پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

تعجب بازرگان از توجه جوانان به امام(ره)

پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 425970
قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از ۲۶ سال همجواری با امام(ره) و خاطرات کمتر شنیده شده خود می گوید: در سال ۴۱ و بعد از رحلت آیت‌الله بروجردی ما درصدد برآمدیم تا چه کسی را به عنوان مرجعیت تقلید انتخاب کنیم. در آن بازه زمانی و بین همه مراجع، امام خمینی(ره) از همه کم شهرت‌تر بود و ما تصمیم گرفتیم برای ایشان رساله‌ای را منتشر و از شخص امام (ره) تقلید کنیم.
به گزارش جهان، از ابراز نگرانی بازرگان در توجه بی‌سابقه جوانان به امام خمینی(ره) تا عصبانیت امام (ره) از جلد اول توضیح‌المسائل"اسدالله بادامچیان" قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با گرامیداشت یاد وخاطره معمار کبیر انقلاب اظهار داشت: ۲۶سال همجواری با امام (ره) خاطرات زیادی را برای من به‌دنبال داشت که از جمله آن می‌توان به جاذبه امام (ره) در چشم جوانان اشاره کرد.

وی ادامه داد: مهدی بازرگان (نخست‌وزیر ایران در سال ۵۷) در جایی مطرح می‌کرد که با وجود آنکه من در تمام عمر در بین جوانان و دانشجویان بودم، اما جوانان آنطور که به امام خمینی (ره) علاقمند بودند، هیچ‌گاه نسبت به من علاقه‌مند نبودند.

بادامچیان افزود: بازرگان هیچ‌گاه نمی‌دانست دلیل این علاقه شدید بین رهبر و جوانان آن بود که امام(ره) خود را برای مردم و از مردم می‌دانست و مردم هم ایشان را از خود می‌دانستند، لذا جوان و پیر و زن و مرد ارادت و محبت ویژه ای به خمینی کبیر داشتند.

وی با اشاره به عبارت مشهور امام خمینی(ره) در ۱۵ خرداد سال ۴۲ مبنی بر اینکه سربازان من امروز در گهواره‌ها هستند، تصریح کرد: توجه امام خمینی(ره) به کودکان شیرخوار و جوانان بیش از اقشار دیگر خود‌نمایی می‌کرد.

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان خاطره دیگری گریزی به سال ۴۱ زد و گفت: در آن سال و بعد از رحلت آیت‌الله بروجردی ما درصدد برآمدیم تا چه کسی را به عنوان مرجعیت تقلید انتخاب کنیم در آن بازه زمانی و بین همه مراجع، امام خمینی (ره) از همه کم شهرت‌تر بود و ما تصمیم گرفتیم برای ایشان رساله‌ای را منتشر و از شخص امام (ره) تقلید کنیم.

بادامچیان ادامه می‌دهد که به‌این منظور بنده همراه با مرحوم "حسین مصدقی" و "احمد غدیریان" رساله‌ای چاپ کردیم که صفحه اول آن نوشته شده بود؛ آیت‌الله العظمی فی‌الارضین، ثقةالاسلام روح‌‌الله الموسوی‌الخمینی؛ زمانی که این رساله را نزد حضرت امام(ره) بردیم، ایشان به‌شدت عصبانی شدند و فرمودند که "اینها چیست که نوشتید، اینها را پخش نکنید" و ما بیان کردیم که آقا این نوع نگارش متداول و مرسوم است، امام(ره) فرمودند؛"به هیچ عنوان این رساله را پخش نکنید" و ما مجبور شدیم روی جلد را عوض کنیم و فقط بزنیم روح الله الموسوی الخمینی و من هنوز برگ اول آن رساله را ، به یادگار نگه داشته‌ام.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *