پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو تا چند روز دیگر

يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 674074
مشاور قضایی کابینه رژیم اسرائیل از اعلام صدور کیفر خواست علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در چند روز آینده به اتهام فساد خبر داد.
صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو تا چند روز دیگر
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، اویحای مندلبلیت مشاور قضایی کابینه رژیم اسرائیل بعد از برگزاری یک جلسه بازجویی همراه با سوگند قصد دارد تا اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده کیفرخواستی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ارایه کند که شامل اتهاماتی درخصوص فساد است.

به گفته منابع صهیونیست، انتظار می رود که مندلبلیت تصمیم خود در این باره را بعد از دیدار چهارشنبه آینده نتانیاهو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو اعلام کند.

روزنامه هاآرتص نوشت: مندلبلیت قصد دارد که ارایه کیفرخواست خود علیه نتانیاهو را اعلام کند که این کیفرخواست شامل اتهام دریافت رشوه در قالب پرونده موسوم به 4000 است. براساس این پرونده، نتانیاهو منافع شاوول الوویتش بازرگان اسرائیلی را با ادغام دو شرکت "ییس" و "بیزک" تامین کرده است تا او نیز در مقابل به حمایت رسانه ای و تبلیغاتی دائمی از نتانیاهو از طریق سایت "والا" اقدام کند که مالک آن است.

مندلبلیت همچنین قصد دارد که کیفرخواست دیگری علیه نتانیاهو در پرونده موسوم به 1000 ارایه کند. نتانیاهو در این پرونده متهم به کسب منافع شخصی از ارتون میلچین بازرگان و تولید کننده اسرائیلی است. در مقابل، انتظار می رود که مشاور قضایی پرونده مطرح شده علیه ساره نتانیاهو همسر نتانیاهو در قالب پرونده 4000 را ببندد.

درخصوص پرونده دیگر موسوم به 2000 که مربوط به گفت وگوهای نتانیاهو با آرنون موزیس ناشر روزنامه یدیعوت آحارانوت می شود، هاآرتص نوشت که مندلبلیت هنوز تصمیمی درباره این پرونده نگرفته است.

مندلبلیت گفت وگوهایی درباره این پرونده با شای نیتسان دادستان کل و لیئات بن آری دادستان کل منطقه تل آویو انجام داده است و این دو نفر ارایه کیفرخواست علیه نتانیاهو دراین پرونده را تایید می کنند اما مندلبلیت در جریان این گفت وگوها اظهار نظری نکرد.

مندلبلیت با 20 مسئول در وزارت اقتصاد در چارچوب آمادگی خود برای اعلام کیفرخواست علیه نتانیاهو رایزنی کرده است. این مسئولان درباره محتوا و دلایل پرونده یاد شده به طور عمیق بحث کرده اند.

پلیس رژیم صهیونیستی و دادستانی کل این رژیم پیشتر توصیه کرد که کیفرخواست هایی عیله نتانیاهو در خصوص همه پرونده های فساد ارایه شود.

هاآرتص به نقل از افراد آگاه از پرونده 2000 نوشت: روشن نیست که اگر مندلبلیت تصمیم به بستن پرونده 2000 بگیرد، چه توجیهی برای این اقدام وجود خواهد داشت، زیرا هرگونه بهانه احتمالی برای بستن این پرونده مثل نبود مدارک یا نبود اتهام یا عدم توجه اسرائیلی ها به آن در این پرونده جایی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
United Arab Emirates
شهادت 267 فلسطینی از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت
شهادت 267 فلسطینی از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت
شنبه 4 اسفند 1397 - 21:14
یک مرکز حقوق بشری اعلام کرد،‌ از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت 267 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و حدود 14600 نفر دیگر زخمی شده‌‌اند.

مرکز حقوق بشری «میزان» اعلام کرد، از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت (30 مارس 2018) تا کنون حدود 267 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

این مرکز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم صهیونیستی هنوز پیکر 11 شهید از جمله سه کودک را نزد خود نگه داشته است. در بین شهدا 40 کودک، دو زن، هشت معلول، سه امدادگر و دو روزنامه‌نگار دیده می‌شود.

بر اساس این گزارش، 14673 فلسطینی هم در این راهپیمایی‌ها زخمی شده‌اند که در میان آنها 3128 کودک، 653 زن، 171 امدادگر، 148 روزنامه‌نگار وجود دارند و 7750 آنها به گلوله جنگی زخمی شده‌‌اند.

مرکز میزان اعلام کرد، رژیم صهیونیستی همچنان تیم‌های پزشکی و روزنامه‌نگاران در این راهپیمایی‌ها را هدف قرار می‌دهد.

راهپیمایی‌ بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت آمیز آن تأکید کردند اما رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله استفاده می‌کند.