جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱۰
حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

جریان تکفیری همزاد اسرائیل است/ برای مردم سوال شده که آیا این شعارها تنها حرف است؟

جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 370938
خطیب موقت نمازجمعه تهران از عموم مسلمانان خواست در برابر جنایات غده سرطانی اسرائیل سکوت نکرده و قد علم کنند.
جریان تکفیری همزاد اسرائیل است/ برای مردم سوال شده که آیا این شعارها تنها حرف است؟
به گزارش جهان، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته خود، به حمله رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و گفت: در ابتدا لازم است به حمله ددمنشانه گرگ وحشی، بی‌صاحب و عنان گسیسخته اسرائیل اشاره کنم که از ابتدا به عنوان گرگ او را ساختند و برای دریدن گوسفندان منطقه در آنجا مستقر کردند.

وی رژیم صهیونیستی را موجودی عنوان کرد که خدا را نمی‌شناسد و از معاد و قیامت نیز هراسی ندارد و به قوانین بین‌المللی نیز پایبند نیست و افزود: رژیم صهیونیستی با اتکا به کسانی که او را به عنوان نطفه نامشروعی در رحم خاورمیانه کاشتند و این مولود نامشروع را متولد کردند که قدرت‌های بزرگ دارای سلاح‌های اتمی و چپاولگران بین‌المللی و غارتگران عرصه جهانی هستند، اقدام می‌کند و هر محکومیتی برای آن پیش بیاید، با حق وتو با همین درندگان و موجودات جنگلی است و به جایی اعتنا نمی‌کنند.

خطیب جمعه این هفته تهران اضافه کرد: استقرار و موجودیت اسرائیل در منطقه از ابتدا با تجاوز و ظلم و آدمکشی، بی‌رحمی و قساوت بوده که اهل خانه را بیرون و خانه‌های آنها را اشغال کردند و باقیمانده خانه‌ها را نیز ویران می‌کنند و کودکان و زنان و سالخوردگان بی‌دفاع را می‌کشند و کرارا در بیش از ۶ دهه آتش سوزاندند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: اکنون نیز به بهانه اینکه یک صهیونیست نابود و ۳ نفر مفقود شدند، در حمله‌های بی رحمانه بیش از ۲۲۷ نفر را کشتند و صدها نفر را مجروح کردند و از زمین و هوا بر سر مردم بی‌پناه و بی‌دفاع غزه آتش می‌ریزند.

وی تصریح کرد: این مصیبت عظیم وجدان بشری را آزرده می‌کند و کافی است دولت‌های کشورهایی که مدعی اسلام هستند، بیدار شوند و بدانند گرگ و گوسفند هرگز سر سازش ندارند و اگر هم مذاکره می‌کنند، مذاکره آنها برای رسیدن به عدل و حق نیست، بلکه مذاکره آنها توجیه یغماگری‌های آنها و زمان گرفتن است. چرا که خاصیت آنها درندگی است.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به بصیرت امام خمینی در شناخت استکبار و رژیم صهیونیستی گفت: امام راحل مانند همه قدم‌های پیامبرگونه که جلوه‌ای از امیرالمومنین علی(ع) بود، این دشمن را خوب می‌شناخت و به مردم بصیرتی آنچنانی داد که آنها ماهیت آمریکا و قدرت‌های مادی پوشالی غربی را بشناسند و گول آنها را نخورند و به امید آنها کارهایشان را تعطیل نکنند و در بین خود اختلاف نیافکنند.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه روز قدس امسال باید پررنگ‌تر از سال‌های قبل بشود، افزود: امسال در کوران مذاکرات ایران و ۱+۵ رژیم صهیونیستی این‌گونه جنایت می‌کند و سرگرمی همچون داعش و گروهک‌های خود فروخته بی‌عقل، بی‌دین و بی‌عاطفه برای کشورهای اسلامی ایجاد کردند و امت اسلامی را سرگرم کردند تا اسرائیل به راحتی بتواند جنایات خود را پیش ببرد.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه به بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری درباره روز قدس اشاره کرد و گفت: مسئله اسرائیل تنها اختصاص به سرزمین فلسطین ندارد، بلکه آتشی برای خاکستر کردن دنیای اسلام ایجاد شده است. لذا وظیفه ما این است که در مقابل این غده سرطانی قد علم کنیم و در صف‌های فشرده، اعلام انزجار خود را از این غده سرطانی و حامیانش در روز قدس به رخ جهانیان بکشیم.

خطیب جمعه این هفته تهران اظهار داشت: انقلاب اسلامی که بر آمریکا سیطره سیاسی پیدا کرد و آن را تحقیر و کوچک کرد و جنگ ۸ ساله را با پیروزی کامل رقم زد، این انقلاب حزب‌الله لبنان را متولد ساخت و این فرزند رشید و وارث به حق شهیدان ما در جنگ ۳۳ روزه درسی فراموش نشدنی به رژیم صهیونیستی دادند و سپس مردم غزه ازحزب‌الله درس گرفت و دیدید که در حملات متعدد چه بر سر اسرائیل آمد.

وی با اشاره به تبلیغات رسانه‌های غربی درباره گنبد آهنین اسرائیل، گفت: علی‌رغم آن چیزی که شعارش رامی‌دادند دیدند که چیزی مقابل خشم خداوند را نمی‌گیرد و این جمعیت مفلوک روی باروت نشسته، در معرض نابودی کامل قرار دارند و انشاءالله نابودی آنها به زودی رقم خواهد خورد.

تکفیری‌ها همزاد اسرائیل هستند

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه سخنان خود به مسئله عراق اشاره کرد و گفت: دیدید که عراق با پدیده شوم و خطر بین‌المللی تکفیر مواجه شد، تکفیری که همزاد اسرائیل است، یعنی همان کسانی که اسرائیل را متولد ساختند، جریان تکفیری را نیز با همان دستان شوم به وجود آوردند و عدم آمادگی عراق باعث شد آنها چند صباحی آتشی به پا کنند و خوی درندگی‌شان را به جهانیان نشان دهند تا از مسلمانان زهر چشم بگیرند، غافل از اینکه مسلمانان از اینها هیچ واهمه‌ای ندارند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به حضور مرجعیت شیعه در عراق در میدان دفاع از نفوس و دین اظهار داشت: دیدید که مرجع بزرگ شیعه در عراق اعلام جهاد کرد و قطره‌های پراکنده را به صورت یک دریای مواج درآورد و امید داریم با دعای مومنین به زودی شاهد امنیت و آرامش کامل عراق باشیم و گور این قوم یاغی متصل به قدرت‌های بزرگ برای همیشه کنده شود و از عرصه هستی محو شوند.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که مسئولین سیاسی عراق قدمهای برجسته‌ای برداشتند و رئیس مجلس این کشور انتخاب شد، تصریح کرد: انشاءالله انتخاب رئیس جمهور و نخست‌وزیر نیز با تدبیر درست مسئولین برخواسته از آرای مردم در عراق به نتیجه خواهد رسید.

خطیب جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران و اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدارها نکات سازنده‌ای را بیان کردند که اگر آنها را رعایت کنیم، از آفات و بلایا و نکبت‌ها و ظلمت‌ها و حصارهایی که برای جدا کردن از یکدیگر می‌گیریم، مبتلا نمی‌شویم و مسیر، مسیری الهی خواهد بود و کمک مردم را در پی خواهد داشت.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به تشریح شعار اعتدال از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شعار اعتدال یک شعار اسلامی است و اعتدال ما غربی نیست، بلکه همان اسلام است و همان اشداء علی الکفار رحماء بینهم است.

وی تاکید کرد: اعتدال به این نیست که انسان در برابر گرگ‌ها ضعیف باشد و اقتداری از خود نشان ندهد و اتفاقا این رفتار خلاف اعتدال است، افراط در زبونی است. ایجاد اختلاف در صفوف مومنین نیز افراطی‌گری است. وارد کردن یک جریان خاص در مجاری حکومت از نوع افراطی خصوصا در دانشگاه‌ها خلاف اعتدال است.

خطیب جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: حضرت آقا از سر دلسوزی و واقع‌بینانه حفظ جو علمی دانشگاه‌ها را جزو ضرورت‌های کشور خواندند وتبدیل دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی را یک سم مهلک توصیف کردند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه رئیس جمهور در فتنه ۷۸ مطالب به حقی در تحقیر فتنه‌گران بر زبان رانده و در فتنه ۸۸ نیز حضور نداشته است، گفت: تصدی افراد بسیار افراطی‌ با حرکات بی‌محابا برای مردم جای سوال شده که آیا این شعارها تنها حرف است؟ ما قصد نداریم این عالم دینی و با سابقه خوب را متهم کنیم که این شعارها تنها یک پل بود و واقعیت یک چیز دیگری است و یا حمل بر این شود که در پس پرده افراد دیگری تصمیم می‌گیرند. رئیس‌جمهور یک عالم مقتدر است که حریم رهبری را حفظ می‌کند و از ادبیات درست در برخورد با ولایت و نیز سوابق اعتدالی برخوردار است.

وی تاکید کرد: توقع ما از دولت و خصوصا رئیس جمهور این است که افراطی‌های موجود را از این سنگرها جابه‌جا کنند و نگرانی را از مردم و دانشگاه‌ها دور کنند. چرا که نه تنها افراطی‌گری به دانشگاه‌ها ضربه می‌زند، بلکه به خود افراطی‌ها نیز ضربه می‌زند. نکته دومی که خطر عمده است نیز دو قطبی کردن جامعه و دانشگاه است.

خطیب جمعه این هفته تهران در پایان خاطرنشان کرد: ما اعلام می‌کنیم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دولت را تایید و حمایت می‌کنیم، به خدا ما نیز همین‌طور هستیم و ما دولت را تایید و از آن حمایت هم می‌کنیم، اما اصلاح امور با تعقل و اعتدال مطلوب همه مردم است.

آیت‌الله صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران نیز امام علی(ع) را مظهر تمام صفات کمالیه خداوند دانست و گفت: یکی از آیات قرآن شهود امیرالمومینن را بیان کرده است. علی(ع) خدا را در ورای حجاب نیافته، بلکه خدا را بدون حجاب یافته است و هیچ لکه و غباری بین علی و خدا وجود نداشت.

وی در ادامه نهج‌البلاغه، دعای کمیل و مناجات شعبانیه را جزو معجزات حضرت علی(ع) معرفی کرد و گفت: امیرالمومنین جامعیت داشت و جامعیت حضرت باعث شده بود کسی مهربانی علی(ع) را نداشته باشید و دیدن بچه یتیم و پیرزن قدخمیده که مشک بر دوش گرفته، زانوی حضرت را خم می‌کند.

خطیب جمعه این هفته تهران با بیان اینکه حضرت علی(ع) با این رقت قلب یک اعتدال داشت و در میدان نبرد با شمشیر به دست هر مانعی را درو می‌کرد، گفت: جنگ علی(ع) بندگی بود و لذا در کوران جنگ هم به فکر نماز است.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد:‌ سیاست حضرت علی(ع) عین صداقت بود و با معاویه فرق داشت؛ علی(ع) مامور خدا بود و نه مامور هوا و هوس.

وی تصریح کرد: بنابر برخی نقل قول‌ها وقتی امیرالمومنین از جنگ برمی‌گشتند، رسول‌الله عرق از پیشانی حضرت پاک می‌کردند و به عنوان تبرک به بدنشان می‌مالیدند و وقتی علی(ع) به سفری می‌رفتند رسول‌الله دعا می‌کردند که اجل به ایشان مهلت بدهد تا یک بار دیگر بتواند روی علی(ع) را ببیند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
United States
همه باهم در روز قدس با شعار مرگ بر اسرائیل به راهپیمایی می رویم
حااااااااامد
درود بر هاشمی درووووود
مجید مجد
United States
خب چه ربطی به هاشمی داشت که خودتو دوباره نخود این مطلب کردی؟
بابا دفاع بد ی نوع تخریب محسوب می شه اینجا بحث اسرائیله میای می گی درووود بر هاشمی؟ این چه معنی داره؟
درودبر هر ادم بصیری
تو هم شورشو درآوردی اخوی!
بابا دست بردارین از این مسخره بازی ها!!!!!
ان شالله جونت در زندگی اقای هاشمی بره!!!!
بابا بیخیال داریم متهوع میشیم به خدا!!!!!!!
United States
... خواهشا چرندیات این آقا رو تایید نکن ، دیگه حالمون داره بهم می خوره ، دیگه حالم بهم می خوره صفحه نظرا رو باز کنم ...خواهشا هر چرندیاتی رو تایید نکن ...
منم شاکیم اما ظاهرا این روش جهانه که کلا آزادنه نظرات رو تایید می کنه برعکس سایت های اصلاح طلب که خلق و خوی دیکتاتوری دارن
ناشناس
....مثلا هاشمی ... چه گلی به سر به این ملت زده؟
پیروزی خون بر شمشیر نزدیک است
خدا حفظش کنه
برای کدام مردم سئوال شده ؟