شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

فرهنگی: حذف دلار از مبادلات تجاری ضروری است

سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 650688
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در شرایط فعلی باید به دنبال انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه یا چندجانبه و تعیین ارزهای مناسب برای مبادلات تجاری با دولت‌های همسو باشیم.
فرهنگی: حذف دلار از مبادلات تجاری ضروری است
به گزارش جهان نيوز، محمدحسین فرهنگی با اشاره به تهیه طرح‌هایی از سوی برخی نمایندگان مجلس برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، اظهار داشت: بهتر است به جای تهیه طرح‌هایی که صرفا جنبه تبلیغاتی و تشریفاتی دارد، راهکارهای اساسی برای غلبه بر تحریم‌ها اتخاذ شود.

وی با تاکید بر ضرورت حذف دلار از مبادلات اقتصادی، گفت: بهترین تصمیم در شرایط فعلی، انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه یا چندجانبه و تعیین ارزهای مناسب برای مبادله با دولت‌هایی است که طرف قرارداد با ما هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: مقامات دیپلماسی ما باید در این زمینه توافقاتی را با دولت‌های همسو داشته باشند و از آنان تضمین لازم را بگیرند تا به مضمون تعهدات خود پایبند باشند.

فرهنگی بیان کرد: در شرایطی که جامعه بین‌المللی برای انزوای آمریکا به اجماع رسیده است، ایران باید به دنبال این باشد که مبادلات خود را با ارزهای داخلی سایر کشورها انجام دهد و در زمینه حذف دلار با کشورهای همسو به توافق برسد.

منبع: مهر 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *