شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - 25 May 2024
 
۰

تمرکز بر حمایت از بیماران سرطانی

برای خدمت به محرومین هم پیمان شده ایم
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 521672
مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا گفت: آمار بهداشت جهانی بیماری سرطان را با تعداد 14 میلیون مبتلایی که در سطح جهان دارد و 2 درصد تولید ناخالص ملی را که درتمام دنیار مصروف خود می کند به عنوان تهدیدی جدی بشمار آورده است.
تمرکز بر حمایت از بیماران سرطانی

به گزارش جهان نيوز، مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا در مراسم هم اندیشی خیر برای کمک به روزه داران و نیازمندان با اشاره به سخن امام خمینی که فرموده بود خیر دنیا و آخرت در یاری رسانی به محرومان است گفت: جنس موسسه خیریه ما از نوع جبهه و جنگ است و 14 سال پیش در لبیک به رهبر انقلاب که شعار سال را خدمتگزاری نامیدند  توسط جمعی از اعضای بهداری سپاه سازماندهی شد.
سردارفتح الله فتحیان  پس از تقدیر و تشکر ازرئیس سازمان غذا و دارو بعنوان کسی که علاوه بر حضور فعال در امور خیر، اعتبار خود را هم برای یاری رساندن به اقشار و بیماران نیازمند جلو می آورد ادامه داد: بنیانگذاران این موسسه از نسل همان هایی هستند که با انجام حدود 10هزار عمل جراجی در بیمارستان های صحرایی در مناطق عملیاتی از شهادت حدود نیمی از رزمندگان جلوگیری کردند.
 وی با اشاره به اینکه مبنای تشکیل موسسه خیریه امدادگران عاشورا نه سیاسی، نه منافع شخصی، بلکه به نیت رضای خداست اظهار کرد: با یکدیگر هم پیمان شده ایم که فقط تیم خدمت باشیم و عاشقانه به حمایت آسیب دیدگان فقر بشتابیم.
فتحیان در بخش دیگر سخنانش به علت تمرکز موسسه، بر بیماران سرطانی پرداخت و عنوان کرد: آمار بهداشت جهانی این بیماری را با تعداد 14 میلیون مبتلایی که در سطح جهان دارد و  2 درصد تولید ناخالص ملی را که درتمام دنیار مصروف خود می کند به عنوان تهدیدی جدی قلمداد می نماید.
مدیر عامل موسسه خیریه امداد گردان عاشورا از وضعیت این بیماری در ایران هم گفت و عنوان داشت: سرطان پس از بیماریهای قلبی-عروقی و سوانح رانندگی، سومین عامل مرگ و میر در کشوررا به خود اختصاص داده است تا انجا که 2.5میلیارد دلار بابت امور درمانی هزینه آن می شود  و حدود یک سوم از این مبلغ صرف پرداخت هزینه های مستقیم این بیماری می گردد.
وی همچنین به اقدامات خیریه در راستای حمایت ودرمان بیماران سرطانی نیز اشاره و از  پزشکان عالی رتبه ای سخن به میان اورد  که بدون دریافت کوچکترین هزینه ای مداوای بیماران را با آغوش باز پذیرفته اند. 
فتحیان در ادامه تفاوت بارز موسسه خیریه امدادگران عاشورا با بسیاری  دیگر از خیریه ها را در  شفافیت مالی و حضور ناظر مالی وزارت دارایی در موسسه و حسابری 6ماه یکبارآن برشمرد و از برنامه ریزی منسجمی خبر داد که در تمامی ابعاد موجبات ارتقاء سطح و وسعت خدمات را فراهم می آورد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *