پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۱

تصفیه خانه فاضلاب کرج این شکلی است

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 865926
به گزارش جهان نيوز، بخش اول تصفیه خانه فاضلاب شهر کرج در سال ۱۳۸۶ با ظرفیت ۵۸ هزار متر مکعب در شبانه روز و جمعیت زیر پوشش ۲۸۰ هزار نفر به بهره برداری رسید و از سال ۱۳۸۸ نیز کار ساخت بخش دوم آن آغاز شد، اما به دلایل مختلف تکمیل و احداث آن با کندی مواجه شده بود که با پیگیری‌ها و انجام مقدمات لازم از اواخر سال ۱۴۰۱ عملیات تکمیلی این بخش از تصفیه خانه سرعت گرفته و خوشبختانه از ۳۱ شهریورماه امسال فرآیند بخش مایع آن به صورت آزمایشی وارد مدار بهره برداری شد.

فرآیند تصفیه فاضلاب به روش MLE (لجن فعال) بوده و ظرفیت آن مانند مدول اول ۵۸ هزار متر مکعب در شبانه روز و جمعیت زیر پوشش ۲۸۰ هزار نفر است و به این ترتیب با بهره برداری از این بخش از تصفیه خانه، ظرفیت تصفیه وجمعیت زیر پوشش دو برابر خواهد شد.

تصفیه‌خانه فاضلاب کرج قرار است در پنج بخش احداث شود که در حال حاضر با دو مدول فعال شده و در آینده با فراهم شدن شرایط و اعتبار مورد نیاز و ساخت سه مدول باقیمانده، جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زیر پوشش تصفیه خانه فاضلاب قرار خواهند گرفت.
https://jahannews.com/vdcdxk0j9yt09n6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdxk0j9yt09n6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *