يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

احتمال تشکیل دولت جدید عراق تا سه هفته آینده

يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب: 645036
دفتر نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید عراق با تکذیب آنچه برخی سایت‌ها و شبکه‌های ارتباط اجتماعی به عبدالمهدی منتسب می‌کنند، خواستار آن شد تا همگان بر اخبار رسمی صادره از شخص وی و یا دفتر اطلاع‌رسانی‌اش تکیه کنند.
احتمال تشکیل دولت جدید عراق تا سه هفته آینده
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دفتر اطلاع رسانی عادل المهدی مامور تشکیل دولت جدید عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد برخی سایت‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی، اظهارات نادرستی را به نام نخست وزیر مکلف و نیز اطلاعات ساختگی از تصمیماتی را منتشر می‌کنند که به منابع ناشناس منتسب است، هرگونه اظهارات منتسب به منابع یا اخباری مبنی بر وجود تصمیماتی که گفته می‌شود از سوی عبدالمهدی گرفته شده،‌همگی اخبار دروغین است.

دفتر اطلاع‌‌رسانی عبدالمهدی خواستار تکیه همگان بر اخبار رسمی صادره از سوی شخص عبدالمهدی یا دفتر اطلاع رسانی وی شده است.

توافق درباره عبدالمهدی سبب تسریع در تشکیل دولت خواهد شد
عبدالحلیم الرهیمی تحلیلگر سیاسی عراقی ابراز  عقیده کرد توافق سیاسی درباره انتخاب عادل عبدالمهدی برای تشکیل دولت جدید سبب تسریع در این زمینه خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با الفرات خاطر نشان کرد مامور شدن عبدالمهدی با این سرعت به معنای این است که توافقی میان گروه‌های سیاسی وجوددارد و تشکیل  دولت با سرعت زیاد طی سه هفته آینده محقق خواهد شد.

به گفته الرهیمی، عبدالمهدی تلاش خواهد کرد که وزارتخانه‌های امنیتی در اختیار خود و به دور از سهم‌خواهی باشد و بر اساس تعهدات عبدالمهدی و توئیت‌های آقای مقتدی صدر و مطالبات ملت، تصور می‌کنیم دولت آینده موفق خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *