بعدها که مشروطه پیروز شد و شیخ فضلالله به شهادت رسید، آخوند خراسانی و مرحوم نائینی متوجه اشتباه خود شدند. در واقع تشخیص مصداقی شیخ فضلالله بهتر بود. به دلیل اینکه در تهران زندگی میکرد و واقعیتها را از نزدیک میدید، ولی آنها در نجف بودند و اوضاع را درک نمیکردند.
اگر نتوانستید تمام حقیقت را بیابید، مواظب باشید که همهی آن را نیز از دست ندهید. من بارها گفتهام فقه شیعه و حتی فقه اهل سنت ذومراتب است؛ منطق فازی است؛ دوارزشی یا سیاه و سفید نیست. مثلاً اصل در امامت، آن است که امام معصوم حاکم باشد. حال اگر امام معصوم به هر دلیلی غائب شد چه؟