سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۱
در همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه مطرح شد

آینده اقتصاد ایران در گرو تعامل صنعت و دانشگاه

چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 515346
نایب رئیس اتاق ایران در پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه از فراهم شدن زمینه رشد بهره وری، راه‌‌اندازی مرکز رقابت‌‌پذیری کسب و کار و ایجاد شبکه علمی کشور به عنوان سه رویکرد اصلی همایش یاد کرد.
آینده اقتصاد ایران در گرو تعامل صنعت و دانشگاه

به گزارش جهان نيوز، پنجمین همایش ملی «تعامل صنعت و دانشگاه» در خرم‌آباد با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و اعضای پارلمان بخش خصوصی، به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با هدف ارتقای سطح تعامل بین بخش صنعت کشور با حوزه دانشگاه برگزار شد.
حسین سلاح ورزی رویکرد محوری این همایش را ارتقای بهره‌وری عنوان کرد و گفت: بررسی‌ها در کشورهایی که رشد پایدار را تجربه کرده‌اند نشان می‌دهد اگر بتوانیم به‌طور منظم و طبق برنامه‌ای منسجم بهره‌وری بخش‌های مختلف را در حوزه صنعت و تولید و به‌طورکلی مسائل اقتصادی ارتقا دهیم، می‌توانیم به رشد بهره‌وری دست پیدا کنیم.
وی گفت: در این عرصه تعامل دانشگاه و صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر بتوانیم ارتباط لازم را بین این دو بخش ایجاد کنیم، بدون شک اهداف اقتصادی کشور محقق می‌شود.
رئیس اتاق خرم‌آباد همچنین از راه اندازی مرکز رقابت پذیری کسب‌وکار به عنوان دومین محور این همایش یاد کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است این مرکز به عنوان طرح پایلوت در منطقه لرستان اجرا می‌شود و در آینده بعد از رفع نواقص آن در سایر نقاط کشور نیز این طرح اجرایی خواهد شد.
موضوع دیگر همایش، ایجاد شبکه علمی کشور به عنوان تسریع دهنده ارتباط بین مراکز تحقیقاتی و بنگاه‌های اقتصادی است که سلاح ورزی طی سخنرانی خود به آن اشاره کرد. به اعتقاد وی این شبکه می‌تواند به عنوان یکی از مؤلفه‌های لازم در تعامل بین صنعت و دانشگاه مورداستفاده قرار گیرد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *