جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱۸

چه کسانی جاسوس دوتابعیتی را قالب کردند و فراری دادند؟

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 605225
با فرار معاون جاسوس سازمان محیط زیست از کشور، ضرورت برکناری مدیران دوتابعیتی روشن‌تر شد.
چه کسانی جاسوس دوتابعیتی را قالب کردند و فراری دادند؟
به گزارش جهان نيوز، 26 شهریور 96 با حکم عیسی کلانتری، کاوه مدنی معاون سازمان محیط زیست شد و به این ترتیب از لندن به ایران بازگشت، مدنی بعد از فارغ‌التحصیل شدن در رشته مهندسی عمران در دانشگاه تبریز راهی کشور سوئد شد و در سال 1384 در رشته منابع آب از دانشگاه لوند فارغ‌التحصیل گردید. او در سال 1388 مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی عمران محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس دریافت کرد. وی پس از آن دوره پسادکتری خود را در رشته اقتصاد و سیاست محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید گذراند.

درنهایت او بدون داشتن هرگونه سابقه مدیریتی در داخل، معاون بین‌الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی - اجتماعی سازمان محیط زیست شد.

بعد از حکم کلانتری برای مدنی، رسانه‌های اپوزیسیون با ذوق‌زدگی از روی کار آمدن یک «جوان نخبه» در دولت روحانی سخن می‌گفتند، کسی که تا پیش از مسئولیت، ایران را به عنوان محلی برای زندگی خود انتخاب نکرده بود.

بعد از دستگیری کاووس سیدامامی در بهمن ماه سال گذشته به اتهام جاسوسی به بهانه‌های محیط زیستی برای سرویس‌های خارجی، گمانه‌زنی‌ها درباره ارتباط سیدامامی با برخی از فعالان محیط زیست شدت گرفت.

ابتدا اخباری مبنی بر دستگیری کاوه مدنی در ارتباط با این پرونده منتشر شد اما درنهایت عصر روز بیست ودوم بهمن ماه محمود صادقی؛ نماینده حاشیه‌ساز مجلس از بازداشت کاوه مدنی، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

وی در حساب کاربری توییتری خود نوشت: «امروز صبح با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، برای اطلاع از علت بازداشت فعالان محیط زیست و اقدامات دولت تماس داشتم، ایشان گفتند کاوه مدنی را نیز دیروز بازداشت کرده‌اند.»

اما چند ساعت پس از این ادعاهای نماینده مردم تهران در مجلس، عکسی از کاوه مدنی در کنار عیسی کلانتری منتشر شد که نشان می‌داد این فرد در بازداشت به سر نمی‌برد.

کاووس سیدامامی و کاوه مدنی قرار بود بازداشت شوند اما درنهایت با فشارهایی که وارد شد کاوه مدنی آزاد گردید. موضوع کاوه مدنی مسکوت ماند تا وی در نهایت اواخر اسفندماه «نشست تخصصی خیابان ولی‌عصر» را برگزار کرد تا پیگیر امور مربوط به چالش بدون زباله در تهران باشد. این آخرین نشست کاوه مدنی در ایران بود و بعد از آن وی از کشور به مقصد مالزی خارج شد؛ انتشار عکس‌های کاوه مدنی در ایام تعطیلات عید که در حال رقصیدن در یک مراسم مختلط با زنان در خارج از کشور بود موجی از انتقادات را در بر داشت، مراسمی که هنوز مشخص نشده با حضور چه اشخاصی بوده و معاون سازمان محیط زیست در آنجا چه می‌کرده است. کاوه مدنی از زمان انتشار عکس‌هایش در سفر مالزی به کشور برنگشته و درنهایت طی چند روز گذشته مدعی شد استعفا کرده است.

بدین ترتیب سرپل نفوذ شبکه جاسوسی به سیستم اجرایی و مدیریتی کشور، توانست از کشور بگریزد.

اکنون سوال مهم این است که چه کسانی این جاسوس دوتابعیتی را به مدیران محیط زیست قالب کردند و چه کسانی او را فراری دادند؟

آنچه مشخص است کاوه مدنی در موضوعات زیست‌محیطی زیادی در ایران نقش داشته است که یکی از آنها معاهده آب و هوایی پاریس است؛ از مواردی که کاوه مدنی به شدت روی آن حساس بوده و فعالیت‌های وی در این خصوص مشهود است مسئله پیوستن ایران به معاهده خسارت‌بار پاریس است. معاهده‌ای که آمریکا نیز زیر بار تعهدات تحمیلی آن نرفت و اعلام کرد برای حفظ آمریکا و منافع مردمش از این معاهده خارج می‌شود. خروج آمریکا از معاهده پاریس در دولت اوباما پیگیری و در دولت ترامپ قطعی شد. اما حامیان دولت در داخل اصرار دارند که این پروژه آمریکایی‌ها را در سطح قوه مجریه آمریکا تنزل دهند.

در شرایطی که آمریکا خروجش از معاهده پاریس را اعلام کرده بود، کاوه مدنی در این خصوص می‌گوید: «مذاکرات پاریس می‌تواند به ما امید و درس‌های ارزشمندی بدهد. حس مشترک در کنار تهدیدها می‌تواند ملت‌ها را متحد کند. حتی در زمانی که تندروها، تروریست‌ها و ترامپ‌ها برای تفکیک دنیا سخت در تلاش‌اند.»

با خروج کاوه مدنی از کشور بدون آنکه مشخص شود او و کاووس سیدامامی تا چه اندازه در خروج اطلاعات مهم به بهانه‌های زیست محیطی از کشور نقش داشته‌اند، بار دیگر ضرورت برکناری مدیران دوتابعیتی در کشور مشخص شد. کاووس سیدامامی هم تابعیت سه کشور انگلیس، آمریکا و ایران را داشت.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بابا دست برداريد ديگه به مراد دلتون رسيديد، طرف رفت پى كارش ! هى ميگيد دو تابعيتى دو تابعيتى آدم مونده ادعاى خيالى شما جماعت رو قبول كنه يا حرف وزارت اطلاعات را كه اين شخص نه دو تابعيتى بودن و نه جاسوس ! كاش اينقدر عقل داشتيد كه بجاى راه انداختن قوه اوهام و تهمت زنى و دروغ بافى و جاسوس سازى يكبار براى هميشه و مرد و مردونه اسناد و مدارك رو منتشر كنيد ؟! جالب اينجاست كه عزا هم گرفتيد و نق و نوق هم ميكنيد كه چرا ابعاد قضيه روشن نشده ؟! كدوم ابعاد جهان ؟! خجالت بكش ! اين قصه ها محصول مغز معيوب اونهائيه كه ميخوان دولت روحانى را قبل از فرا رسيدن عمرش زمين بزنند !
Iran, Islamic Republic of
کسانیکه کاوه مدنی را آورده و مسئولیت دادند ، کسانیکه از او دفاع کردند ، کسانیکه فشار آورده و او را از زندان آزاد کردند ، خائن به کشور و ملت هستند و باید قوه قضائیه آن خائنین کثیف را در هر پست و مقامی که باشد به اشد مجازات برساند.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز= کاسب جاسوس بازی!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
پشت این سفارش ها کی بود پیگیری کنید بهش می رسید وقتی هر چه جاسوس و خیانت کار در دنیا توی این مملکت جمع شده باشند جز این انتظاری نیست
Iran, Islamic Republic of
این سئوالات را چرا از مردم عادی می پرسید؟
کسانی که پیشنهاد می کنند، آنها که تایید می کنند و دیگرانی که ابلاغ می زنند همگی مشخص هستند. اینجا است که قوه قضاییه بجای بازداشت موقت!! ... باید وارد گود بشود و افعی های رنگین و حامیانش را گرفتار کند و نامش را ابدی سازد
مهدی
Australia
باسلام
آنوقت گیردادند به آقای احمدی نژاد . دردولّت آقای احمدی نژاد
جاسوس نتونسته بود رخنه بکنه . که اگه اتفاق افتاده بود پیرهنه
عثمان برایش درست میکردند ولی حالا چی فراریش هم میدهندو
بعدش هم هیچ .
United Kingdom
واضح چه کسی فراری داده دیگه ان...
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
...
البته مقصر اصلی در این موارد وزارت اطلاعاته، که از همه بی اطلاع تره.
سید
Iran, Islamic Republic of
من میخواستم مثبت بدم اشتباهی منفی دادم
امین
Iran, Islamic Republic of
نفوذ جریان مماشاتگر با افراد هم تیپ و فرهنگ کاوه مدنی در مراکز حراست دستگاهها مخصوصا نهاد ریسات جمهوری کاملا روشن و مخص هست.

در وحله اول بجز افراد پیشنهاد دهنده همچین افرادی اصلیترین مقصر مراکز حراست سازمان محیط زیست و نهاد ریاست جمهوری است.

باید مسئولین این دستگاهها پاسخگو باند بابت حقوقی که میگیریند کارنامه هایشان چه نمراتی دارد؟؟

پرداخت به لابیگری و تهدید و ترعیب کارکنان سالم توسط حراست نهاد ریاست جمهوری خطر بسیار بزرگ و خزنده ای است که حتی عوامل اطلاعاتی وابسته به دولت هم احیانان بخاطر نزدیکی مسئول حراست نهاد با رئیس جمهور چندان توان پیگیری این قضیه نیستند و نمیتوانند باشند.
Iran, Islamic Republic of
خدا نگذره از مدیران ومسوولان وطن فروشی... واقعا خدا دستتونو روکنه. شما بااینکارای احمقانتون داریدخیانت میکنید.و خون شهدای مظلوم رو پایمال می کنید. خدا لعنتتون کنه که جوابگوی هیچکدام ازگندهایی که زدید رو نیستید. واقعا اون پست ومقام حرومتون بشه.
Iran, Islamic Republic of
اکثرکسانیکه از جهاد کشاورزی ویا همان جها د سازندگی قدیم رشد کردند این بلا ها را سر ایران میاورند خوب دقت کنید و به عقبه ها بر گردید با من بگوئید به چه نتیجه میرسید .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟،؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
باید خارج از کشور برای جاسوس ها ناامن شود تا هر جاسوسی بعد از خروج از کشور هم آرامش نداشته باشد.

باید فکری کرد. از اول انقلاب تا حالا جاسوس های زیادی به خارج از کشور گریخته اند. باید آرامش را از آنها گرفت.
Iran, Islamic Republic of
نکبت طلبان (اصلاح طلبان )؛ عاشق سه تیغه ها و کرواتی ها و بزک کرده هستند ، اساسا از چهر های نورانی و متدین محجبه بیزار اند .
Iran, Islamic Republic of
همه دم از عدالت و حق گویی میزنیم! حتی خود شما جاهن نیوز عزیز! اما هنوز حکمی صادر نشده شما تیتر می زنید "جاسوس دوتابعیتی" !!!!

حتی اگر درست باشه! تا وقتی که اثبات نشده! تهمت و افترا محسوب میشه!


...
حامد
Iran, Islamic Republic of
برای استخدام یک معلم در مورد جد آبای طرف تحقیق می کنند. چطور برای استخدام معاون معاون رئیس جمهور تحقیق نمی شه؟
Iran, Islamic Republic of
بنده از جاسوس وعوامل دشمن نفرت دارم ولی چطور جرم کسی که در هیچ دادگاهی به اثبات نرسیده به این آسانی او را جاسوس معرفی می کنید واقعا به معاد اعتقاد دارید؟