يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

هما و آسمان بدهی خود راپرداخت نمی‌کنند

شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 489657
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها از حقوقی و قضایی شدن پرونده ۴ ایرلاین بدحساب خبر داد و با اشاره به عدم پرداخت بدهی هما و آسمان گفت: شرکت پخش ۶۰ میلیارد تومان به شرکت فرودگاه‌ها بدهکار است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، غلامحسین باقریان با اشاره به توافق با ایرلاین‌ها برای تسویه بدهی‌ها، اظهار کرد:‌ دو شرکت هواپیمایی هما و آسمان و دو شرکت هواپیمایی غیرفعال تا کنون هیچ پرداختی بابت استفاده از خدمات فرودگاهی نداشتند.

وی با اشاره به تعیین تکلیف بدهی اکثر ایرلاین‌ها با ارائه چک قسط‌بندی درباره ایرلاین‌هایی که به دلیل عدم حضور برای تعیین تکلیف بدهی خود به دستگاه‌های قضایی معرفی شده بودند، افزود: پرونده حقوقی این ایرلاین‌ها همچنان در جریان است. از ایرلاین‌های بدهکار که تاکنون بدهی خود را تعیین تکلیف نکردند دو شرکت در گذشته فعال بودند که در حال حاضر غیرعملیاتی هستند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) شرکت ملی و حامل پرچم است در حال مذاکره و رایزنی برای پرداخت بدهی‌های خود است.

وی همژنین با اشاره به طلب شرکت فرودگاه‌ها از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: 2 درصد از هزینه هر لیتر سوختی که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به ایرلاین‌ها ارائه می‌دهد باید در اختیار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار گیرد.

باقریان با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به طور میانگین سالانه باید 20 میلیارد تومان بابت 2 درصد بهای سوخت به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران پرداخت کند گفت: این در حالی‌ است که از سال 91 تاکنون فقط 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به شرکت فرودگاه‌ها پرداخت شده که 3 میلیارد تومان آن در سال گذشته پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در حال حاضر این موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت در جریان است تا راهکاری برای نحوه پرداخت بدهی های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به شرکت فرودگاه‌ها ارائه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *