پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
فسادهای مالی گسترده و پایه های لرزان رژیم صهیونیستی

بی بی صهیونیست ها در آستانه سقوط

سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 498335
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی معروف به "بی بی" به دنبال اتهامات فساد گسترده در آستانه سقوط قرار گرفته است.
بی بی صهیونیست ها در آستانه سقوط
به گزارش الوقت در پی افشای ابعاد تازه‌ای از فساد مالی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دهها اسرائیلی با تظاهرات گسترده در تل‌آویو از نخست‌وزیر این رژیم خواستند از سمت خود کناره‌گیری کند. تظاهرات‌کنندگان که در اعتراض به فسادهای گسترده نتانیاهو به خیابان‌ها آمده بودند، شعار «برو، برو، نتانیاهو» را سردادند. در حال حاضر نتانیاهو متهم به پرداخت رشوه، فساد مالی و سوء استفاده از قدرت است و تا کنون چند بار بازجویی شده است.
 
گفتنی است فساد اخلاقی و آزار جنسی از مهم ترین رسوایی هایی است که بسیاری از سیاستمداران بلندپایه اسرائیل از جمله موشه کاتساو رئیس سابق رژیم صهیونیستی به دلیل فاش شدن آن مجبور به کنار گذاشتن پست خود و خداحافظی با دنیای سیاست شدند. در همین راستا «سازمان شفافیت بین‌الملل» در سال 2010 اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حوزه فساد اقتصادی در میان 33 عضو «سازمان همکاری اقتصادی و توسعه» حائز رتبه 22 شده است. بر اساس «شاخص احساس فساد» شفافیت بین‌الملل در سال 2015 اسرائیل با دو رتبه سقوط در میان 34 کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در جایگاه 24 قرار گرفت. اخیراً نیز نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مورد بازجویی قرار گرفته و اتهامات زیادی از جمله در مباحث اقتصادی و رشوه متوجه وی است. پلیس رژیم صهیونیستی همسر بنیامین نتانیاهو و سردبیر یکی از روزنامه‌های عبری را که قرار بود قراردادی با او برای یک پوشش خبری ویژه به امضا برساند، مورد تحقیق و بازجویی قرار داده است. گفته می‌شود به احتمال زیاد سردبیر این روزنامه هم در پرونده فساد نتانیاهو دست داشته است.گفتنی است اگر اتهام دریافت رشوه نتانیاهو ثابت شود، به موجب قانون اسرائیل او باید ۱۰ سال حبس شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *