پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

آخرین آمار متقاضیان عتبات دانشجویی

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 467955
معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار دانشگاهی ثبت‌نام قطعی کرده‌اند، گفت: کسانیکه در قرعه‌کشی پذیرفته نشدند می‌توانند با مراجعه به دفاتر استانی ثبت‌نام کنند.
به گزارش جهان، محمد زارع در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام نهایی پذیرفته‌شدگان در قرعه کشی عتبات دانشگاهیان به پایان رسید، گفت: حدود 10 هزار نفر ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند و حدود 2 هزار ظرفیت خالی باقی مانده است.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: ما برای این تعداد مجدد قرعه‌کشی نخواهیم نکرد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در هر استان برای اعزام نام‌نویسی کنند.

وی با بیان اینکه استان‌های بزرگ و مرکزی مانند تهران، اصفهان، خراسان رضوی تکمیل ظرفیت شده‌اند، گفت: استان‌های غربی کشور تعداد محدودی ظرفیت دارند که علاقه‌مندان دانشگاهی که در قرعه‌کشی پذیرفته نشدند می‌توانند با مراجعه به دفاتر استانی ثبت‌نام کنند.

زارع با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پرداخت وام عتبات دانشگاهیان به بانک‌های ملت سراسر کشور، گفت: معرفی‌نامه کسانیکه ثبت‌نامشان قطعی شده است در سیستم بانک ملت ثبت شده و دانشگاهیان واجدالشرایط می‌توانند با اعلام کد ملی خود و ارائه یک ضامن کارمند رسمی، یک میلیون‌تومان وام دریافت کنند.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ادامه تصریح کرد: این وام‌ها به دانشگاهیان متاهل و همراهانشان نیز تعلق می‌گیرد و فقط اگر همراه آنان زیر 18 سال باشد نمی‌توانند وام دریافت کنند.

به گزارش فارس، اعزام دوره جدید دانشگاهیان به عتبات از 5 بهمن‌ماه آغاز و تا 31 فروردین‌ماه سال 95 ادامه خواهد داشت. همچنین در این دوره 11 هزار و 500 دانشگاهی در قالب 290 کاروان به عتبات سفر خواهند کرد.

قرار است در هر روز 2 کاروان هوایی و یک کاروان زمینی به عتبات اعزام شود که به این ترتیب حدود 60 درصد اعزام‌های دانشگاهیان هوایی است.

همچنین متقاضیانی که در قرعه‌کشی اولیه پذیرفته نشده‌اند می‌توانند از  اینجا آدرس دفتر ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان خود را دریافت و نام‌نویسی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *