سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰

صباغ زاده: «ایتالیاایتالیا» یک فیلم تجربی است

يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 500532
کارگردان فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» گفت: فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» یک فیلم تجربی نیست اما شاید برای سینمای ما تجربه جدیدی باشد.
صباغ زاده: «ایتالیاایتالیا» یک فیلم تجربی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده و تهیه‌کنندگی مهدی صباغ‌زاده امشب در برج میلاد با حضور عوامل و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد.
در ابتدای این نشست کاوه صباغ‌زاده طی سخنانی گفت:‌ شاید دلیل اینکه این فیلم سینمایی که قرار بود به عنوان کار اولم یک فیلم تلخ باشد تبدیل به یک اثر موزیکال شد به دلیل فشارهایی بود که به عنوان یک فیلم اولی بر من وارد شد و خودش را به شکل طنزگونه‌ای نمایان کرد. در واقع قرار نبود این اثر طنز شود.
در ادامه سارا بهرامی بازیگر نقش اصلی زن این فیلم گفت: برای بار اول که فیلم‌نامه «ایتالیا ایتالیا» را خواندم خیلی صریح گفتم که آن را دوست ندارم. چرا که ما تجربه چنین فیلمی را در سینمای‌مان نداشته‌ایم و ریسک ساخت این فیلم‌نامه بالا است. در ادامه کاوه از من خواست یک بار دیگر فیلم‌نامه را بخوانم و برای بار دوم تصمیم گرفتم که در آن بازی کنم.
وی در ادامه افزود: نظرم این بود این فیلم یا تبدیل به یک شاهکار سینمایی می‌شود یا آنقدر بد که خودمان جرأت دیدنش را در برج میلاد نخواهیم داشت.
کاوه صباغ‌زاده ادامه داد: ساخت فیلم اول کار ساده‌ای نیست و این موضوع تقصیر کسی هم نیست فیلم‌ساز به دلیل اینکه نمونه کاری ندارد جذب سرمایه‌گذار برایش سخت می‌شود. البته به نظرم مشکل اصلی از سوی مدیران است که مشکل می‌تراشند و انرژی فیلم‌ساز را می‌گیرند و مسیر را سخت می‌‌کنند وقتی فیلم اول خود را نتوانستم بسازم تصمیم گرفتم که در این فیلم کمی از ماجرای ساخته نشدن آن اثرم یادم کنم. 
این کارگردان در ارتباط با اینکه بعضی از بخش‌های فیلمش دچار افت ریتم می‌شود، گفت: یکی از دلایل این زندگی دو کاراکتر اصلی فیلم است که پیش نمی‌رود آدم‌های این فیلم وارد رکود می‌شوند و ما این رکود را در خود فیلم نیز حس می‌کنیم.
او همچنین درباره انتخاب سارا بهرامی و حامد کمیلی که پیش از این تجربه دو بازی را در کنار هم داشتند، افزود: هر سه ما این نگرانی را داشتیم که نکند این زوج به تکرار بیفتند. اما عاشقانه تمام تلاش خود را کردیم تا شاهد اتفاق تازه‌ای باشیم.
کاوه صباغ‌زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی براینکه آیا فکر می‌کنید این فیلم یک اثر تجربی در حوزه سینما است یا اینکه برای سینمای ما تجربه جدیدی است، بیان داشت: به نظر من فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» یک اثر تجربی در کل سینما نیست بلکه آثار موزیکال با این سبک و سیاق و حتی بهتر در سینمای ما ساخته شده است اما این فیلم برای سینمای ما تجربه جدیدی می‌تواند باشد یا حداقل کمتر دیده شده است. «ایتالیا ایتالیا» یک فیلم تجربی نیست.
در این نشست رسانه‌ای سارا بهرامی، حامد کمیلی، کاوه صباغ‌زاده، مهدی صباغ‌زاده، ژینوس پدرام و فرید سجادی حسینی حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *