همچنین در ساخت آن از مصالحی که دارای کیفیت مناسب هستند استفاده می شود. بر روی این نوع سقف ها می توان سیستم روشنایی نصب کرد. این سیستم های روشنایی بر روی پروفیل هایی که زیر سقف وجود دارد نصب می شود. نصب سقف متحرک پارچه ای در رستوران ها بسیار گزینه ی مناسبی می باشد و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. سقف های متحرک پارچه ای به دو شکل منحنی و مسطح ساخته می شوند. شکل منحنی داری سطحی به شکل منحنی است که از نظر ظاهری نوع منحنی پیچیده تر از نوع مسطح می باشد. شکل مسطح دارای یک سطح مسطح می باشد. نوع منحنی مانند استوانه، گنبد و مخروطی ساخته می شود. مصالحی که در ساخت سقف های متحرک استفاده می شود بستگی به نوع آب و هوای آن منطقه دارد. پارچه ای که در ساخت سقف متحرک پارچه ای استفاده می شود از استحکام بالایی برخوردار است.

نصب این نوع سقف ها در جنوب ایران بسیار مناسب می باشد زیرا پارچه ای که در ساخت آن ها استفاده می شود در برابر باد و آفتاب های شدید بسیار مقاوم می باشد. همچین نصب این نوع سقف ها در شمال ایران هم‌ توصیه می شود زیرا پارچه ای که در ساخت این نوع سقف ها استفاده می شود  ضد آب هستند.

معرفی سقف متحرک ویلا 
 سقف متحرک پارچه ای در مکان های زیادی نصب و طراحی می شود. سقف متحرک ویلا امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از سقف متحرک ویلا برای ایجاد سایه در فصل های گرم استفاده می شود. از سقف متحرک تراس در ویلاهای زیادی نصب می شود.

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت سقف متحرک پارچه ای

برخی عوامل هستند که بر روی قیمت سقف های متحرک پارچه ای تاثیر گذار است که در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم. 

طراحی سقف های متحرک پارچه ای 
طراحی سقف های متحرک پارچه ای بسیار مهم است و از مهم ترین عواملی که در طراحی این نوع سیستم ها توجه می شود تکیه گاه ها می باشند. هر سقف متحرک پارچه ای نیاز به یک تکیه گاه دارد. تکیه گاه از الزامات این نوع سیستم‌ها می باشد. طراحی سقف های متحرک پارچه ای یکی از عواملی است که بر روی قیمت آن ها تاثیر گذار می باشد.

دوخت پارچه سقف های متحرک
نوع دوخت پارچه در سقف های متحرک بسیار مهم است. این نوع سقف ها در برابر باد و باران های شدیدی قرار می گیرند به همین علت دوخت پارچه آن ها بسیار مهم‌ می باشد. دوخت پارچه سقف های متحرک دو نوع می باشد. دوخت دستی و دوخت جوش فرکانس بالا، انواع دوخت پارچه های این سیستم می باشند. دوخت دستی توسط سشوار صنعتی انجام می شود. دوخت دستی از کیفیت خوبی برخوردار نمی باشد و اگر به دنبال یک سیستم با کیفیت عالی هستند بهتر است پارچه ای که دارای دوخت جوش فرکانس بالا است خریداری کنید. دوخت جوش فرکانس بالا به وسیله دستگاه هایی که دارای امواج الکترومغناطیسی هستند انجام می شود. نوع دوخت پارچه در قیمت سقف متحرک پارچه ای بسیار تاثیر گذار است.

مقدار سقف تاشویی که در سیستم استفاده می شود
مقدار سقف تاشویی که در سقف متحرک پارچه ای استفاده می شود بسیار مهم است. زیرا یکی از عواملی است که در قیمت این سیستم تاثیر می‌ گذارد. اگر به دنبال سقف متحرک پارچه ای با قیمت مناسب هستند بهتر است  سیستم هایی که از سقف تاشوی کمتری استفاده شده است خریداری کنید. زیرا در این نوع سقف ها موتور کمتری استفاده شده است.

امید است اطلاعات مفیدی درباره ی سقف متحرک پارچه ای به دست آورده باشید و هنگام خریداری این نوع سیستم ها بهتر است از مطالب بالا کمک بگیرید تا به راحتی بتوانید محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. 
در پناه حق باشید.

منبع: شرکت سازه های پارچه ای ساینا
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *