شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

میرزاده: در انتخابات موضع حزبی نداریم

يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 455601
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه حق دخالت در انتخابات له یا علیه اشخاص و احزاب حرکتی نمی‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر حمید میرزاده در جمع خبرنگاران یاسوج افزود: در حال حاضر ۵۶ درصد بار تحصیلات تکمیلی کشور برعهده دانشگاه آزاد است.

وی اظهارکرد: در سند آمایش دانشگاه که به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم شده پیشنهاد داده‌ایم با توجه به اینکه بار سنگینی روی دوش دولت است، تا پایان سال ۱۴۰۴ طی دو برنامه ۶۰ درصد آموزش عالی را برعهد بگیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد ۷۰ هزار استاد، ۱۱هزار آزمایشگاه و کارگاه و ۱۲ میلیون مترمربع فضای آموزشی مسقف در اختیار آموزش عالی کشور است.

میرزاده تصریح کرد: دانشگاه آزاد۴۰ درصد بار آموزشی، ۳۰ درصد بار پژوهشی و ۴۰درصد باز آموزشی پزشکی کشور را برعهده دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه حق دخالت در انتخابات له یا علیه اشخاص و احزاب حرکتی نمی کنیم؛ بلکه زمینه مشارکت و حضور پرشور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه را فراهم خواهیم کرد. دانشگاه مستقل و وابسته به حزب و گروهی نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: برنامه های ما بیشتر در جهت توسعه علمی، پژوهشی، دانش بنیان و مشارکت بیشتر کشور در تولید جهانی علم است.

میرزاده بیان کرد: تمام توسعه آینده دانشگاه آزاد واحد یاسوج در پردیس این واحد دانشگاهی واقع در سرآبتاوه صورت می‌گیرد ودر سایت فعلی دیگر توسعه ای نخواهیم داشت و به تدریج کارگاهها و آزمایشگاههای ما مستقر خواهند شد.

وی افزود: در کنار پردیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شهرک فناوری آزاد ایجاد و راه اندازی خواهد شد که شرکت‌های دانش بنیاد در آن مستقر می شوند. زیربناهای و زیرساختهای لازم در این شهرک تا پایان امسال ایجاد خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت های این استان، مرکز رشد برای فرآوری و تولید گیاهان دارویی و محصولات مرتعی و جنگلی در یاسوج تأسیس خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *