سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 18 Jun 2024
 
۲

گیاهانی که برای اتاق بازی کودکان مناسب نیستند؟

يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 769481
گیاهانی که برای اتاق بازی کودکان مناسب نیستند؟
وقتی نوبت به چیدمان و دکوراسیون اتاق بازی کودکان می رسد نمی توان نقش عناصر طبیعی را در آن نادیده بگیریم.

از آنجا که کودکان بیشترین زمان خود را در گیمینگ روم سپری می کنند پس توجه به پارامترها و عناصر اصلی این اتاق نقش مهم و ارزنده ای دارند.

آیا تا بحال به این فکر کرده اید که برای چیدمان اتاق بازی گیم کودک از گل و گیاه استفاده کنید چقدر با تاثیر این عنصر طبیعی در خلق و خوی و سلامت کودک آشنایی دارید؟

نقش گیاهان مناسب برای اتاق بازی کودکان
مهمترین نقش گیاهان مناسب برای اتاق بازی کودکان تامین امنیت و سلامت کودکان از لحاظ تصفیه هوا می باشد.

شاید در گذشته کمبود امکانات و تعداد فرزندان امکان فراهم نمودن یک اتاق جداگانه برای بازی کودکان را میسر نمی کرد.

اما امروزه توجه به کنترل جمعیت و رشد صحیح کودک امکان داشتن اتاق جداگانه برای کودک را ممکن کرده است.

یک چیدمان خاص بهتر است تمام المان ها را در کنار خود داشته باشد.

  همینکه گفته می شود گیاهان طبیعی نقش موثری در دکوراسیون اتاق کودک دارند نمی توان به همین عنصر اکتفا کرد و اتاق را با چندین گل و گیاه متنوع چید و انتظار داشت که محیط مورد نظر خود را از همه لحاظ تکمیل کرده اید.

زمانی به یک دکوراسیون ایده آل برای بازی های کامپیوتری و فیزیکی می رسید که مجموعه وسایل مهم و اساسی را تهیه کرده باشید و بخواهید با اضافه کردن چندین گیاه و گل مختلف این مجموعه را تکمیل کنید.

در بین لوازم اتاق گیمینگ، گیاهان نقش تصفیه هوا و سلامت تنفس کودک را بر عهده دارند و با جذب عناصر مضر هوا، اکسیژن سالم را در هوا تکثیر می کنند.

مزایای استفاده از گیاهان برای اتاق بازی کودک


 
وقتی صحبت از گیاهان مناسب برای اتاق بازی کودکان می شود ناخودآگاه والدین مزایا و عواقب این مسئله را کاملا مورد بررسی قرار می دهند.

چون قرار دادن یک گل زیبا لطافت و آرامش را در تزیین اتاق گیمینگ به دنبال دارد.

شاید بیشتر افراد نقش دکوراسیون را تا حدی جدی نگیرند و همین که چند وسیله بازی را در یک محیط مجزا قرار دهند و کودک را سرگرم کنند راضی باشند اما میزان و اندازه اکسیژن در محیطی که چند کودک به طور همزمان در حال بازی هستند بسیار مهم است چون کمبود اکسیژن می تواند فضا را به یک محیط خطرناک برای کودک تبدیل کند.

بر اساس روش های فنگ شویی وجود گل و گیاه در یک محیط بازی کودکانه می تواند میزان هماهنگی و انرژی مثبت را به خوبی افزایش دهد.

حتی وجود گیاهان مناسب به کاهش اضطراب کودکان کمک می کند.

وقتی کودک در محیطی که با گل و گیاه تزئین شده بازی می کند خواب راحتری دارد و زودتر به خواب می رود از این رو بیشتر و بهتر می تواند در رویاهای شیرین خود غوطه ور شود.

پس نقش والدین در ایجاد چنین فضایی بسیار موثر است و اگر والدین بدانند که با این کار چه کمکی بزرگی به سلامت کودک می‌کنند قطعا قرار دادن چند گل و گیاه سالم را در اولویت کار خود قرار می‌دهند.

با توجه به اینکه گیاهان مناسب برای دیزاین اتاق گیمینگ متنوع هستند و هر کدام ویژگی های مثبت خاصی دارند قطعا والدین را مشتاق می کند تا نسبت به تهیه چند گل و گیاه حیاتی برای تصفیه هوا اقدام کنند.

اهمیت این مسئله در شهرهای بزرگی همچون تهران بیشتر است چون آلودگی هوای بیرون می تواند تاثیر سویی بر سلامت کودکان بگذارد و اگر نتوان با روش های طبیعی مقدار اکسیژن لازم برای کودک را فراهم کرد در واقع با خطرات تهدید آمیزی در آینده مواجه خواهیم شد.

اگر در کنار وسایل اتاق گیمینگ بتوان چند گیاه مناسب و مفید را قرار داد قطعا می توان حدود ۸۷ درصد از آلاینده های موجود در هوا را از بین برد.

این آلاینده ها در وسایلی که کودک از آن ها برای بازی استفاده می کند وجود دارد مانند پلاستیک و جوهر کاغذ که حذف آن ها از طریق قرار دادن گیاهان می تواند عوارضی از قبیل سردرد، آلرژی و استفراغ را کاهش می دهد.

مراقبت از کودکان در تمام فضاهای استراحت و بازی تنها به مراقبت فیزیکی خلاصه نمی شود و زمانی شما می توانید در کنار مراقبت فیزیکی سلامت روحی و روانی کودک را تامین کنید که توانسته باشید یک اقدام مراقبتی پیشگیرانه را به کار برده باشید. شما از قبل باید این اقدامات را برای اتاق کودک انجام دهید تا از بسیاری از خطرات تهدید کننده سلامت پیشگیری کنید‌.

انواع گیاهان مناسب برای اتاق بازی کودک


 
وقتی تصمیم به تهیه گیاهان مناسب برای اتاق بازی کودک گرفتید باید از ابتدا با انواع گیاهان مناسب آشنا شوید.

قدم اول در واقع شناخت گیاهان سمی است.

قدم دوم نحوه قرار دادن این گیاهان در اتاق بازی است. از آنجا که کودکان ممکن است هر چیزی را به دهان ببرند پس خط اینکه گیاهان سمی را هم بخورند وجود دارد پس حتما از قبل گیاهی را تهیه کنید که نسبت به عدم سمیت آن مطمئن شوید.

قدم سوم محل قرار دادن گیاهان بود که بهتر است در گوشه ها و به دور از مسیر حرکت کودکان باشد. وسایل بازی باید به گونه ای چیدمان شوند که برخوردی با گیاهان اتاق نداشته باشند و از هر لحاظ امنیت کودک در اولویت قرار داده شود.

قدم چهارم: بهتر است در استفاده از گیاهان زیاده روی نکنید و بیشتر از گیاهانی استفاده کنید که نرم و لطیف هستند تا در صورت لمس آنها توسط کودک خار یا برگ های تیز به پوست آسیب نرسانند.

گل ها و گیاهان آپارتمانی با تمام دکوراسیون ها هماهنگی دارند و شما وقتی یک گیاه را انتخاب می کنید نگرانی بابت هماهنگی با دکوراسیون نخواهید داشت.

در پایان باید بگوییم که انواع گل و گیاهان می توانند نقش موثری در  تصفیه کننده هوا، نشاط اور، کمک به خواب نوزادان و کودکان و زیبا سازی دکوراسیون دارند.

از جمله گیاهان رایجی که هر کدام با یک ویژگی خاص همراه هستند می توان به مواردی از قبیل  گیاه پاچیرا نماد درخت پول، نخل شامادورا تصفیه کننده عالی، گیاه برگ قاشقی، گیاه دراسنا تداعی گر طبیعت، گیاه یشم نماد خوش‌شانسی و ... اشاره کرد. تمام این گیاهان غیر سمی هستند و شیوه های نگهداری و مزایای بی شماری هم دارند.

برای خرید گیاهان مناسب برای اتاق بازی کودکان می توانید از گلفروشی های آنلاین موجود استفاده کنید.

دو هدف عمده در ارائه خدمات سفارش و خرید گل آنلاین

۱) خرید آنلاین گل و دریافت آن درب منزل

۲) سفارش گل ارزان و آنلاین و ارسال آن برای فرد یا مکان مورد نظرتان

دو مورد اشاره شده در فوق را می توان دلیل محبوبیت سرویس های خرید و سفارش اینترنتی گل دانست.

زیرا به شما به عنوان خریدار این امکان را می‌دهد تا تمام انتظارات تان از گل دلخواه تان را با پذیرنده سفارش گل در تهران و دیگر استان ها مطرح کرده و در میان بگذارید و با دقت بیشتر در زمان کافی دست به انتخاب گل مورد نظر تان بزنید و زیباترین و شایسته‌ترین انتخاب گل خود را در سفارش دسته گل آنلاین تجربه نمایید.
 
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *