جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

برنامه اکران روز ششم جشنواره عمار

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 400300
در ششمین روز اکران آثار جشنواره مردمی فیلم عمار آثاری نظیر مستند «بدون مرز» ساخته حمید عبدالله‌زاده، «درخت گیلاس» ساخته محمدعلی شعبانی و «نزدیکی‌های غروب» ساخته محمدرضا اسکندرزاده به نمایش در می‌آیند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اکران‌های آثار پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار از پنجشنبه ۱۱ دی‌ماه در سینما فلسطین تهران آغاز شده است و سرویس سینمایی خبرگزاری فارس روزانه به معرفی آثار و جدول این اکران‌ها می‌پردازد.

اکران‌های آثار پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار از پنجشنبه ۱۱ دی‌ماه در سینما فلسطین تهران آغاز شده است و سرویس سینمایی خبرگزاری فارس روزانه به معرفی آثار و جدول این اکران‌ها می‌پردازد.

در ششمین روز اکران آثار پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار، عناوین ذیل به روی پرده می‌روند:

مستند بدون مرز (ساعت ۲۱:۳۰، سالن یک )

«بدون مرز» روایت تلاش خالصانه و شهادت عاشقانه شهید حسن شاطری در لبنان و سوریه است. مستند بدون مرز داستان یک انسانیت بدون مرز را با آهنگی الهی در همسایگی مدیترانه برای مخاطب به تصویر می کشد. این مستند راوی مجاهدت‌های «حسام خوش‌نویس» این سردار رشید اسلام در ساخت مدارس در لبنان و کمک او به بازسازی بعد از جنگ ۳۳ روزه و شهادت مظلومانه او در سوریه است. مستند بدون مرز در ۳۰ دقیقه و توسط حمید عبدالله زاده اقدم و به تهیه کنندگی میثم مظفری ساخته شده است.

مستند درخت گیلاس (ساعت ۱۸، سالن دو)

«درخت گیلاس» داستان روزهای پیرزنی است که با تنها پسرش حسین، زندگی می کند. زنی که آرزو دارد دامادی پسرش حسین را به چشم ببیند. پیرزن هر روز برای چیدن گیلاس از کوچه باغ می گذرد، و بعد از اندکی حسین هم برای کمک به او می پیوندد. پسرش خیلی گیلاس را دوست دارد. و به قول پیره زن او یک سطل گیلاس می کند و یک سطل می خورد!

پیرزن در فصل شکوفه گیلاس ها شوهرش را از دست داد و هر سال گیلاس ها را با خون دل خویش سرخ می کند. پیرزن می گوید حسین قول داده بود که تا گیلاس ها می رسند خواهد آمد، ولی حالا یک ماه و بیست و یک روز است که حسین به مادرش سر نزده و او همچنان دلش برای حسین تنگ است.
محمد علی شعبانی نویسندگی و کارگردانی و تدوین این مستند زیبای ۶ دقیقه ای را بر عهده داشته است.

مستند نزدیکی های غروب (ساعت ۱۸، سالن سه)

فیلم مستند «نزدیکی‌های غروب» دربارۀ سه شهید شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان ساخته شده است. این مستند روای قرار عاشقانه سه نوجوان شهرستان مهدی‌شهر سمنان است که با هم عهد می‌بندند که هر کدام شهید شد، بقیه را شفاعت کند. سراج و سعیدی در ابتدا شهید می‌شوند و مختاری به شهر بر می‌گردد؛ اما دوباره به صورت اتفاقی برای عملیات مرصاد به منطقه بر می‌گردد...

این مستند ۳۱ دقیقه ای به کارگردانی و تهیه‌کننده محمد اسکندرزاده در سال ۱۳۹۱ به سفارش حوزه هنری استان سمنان ساخته شده است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است. از ساخته‌های پیشین اسکندرزاده می‌توان از سریال «بین راه» و همچنین مستند «آشفته‌سران» نام برد که در آئین اختتامیه سومین جشنوارۀ مردمی فیلم عمار در بخش مستندهای تلویزیونی برگزیده شد و فانوس بلورین گرفت.

برنامه ششمین روز اکران آثار پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین می توانید مشاهده نمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *