جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۳

توصیه مهم مومنی به فیلمسازان عمار

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 400232
رییس حوزه هنری با تاکید بر اینکه این نهاد انقلابی وارد تولیداتی از جنس جشنواره عمار می‌شود از فیلمسازان جوان خواست در رویکرد انتقادی به مسایل مراقب باشند همان رویکردی که دشمنان دارند، نداشته باشند.
به گزارش جهان؛ محسن مومنی‌شریف درباره اهمیت جشنواره فیلم عمار و فیلمسازان این جشنواره به مهر گفت: من فرصت کمی داشتم و تنها توانستم بعضی از آثار را ببینم اما نکته مهم در این جشنواره این است که نسل جوان در آن جرات و شجاعت پیدا کرده که در حیطه موضوعات مختلف انقلاب اسلامی دست به تولید بزند و وارد چنین فضاهایی شود.

وی ادامه داد: جشنواره باید در ادامه جرات دادن به این فیلمسازان جوان جهت دهی هم داشته باشد. به طور مثال جشنواره عمار باید آثار انتقادی را جهت دهی و مدیریت کند چون انتقاد فیلمسازان ما باید با انتقاد دشمن از ما متفاوت باشد. هنرمندان بزرگ ما در جایی پایشان می‌لرزد که این خط و مرز به هم ریخته است.

رییس حوزه هنری بیان کرد: زمانی که این مرز مشخص نباشد و ما حرف دشمن را بزنیم اتفاقی بوجود می آید که در سال ۸۸ رخ داد.

مومنی شریف در پایان با اشاره به چند مستندی که از حوزه هنری به این جشنواره ارایه شده است و تعامل این نهاد با جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: حوزه هنری از همه هنرمندان و جریان هایی که در حوزه انقلاب اسلامی فعالیت دارند حمایت می کند و این حمایت ها لزوما مادی نیست بلکه کمک ما در حوزه تولیدات آثار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


يك فيلمسازجوان
Iran, Islamic Republic of
آقاي مومني عزيز
از حوزه هنري انتظار مي رفت كه در ساخت سينماي انقلابي دهه 80 و 90 پيشرو باشد. حالا كه عمار يك تنه و پر قدرت به پيش مي رود لطفا حداقل دنباله رو خوبي باشيد. اين مدل حرف زدن از بالا به پايين را كنار بگذاريد لطفا. حوزه هنري جوانان انقلابي را بد جور توي غربت رها كرد متاسفانه. البته اخيرا حركات خوبي در حوزه هنري مشاهده مي شود كه اميدوارم به سرنوشت قبلي دوچار نشود. لطفا با استفاده از الگوي عمار نظارت كنيد كه نهايت بهره وري از توان نسل نو و بودجه ها صورت پذيرد و و امكانات و اعتبارات كاناليزه نشود. موفق باشيد
!!!
Iran, Islamic Republic of
چه حركت خوبي انجام شده كه ما خبر نداريم؟ براي حوزه هنري متاسفم
جناب آقای مومنی شریف
این حرف های شما جای تقدیر و تشکر دارد امیدواریم که در عمل هم از این اتفاقات بیفتد. متاسفانه در راس بخش سینمایی حوزه افرادی هستند که با تفکر عماری شما مخالفند......