يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

چون رحيمي حاکمي فرزانه دارد کاردان ...

هر کسي بايد که بنشيند به جاي خويشتن
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 71627
چون رحيمي حاکمي فرزانه دارد کاردان ...
موضوع تملق و چاپلوسی مسئولان همواره مساله ای دردناک و تاسف آور در تاریخ کشورمان بوده است و این موضوع بارها توسط مسئولان عالی رتبه کشور تقبیح شده است.

به گزارش جهان، این موضوع بهانه ای شد تا برخی نمایندگان مجلس به متن شکایت خود از معاون اول رئیس جمهور اتهاماتی نظیر تملق و چابلوسی را هم اضافه نمایند.

در همین زمینه سایت رجانیوز با انتشار مطلبی به سابقه تاریخی مدیحه سرایی محمدرضا رحیمی از مسئولان عالی خود اشاره کرد و به این موضوع شدیدا انتقاد نمود.

رجانیوز نوشت: آبان ماه سال 74 اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت در حالی در که در ششمین سال ریاست جمهوری اش را پشت سر می گذاشت، برای اولین بار سفری چند روزه به استان کردستان داشت. 

پس از انجام این سفر، استانداری کردستان با انتشار کتابی با عنوان «دیدار سردار سازندگی از کردستان سرزمین عشق و دوستی» به بررسی نتایج این سفر پرداخت.
استاندار وقت کردستان در مقدمه این کتاب، زیبایی‌های این سفر را خارج از توان گفتار و نوشتار دانسته و آن را منحصر به فرد و در هاله ای از نور ایمان و ایثار و جوانمردی عنوان کرده است. 

محمدرضا رحیمی در ادامه هاشمی رفسنجانی را این گونه توصیف می کند: «آقای هاشمی را محبوب می پندارند که تنها یار نیست، یاور نیز هست. او را جانانه کرم پیشه ای می انگارند که از کنعان انقلاب اسلامی به مصر کردستان قدم می گذارد، عاشقانه عزیزش می دارند و با تمام هستی خریدار محبتش می گردند.» 

وی همچنین اوج زیبایی این سفر را این گونه شرح داده است: «اوج زیبایی این دلدادگی در حرکت غرور آفرین آن پیرزن سقزی تجلی می کند که با تمام داراییش که در یک رأس بز خلاصه می شود، در صف خریداران یوسف انقلاب اسلامی قرار می گیرد و اشک شوق از چشمان آقای هاشمی جاری می سازد.» 

رحيمي در ادامه مي افزاید: نکات قابل ملاحظه اي در لحظات ديدار حضرت ايشان از مناطق کردستان وجود دارد که حقيقتاً جز در آثار اساطيري و مبالغه ها و اغراق هاي شاعرانه تصور آنها در باور هيچ کس نمي گنجد، مگر آن که انسان خود بوده و به راي العين مشاهده کرده باشد و حيرت و اعجاب و ناتواني ما در ترسيم آن عظمت ها از همين جا ناشي مي شود. پيرمرد مريوانی خطاب به رئيس جمهوري محبوب خود در حالي که گريه امانش نمي دهد، مي گويد: اگر فرزندي داشتم، ذبيح مقدمت مي کردم.» 

رحيمي در انتهاي اين مقدمه «دستاوردهاي شيرين اين سفر مبارک» را تبديل کردستان به يک استان برخوردار و فروزان شدن چشم انداز توسعه و ترقي کردستان مي داند و هاشمي رفسنجاني را «شخصيت ممتاز جهان اسلام و سردار دلاور سازندگي» مي خواند. 

يکی از فصول اين کتاب، به اشعار و نثرهايي که در جريان اين سفر سروده و نوشته شده، اختصاص یافته است. در يکي از اين اشعار با عنوان پرتو خورشيد آمده است:
اي رييس دولت خدمتگزار، اي هاشمي
با قدومت شهرمان همچون گلستان آمده
ناکسان را حسرت و بخل و حسد مهمان بود
غافلند از نعمتي کز سوي يزدان آمده
يا رب از لطف تو خواهم طول عمر هاشمي
زآنکه با حسن نظر از بهر عمران آمده
در يکي ديگر از اين اشعار با عنوان کاروان سالار بيداري به تمجيد از هاشمي رفسنجاني ومحمدرضا رحيمي پرداخته شده است:
دولت ملت نو از هاشمي پاينده باد
مي سپارد شخص را دولت سراي خويشتن
چون رحيمي حاکمي فرزانه دارد کاردان
هر کسي بايد که بنشيند به جاي خويشتن
کوري چشم حسودان منافق اين دو يار
کرده در دل‌هاي مردم باز جاي خويشتن 

در بخش دیگری از این کتاب با چند نفر از هنرمندان بدون ذکر نام آنها مصاحبه شده است: «با آمدن آقای هاشمی به کردستان تمام جنبه ها به خصوص امور فرهنگی رو به ترقی خواهد رفت و تمام این حرکات و این سفر تحت مدیریت بسیار هوشمندانه استاندار کردستان بوده است.» 

یک هنرمند خوشنویس هم می گوید: «حرکت های آینده همگی از برکات سفر پربرکت ریاست محترم جمهری به کردستان است که آن هم باز می گردد به ایثار و ازخودگذشتگی استاندار با تجربه و دردآشنای استان جناب آقای رحیمی.» 

همچنين در این کتاب که در 350 صفحه منتشر شده تصوير مشهور آرایش تراکتورهای جمع‌آوری شده از سطح استان کردستان در استقبال از هاشمي رفسنجاني موجود است.

رحيمي 3 سال قبل نيز در حضور دکتر احمدي‌نژاد به ذکر خاطره‌اي از سفر خود به سوريه پرداخت و گفت يک فرد سوري به وي گفته است که اگر قرار بود بعد از پيامبر اسلام باز هم پيامبري بيايد، آن فرد احمدي‌نژاد بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *