شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱

قیمت تعمیر پمپ آب چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 768999
قیمت تعمیر پمپ آب چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟
امروزه، زندگی در برج‌­ها و ساختمان­‌های چند طبقه، امری بسیار عادی است و به همین دلیل، استفاده از پمپ آب خانگی برای افزایش فشار آب در طبقات بالا به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. بدیهی است که پمپ ساختمان نیز مانند سایر وسایل الکترومکانیکی دچار خرابی شده و شما نیز روزی به حضور یک سرویسکار یا تعمیرکار پمپ نیاز پیدا خواهید کرد.

اگر می­‌خواهید از قیمت تعمیر پمپ آب و عوامل تاثیرگذار بر آن آگاه شوید، می‌­توانید این مطلب را تا انتها بخوانید.

چه عواملی بر قیمت تعمیر پمپ آب تاثیر می­‌گذارند؟
برخی از عوامل وجود دارند که به طور کلی بر هزینه­‌های تعمیر هر وسیله‌­ای تاثیر می­‌گذارند. بدون شک این موارد در مورد قیمت تعمیر پمپ آب نیز صدق کرده و تاثیر بسیار زیادی بر هزینه­‌های نهایی تعمیرات خواهند داشت. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

. نوع و مدل قطعه خراب شده
. میزان خرابی
. انصاف تعمیرکار مورد نظر
. هزینه­‌های جانبی

تاثیر نوع و قطعه خراب شده بر قیمت تعمیرات پمپ آب
تاثیر نوع و قطعه خراب شده بر هزینه تعمیر پمپ آب خانگی امری بسیار بدیهی است. تصور کنید دو پمپ آب خراب داریم، که در یکی از آن‌ها قطعه­‌ای به ارزش 50 هزار تومان و در دیگری قطعه­‌ای به ارزش 500 هزار تومان خراب شده است. بدیهی است که در حالت برابر و شرایط یکسان، هزینه تعمیر پمپ دوم به مراتب بیشتر از قیمت تعمیر پمپ دیگر خواهد بود.

تاثیر میزان خرابی بر قیمت تعمیر پمپ آب
یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت تعمیر پمپ ساختمان میزان خرابی قطعه آسیب دیده است. برای مثال ممکن است یکی از اجزای پمپ آب شما، دچار آسیب دیدگی جزئی شده باشد و بتوان بدون تعویض مشکل آن را حل کرد. شکی وجود ندارد که در چنین شرایطی هزینه تعمیر پمپ کمتر از قیمت تعویض کامل قطعه معیوب خواهد شد و به این ترتیب هزینه نهایی نیز کاهش خواهد یافت.

انصاف تعمیرکار پمپ
خدمات قیمت ثابتی ندارد و این امر تقریباً در مورد تمامی مشاغل خدماتی صدق می‌کند. گرچه هر یک از این مشاغل تحت نظارت یک صنف کاری هستند و اتحادیه مذکور به صورت سالانه یک نرخ­نامه پایه برای آن‌ها تعریف می‌کنند، با این وجود به دلیل متفاوت بودن شرایط از هر تعمیر به سرویس بعدی نمی‌­توان قیمت ثابتی را برای خدمات در نظر گرفت. به این ترتیب می­‌توان گفت انصاف تعمیرکار مذکور به شدت بر قیمت نهایی خدمات دریافت شده تاثیر خواهد داشت.

هزینه‌های جانبی تعمیر پمپ آب
پیش از هر چیزی باید بگوییم که منظور از هزینه­‌های جانبی تعمیر پمپ هزینه­‌هایی است که به صورت مستقیم با تعمیر این وسیله در ارتباط نبوده و به دلیل سایر خدمات به آن افزوده می‌شوند. برای مثال می­‌توان به موارد زیر به عنوان برخی از عوامل جانبی تاثیرگذار بر قیمت تعمیر پمپ آب اشاره کرد:

. هزینه حمل و نقل پمپ تا تعمیرگاه
. هزینه سرویس سایر قطعات
. افزایش هزینه­‌های ناشی از گارانتی
. هزینه ایاب و ذهاب تعمیرکار

قیمت تعمیر پمپ آب خانگی چقدر است؟
در این قسمت می‌­توانید جدول لیست قیمت خدمات تعمیر پمپ را مشاهده کنید. این لیست از جدول قیمت تعمیر پمپ تهویه گستر راگا استخراج شده است.
 

خرابی‌های مرسوم در پمپ­‌های آب خانگی
جدول قیمت تعمیر پمپ آب خانگی شامل برخی از خرابی­‌های مرسوم و معمول در پمپ­‌های ساختمانی است که در ادامه به ارائه توضیحاتی در مورد برخی از مهم­ترین آن­ها خواهیم پرداخت:

تعویض بلبرینگ پمپ
بلبرینگ پمپ آب وظیفه احاطه شفت متصل به پروانه را بر عهده دارد. به این ترتیب، شفت مذکور در مرکزیت خود ثابت مانده و به واسطه چرخش در داخل بلبرینگ، پروانه پمپ را به حرکت در خواهد آورد.

خرابی بلبرینگ، می­‌تواند به خرابی شفت و پروانه نیز منجر شد و یکی از اصلی­‌ترین نشانه­‌های آن ایجاد سر و صدای عجیب در زمان کار کردن پمپ است.

اگر به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستید، می­‌توانید از صفحه راهنمای تعویض بلبرینگ پمپ آب دیدن کنید.
 

خرابی ست کنترل پمپ آب
ست کنترل یا مدار اتومات پمپ آب وظیفه قطع یا وصل کردن پمپ به صورت خودکار را بر عهده دارد. خرابی ست کنترل می‌تواند به از دست رفتن فشار آب مناسب ختم شود. هزینه تعمیر ست کنترل حدوداً رقمی بین 100 تا 200 هزار تومان است.

شارژ منبع تحت فشار پمپ آب
شارژ منبع تحت فشار به معنای تنظیم فشار هوای موجود در این منبع است. قیمت سرویس و شارژ منبع انبساط پمپ آب چیزی در حدود 100 هزار تومان است.

سیم پیچی پمپ آب
یکی دیگر از خرابی­‌های متداول در پمپ‌­های آب شامل سوختن سیم پیچی پمپ آب است. به این ترتیب، برای رفع مشکل باید به مرکزی مراجعه کنید که علاوه بر خدمات سیم پیچی، خدمات تعمیر پمپ آب را نیز ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­توانید از این وب سایت دیدن کنید.

منظور از گارانتی تعمیر پمپ چیست و این مورد چه تاثیری بر قیمت تعمیرات دارد؟
هر قطعه و وسیله­‌ای که تعمیر می‌­شود، روزی خراب خواهد شد. این به آن معنا است که شما باید آمادگی این امر را داشته باشد. بدون شک بسیار دردناک خواهد بود اگر وسیله­‌ای را تعمیر کنید و بلافاصله دچار خرابی مجدد شود. به همین دلیل است که باید اطمینان حاصل کنید که تعمیرکاری را انتخاب می­‌نمایید که از کیفیت کار خود اطمینان داشته باشد.

منظور از گارانتی تعمیر پمپ آب آن است که سرویسکار تضمین می­‌کند اگر قطعه مذکور کمتر از مدت معینی (برای مثال 6 ماه یا 12 ماه) کار کند، مجدداً بدون دریافت هزینه آن را تعمیر نماید.

بدیهی است که مانند هر وسیله دیگری، گارانتی تعمیرات پمپ نیز شرایط خاص خود را دارد. برای مثال اگر سوختگی به دلیل آب ریختن روی پمپ رخ دهد، این وسیله از شرایط گارانتی خارج خواهد شد.

بدیهی است که خدمات با کیفیت‌­تر و استفاده از لوازم یدکی اصلی هزینه تعمیرات را افزایش خواهد داد و این همان اثر غیر مستقیم گارانتی بر افزایش قیمت تعمیر پمپ آب است.
 

برای دریافت خدمات تعمیر پمپ با قیمت مناسب بهتر است به چه مرکزی مراجعه کنید
در نظر گرفتن ویژگی­‌های زیر در زمان انتخاب یک محل برای سپردن خدمات تعمیرات پمپ می­‌تواند کار شما را برای انتخاب بسیار راحت کند.

1. بهتر است تعمیرات را به شرکت­‌های تاسیساتی بسپارید.
2. خدمات را از شرکت­‌هایی که گارانتی رسمی دارند دریافت کنید.
3. پیش از دریافت خدمات قیمت حدودی تعمیر پمپ را بپرسید.

به این ترتیب می‌­توانید خدمات تعمیر پمپ را با بهترین قیمت دریافت کنید و کیفیت بالای تعمیرات را نیز تجربه کنید.

توصیه ما به شما برای دریافت خدمات تعمیر پمپ با قیمت اتحادیه
اگر در منزل خود از پمپ آب خانگی استفاده می­‌کنید و پمپ آب‌تان دچار مشکل شده است، توصیه می­‌کنیم ابتدا از چند شرکت تاسیساتی معتبر، قیمت خدمات را استعلام کنید و پس از آن با مقایسه شرایط و ضوابط هرکدام، کار را به تعمیرکاران یکی از آن­ها واگذار کنید.

اگر نظر ما را در این رابطه بخواهید شرکت tahviehgostarraga.com را به شما پیشنهاد خواهیم کرد. این شرکت یکی از معتبرترین شرکت­‌های فعال در حوزه تعمیر و نگهداری تاسیسات در شهر تهران است و دارای مدارک رسمی پیمانکاری، HSE و گرید نگهداری از تاسیسات مکانیکی است. ضمناً قیمت تعمیر پمپ آب ساختمان در این مجموعه، کاملاً بر اساس نرخ رسمی اتحادیه در سال 1400 است.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *