جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۷
۵۹
"جهان نیوز" بررسی می‌کند؛

چرا 0 = 1+(1-30) ؟/ آنان که هنوز تصمیم نگرفته‌اند به لیست واحد اصولگرایان تهران رأی بدهند بخوانند

رهبرانقلاب: انسان‌بایدبه شکل اطمینان‌بخشی به نتیجه برسد
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 475123
اگر حذف هرکدام از 30 نفر اعضای فهرست رقم بخورد و عدد آن در تعداد واجدان شرایط رای دادن ضرب شود مشخص می شود که کل فهرست ناگهان با افت چندصد هزار رای مواجه می شود، به عبارت دیگر نه تنها فرد جایگزین رای نمی آورد که سایر افراد فهرست هم با خطر مواجه می شوند.
چرا 0 = 1+(1-30) ؟/ آنان که هنوز تصمیم نگرفته‌اند به لیست واحد اصولگرایان تهران رأی بدهند بخوانند
گروه سیاست جهان نيوز ـ امیر صالح زاده: فهرست سی نفره ائتلاف اصولگرایان در تهران منتشر شده است. اکثر مخاطبان این فهرست در اهمیت لیستی رای دادن تردیدی ندارند و می دانند رقابت این دوره رقابت بین افراد نیست که بخواهیم سی نفر اصلح را به زعم خود انتخاب کنیم و کنار هم بچینیم بلکه رقابت بین لیست های 30 نفره ای است که کوچکترین خدشه در آن به معنی سوراخ کردن کشتی سایرین هم هست.

30 نفر اصلح هر فرد برای خود او منحصر بفرد است و با بقیه متفاوت است و امکان ندارد همه رای دهندگان اتفاقی به یک فهرست واحد برسند و لذا در رقابت با یک فهرست منسجم در جریان رقیب حتما آنها پیروز می شوند و لیست بستن تک تک افراد تنها موجب دلخوشی آنها می شود و اثری نخواهد داشت.

اکنون چندماه است گروه های مختلف با سلیقه های متنوع داخل جریان اصولگرا تحت زعامت سه فقیه انقلابی، متدین و متقی (حضرات آیات موحدی، یزدی و مصباح) کار ائتلاف را پیش برده و به یک فهرست واحد رسیده اند. قطعا اگر هر کدام از آن سه فقیه بزرگوار یا هریک از گروه های اصولگرا به تنهایی می خواستند لیست 30 نفره منتشر کنند با لیست فعلی متفاوت می شد و این برآیند حاصل نمی شد بنابراین هر فرد حاضر در ائتلاف قطعا نسبت به برخی افراد داخل لیست انتقاد دارد یا افراد شایسته تری را بیرون لیست می شناسد که ترجیح می داد آنها را داخل فهرست واحد می دید.

حال راه حل چیست؟ آیا می توان حتی یک نفر را جابجا کرد و مطمئن بود فهرست رای می آورد؟ به طور حتم اینگونه نیست؟

چراکه از نظر هر فرد، یکی از اعضای فهرست مناسب نیست پس 30 حالت برای حذف فرد نامناسب وجود دارد و برای افزودن فرد جایگزین هم حداقل 30 حالت وجود دارد و بنابراین 900 حالت متفاوت برای تنها یک تغییر در فهرست ممکن است رخ دهد که باتوجه به تعداد کثیر رای دهندگان و سلایق متنوع آنها دور از ذهن هم نیست. ضمن اینکه برای جایگزین کردن افراد تعداد انتخاب های بیرون لیست بیش از سی نفر است که احتمال تغییر را بیش از آنچه گفته شد می نماید و محاسبه گفته شده فقط برای تقریب به ذهن است.

روشن است که فرد جایگزین شانسی برای رای آوری ندارد چون مورد اجماع همه رای دهندگان نبوده و اصلا مکانیزمی برای رسیدن به اجماع بین آنها وجود ندارد ولی این تنها ریسک تغییر نیست چراکه اگر حذف هرکدام از 30 نفر اعضای فهرست رقم بخورد و عدد آن در تعداد واجدان شرایط رای دادن ضرب شود مشخص می شود که کل فهرست ناگهان با افت چندصد هزار رای مواجه می شود، به عبارت دیگر نه تنها فرد جایگزین رای نمی آورد که سایر افراد فهرست هم با خطر مواجه می شوند و در یک انتخابات با رقابت بین فهرست ها، کل فهرست حذف می شود و به جای افرادی که ممکن است از نظر ما یک انقلابی یا اصولگرای شش دانگ نباشند، کسانی رای می آورند که اساسا در خارج از فضای اصولگرایی سیر می کنند و اولویت آنها مقابله گام به گام با اساس انقلاب در یک حرکت خزنده داخلی و محدود کردن جبهه مقاومت در منطقه و کاستن از قدرت عمل نیروهای سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی است همچنانکه در فتنه 88 عمق کینه خود را نشان دادند. دقت کنیم که این بار حتی ضدانقلابی ترین گروه ها هم تحریم انتخابات را کنار گذاشته و کمر همت به حذف جریان انقلابی از مجلس بسته اند.

حال اگر تعداد حذفی ها 2 نفر و بیشتر بشود، این محاسبات تصاعدی افزایش می یابد و آسیب لیست ده ها برابر می شود و هر آنچه برای تشتت جریان اصولگرا ذکر شد غیرقابل تصور افزایش می یابد. بنابراین بهتر است هرکس ایده آل های خود را با واقعیات صحنه بسنجد و تکلیف خود را ناظر به نتیجه دنبال کند و با اعتماد به تهیه کنندگان فهرست اصولگرایان ـ که در مقایسه با سایر فهرستها انقلابی تر، متدین تر، ضدآمریکایی تر و دلسوزترند ـ به هر 30 نفر رای دهد تا در روز اعلام نتایج لااقل پیش وجدان خود سربلند باشد.

رهبر انقلاب نیز اشاره مهمی به این موضوع در 19 دی ماه امسال داشتند. ایشان فرمودند: شما میخواهید رأی بدهید، فلان شهر یک نماینده دارد، فلان شهر -مثلاً فرض کنید فلان استان- ده نماینده دارد؛ خب هرکدام از اینها نقشی دارند، فعّالیّتی دارند؛ انسان باید به شکل اطمینان‌بخشی به نتیجه برسد. به نظر بنده این‌جور میرسد که چون یکایک افراد را ممکن است نشناسیم -خود بنده هم وقتی این فهرستها را می‌آورند که بیایم رأی بدهم، بعضی از آدمهای این فهرستها را نمی‌شناسم امّا اعتماد میکنم به آن کسانی که [اینها را] معرّفی کرده‌اند، و نگاه میکنم ببینم آن کسانی که این فهرست را معرّفی کرده‌اند چه کسانی هستند؛ اگر دیدم اینها آدمهای متدیّن و مؤمن و انقلابی‌ای هستند، به حرفشان اعتماد میکنم و به [فهرست‌] آنها رأی میدهم؛ اگر دیدم نه، کسانی که این فهرست را داده‌اند کسانی هستند که به مسائل انقلاب، به مسائل دین، به مسائل استقلال کشور خیلی اهمّیّتی نمیدهند، دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است، به حرفشان اعتماد نمیکنم؛ به نظر من این راه خوبی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اون قسمت اخر مقاله نظر رهبر انقلاب در خصوص " ليستي" راى دادن را در محل مناسب سايت در معرض ديد تا زمان راي گيري قرار دهيد بقيه رسانه هاي ارزشي هم همين كار را بكنند
فرمودند اگر نمیشناسیم به پیشنهاددهنگان نگاه و اعتماد کنیم نه ما که ابوترابی را میشناسیم و او را آزموده ایم
ابوترابی بهتره یا نماینده حامی دشمن
درود بر لیست اصولگرایی
درود بر اصولگرايان
موافقم
جالبه تو اینهمه سال هیچوقت بی بی سی و رسانه های معارض نمیگفتن رای بدید همیشه میگفتن رای ندید ببینید چی شده که اینبار میگن به فلان جریان رای بدید تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
Romania
به خاطر شرایط خاص انتخابات و تائید رای دادن به لیست توسط امام خامنه ای، برای اولین بار به یک لیست رای میدم به امید خدا همه ی لیست رای بیاره.
ب نظرم در این شرایط اگر مابقی اصول گرا هستند باید کنار برن ولو دلمون با برخی ها از لیست نیست
Romania
اره به لیست..
United States
امید داریم به برکتی که خدا به وحدت مومنین میده...
إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوصٌ ...
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شاهین
Iran, Islamic Republic of
معنی اش را هم بنویس مثلاً من نمی تونم خوب معنی اش کنم
Iran, Islamic Republic of
رای ما یک کلام
لیست واحد والسلام
احسنت
Iran, Islamic Republic of
تجربه تلخ 92 را تکرار نمیکنیم
به حول و قوه الهی
انشاء الله
... جای افرادی که ممکن است از نظر ما یک انقلابی یا اصولگرای شش دانگ نباشند، کسانی رای می آورند که اساسا در خارج از فضای اصولگرایی سیر می کنند و اولویت آنها مقابله گام به گام با اساس انقلاب در یک حرکت خزنده داخلی و محدود کردن جبهه مقاومت در منطقه و کاستن از قدرت عمل نیروهای سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی است همچنانکه در فتنه 88 عمق کینه خود را نشان دادند. دقت کنیم که این بار حتی ضدانقلابی ترین گروه ها هم تحریم انتخابات را کنار گذاشته و کمر همت به حذف جریان انقلابی از مجلس بسته اند.
... رهبر انقلاب نیز اشاره مهمی به این موضوع در 19 دی ماه امسال داشتند. ایشان فرمودند: شما میخواهید رأی بدهید، فلان شهر یک نماینده دارد، فلان شهر -مثلاً فرض کنید فلان استان- ده نماینده دارد؛ خب هرکدام از اینها نقشی دارند، فعّالیّتی دارند؛ انسان باید به شکل اطمینان‌بخشی به نتیجه برسد. به نظر بنده این‌جور میرسد که چون یکایک افراد را ممکن است نشناسیم -خود بنده هم وقتی این فهرستها را می‌آورند که بیایم رأی بدهم، بعضی از آدمهای این فهرستها را نمی‌شناسم امّا اعتماد میکنم به آن کسانی که [اینها را] معرّفی کرده‌اند، و نگاه میکنم ببینم آن کسانی که این فهرست را معرّفی کرده‌اند چه کسانی هستند؛ اگر دیدم اینها آدمهای متدیّن و مؤمن و انقلابی‌ای هستند، به حرفشان اعتماد میکنم و به [فهرست‌] آنها رأی میدهم؛ اگر دیدم نه، کسانی که این فهرست را داده‌اند کسانی هستند که به مسائل انقلاب، به مسائل دین، به مسائل استقلال کشور خیلی اهمّیّتی نمیدهند، دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است، به حرفشان اعتماد نمیکنم؛ به نظر من این راه خوبی است.
United States
رای غیر لیستی، رای به فهرست هاشمی است...
تحلیل درستی است لذا اینجانب به لیست بدون کم و کاست رای میدهم
آی شلوغ دانشجوی سیاسی دانشگاه تبریز
United Kingdom
با سلام
نکته مهم دیگر در فرمایشات اخیر انتخاباتی حضرت آقا اینکه معطم له در بیانات این دوره به هیچ وجه از کلید واژه "اصلح" استفاده ننمونده و اتفاقا فرمودند افراد صالح را انتخاب کنید.
..مجلسههههه
... ادم صالحی باشه
راستش من می خواستم به یکی دو نفر لیست اصولگرا رای ندم. ولی اگر مطمئن بشم باعث ورود غیراصولگراها به مجلس میشه مجبورم رای بدم.
اصلا نمی خوام حتی یک اصلاح طلب یا وکیل الدوله وارد مجلس بشه. خیلی سیاسی کاری می کنن.
باید سایر کاندیداها را مجاب کنید انصراف بدن.
انشالله لیستی رای بدیم.
محمد صدرا
با استدلال منطقی شما انشاالله به لیست کامل رای میدهم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خیلی سخته، ولی باشه!
حمید
مطلب جالبی بود که به صورت ریاضی و منطقی، نتیجه تشتت آرا را حتی برای یک نفر خارج از لیست بیان میکرد. به امید مدد حق تعالی، تمام مردم انقلابی تهران، به تمام لیست رأی دهند و انشاءالله در سایر استان ها نیز چنین اتفاق مبارکی بیفتد.
البته ریاضی دانش...
اين ... چيه جهان ؟ ...
عالی
زنده باد اصولگرایی
رای ما اصولگرایان با لیستشون
Germany
رای به اصول گرایان
من کلا با رای لیستی موافقم
محمد
من خودم به احتمال بسیا قوی لیستی رای میدم ولی یک اشکال جدی به تحلیلتون وارد است.آقا نفرمودند اگر از سابقه ی منفی کسی توی لیست اطلاع داشتم صرف اینکه توی لیستی است که افراد انقلابی تهیه کرده اند به او رای میدهم.بلکه می فرمایند اگر از لیست کسی رو نشناسم (تاکید میکنم بر واژه نشناختن) ولی از تهیه کنندگان لیست مطمئن باشم اطمینان می کنم و به او رای میدهم.

امیدوارم به مسئولیت روشنگری تون عمل کرده و این نقد منصفانه را چاپ بفرمائید.
پروانه
فكر كنم اين دغدغه همه افراديه كه ميخوان به اصولگراها راي بدن ولي خب برادر محترم اگه به بعضيا كه تو اين ليستن راي نديم كي جايگزينشون ميشه؟ بهتر نيست بين بد و بدتر "بد" را انتخاب كنيم؟
..بتونیم بهش رای بدیم
...
سخت است ولی چاره چیست
خیلی مهمه این تحلیل
آفرین
ali
Canada
تمام اینها که فرمودید درست !!...
من چجور .. رای بدم؟...
کهنه سوار
1-شخصا با کارگزاران و لیبرال های اصلاح طلب زیاد میانه ای ندارم...
اینجانب به همراه خانواده به لیست واحد اصولگرایان رأی خواهم داد تا در پیشگاه خداوند متعال سرافکنده نباشم
سوالی که مطرح می شود این هست که اگر کسی از این لیست را بشناسیم.
Iran, Islamic Republic of
لیست رای می دم تمام
با اعلام دلخوری و نگرانی نسبت به ورود شش نفر رای دهنده به برجام در لیست، به لیست رای می دهم اما از حقم در مقابل این افراد و همه اونهایی که بعد از ورود به مجلس در چرت و بی تفاوتی و یا تغییر صد و هشتاد درجه ای شعارها و آرمانهای انقلابی و ولایی خود را فراموش می کنند نمی گذرم و به این افراد توصیه میکنم... بترسید از حق الناس... بترسید از آه دل مردمی که شرمنده بچه هاشون می شن و بترسید از بچه های یتیم شهدای مدافع حرم و هسته ای... از خدا بترسید
مهدي
Iran, Islamic Republic of
عجب تبليغي
United States
خوبه! داریم توجیهات جدید مومنین را برای دنیا طلبی هایشان یاد می گیریم
سلام به همه افراد لیست
این گروه به کدام اصول گرایش دارند.
پروانه
لطفا ليست كانديداهاي خبرگان مورد حمايت اصولگرايان و هم در سايت بزاريد
Iran, Islamic Republic of
ما تعهدی به لیست داریم
Iran, Islamic Republic of
از طرف کاندیداها انصراف به نفع لیست بسیار پسندیده است ...
Iran, Islamic Republic of
فرض کنید 4.5 میلیون افرادی باشند که به اصولگرایان رای بدهند و هر کس 2 نفر از لیست حذف کند و 2 نفر خارج از لیست را اضافه کند. پس 9 میلیون نفر-رای به لیست داده نمی شود و اگر با کاهش یک میلیون رای یک کاندیدا رای نیاورد نتیجه اش اینکه حداکثر 9 نفر از لیست رای نخواهند آورد.
اگر با کاهش 500 هزار رای یک کاندیدا رای نیاورند حداکثر 18 نماینده رای نخواهند آورد.
رای ما لیست دکتر عارف.
امین
Iran, Islamic Republic of
لیست هفتاد نفره عارف با چهره های ناشناس. البته در روزهای آینده به افراد لیست عارف لیست های دیگری هم اضافه خواهند شد.
شهروند
مردم عزیز تهران آیا میدانستید که بالاترین مزیت رای دادن به لیست 30 نفره ائتلاف بزرگ اصولگرایان چیست؟ مهم ترین مزیت این است که انتخابات دیگر به دور دوم کشیده نخواهد شد و در همان دور اول اکثریت کرسی های بهارستان مشخص خواهد شد و نیازی نیست که در دور دوم با کاندیدهای افراطی جناح مقابل ، رقابت کنیم. حالا که جناح مقابل چندین لیست ارائه داده بهترین فرصت را از دست ندهید. با رای دادن به لیست 30 نفره کاری کنید که علاوه بر حداد عادل ، احمد توکلی ، پرویز داوودی و همه و همه در همان دور اول پیروز انتخابات شویم. ان شاءالله ...
شاهد
ایبنار هم چشم یاوه گویان اشرافی گری وطرفداران رابطه با آمریکا و دشمنان داخلی ولایت فقیه را کور خواهیم کرد.
محمد
ولی به نظرمن بهتره فقط به یکیشون رای بدیم شاید یکی از این لیست بتونه بره مجلس .