جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۱
حجت الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

آمریکا نشان داد قابل اعتماد نیست/ مردم از دولت دانشگاه اسلامی می‌خواهند نه غربی

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 332459
خطیب نماز جمعه تهران گفت: مسئله تحول بنیادی در دانشگاه‌ها و خصوصا در علوم اسلامی مطالبه جدی امت از دولت امروز و فرداها و فرداهای دیگر است البته دولت‌های قبلی نیز به نظر ما از این جهت کوتاه آمدند.
آمریکا نشان داد قابل اعتماد نیست/ مردم از دولت دانشگاه اسلامی می‌خواهند نه غربی
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: همانطور که بنی‌امیه خواست با کشتن امام حسین (ع) نور حضرت را خاموش کند و بعدها متوکل عباسی قبر امام حسین (ع) را نیز تخریب و شخم زد و دست و پای زائرین حضرت را قطع می‌کرد، اما نور حضرت خاموش نشد.

وی افزود: امروز نیز تروریست‌های مسلح که از کشورهای وهابی پول می‌گیرند با این کشتارها، مصیبت‌هایی را به بار می‌آورند اما این کشتارها نه‌تنها مانع بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۰ میلیون عاشق به سمت کربلا بروند و اعتنایی هم به این حرکات تروریستی ندارند و تروریست‌ها نیز مانند اسلاف خود کر و کور هستند و در نهایت نابود می‌شوند اما خط و عشق امام حسین و زیارت حضرت باقی خواهد ماند.

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به مذاکرات ژنو گفت: علی‌رغم اینکه هیئت ایرانی مورد تایید رهبری و حمایت مردم ولایتمدار هستند و مذاکرات به سمت و سویی رفت که در دنیا امیدهایی پیدا شد و برای مردم ایران نیز افق جدیدی باز شد اما دیدیم که پیش‌بینی حکیمانه رهبر عزیزمان مبنی بر بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها محقق شد و در همان روزی که توافقنامه به امضا رسید، در ابتدا وزیر امور خارجه و سپس اوباما قول خود در تفاهمنامه را نقض کردند و در ادامه نیز با صهیونیست‌ها نشستند و گفتند همه گزینه‌ها حتی گزینه نظامی روی میز است.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: به دشمن اعتماد کردن کار عاقل نیست و حکمت اقتضا می‌کند که انسان در برابر دشمن با چشمان باز، حواس جمع و بصیرت کامل پیش برود و مطالب مبهم و قابل تفسیرهای گوناگون مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید حقوق حقه ملت ایران یعنی در درجه اول حق غنی‌سازی و در درجه دوم استمرار پیشرفت علمی برای جوانان، تثبیت شود و نه اینکه سست شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتمادی که به تیم مذاکره‌کننده داریم و حمایتی که تاکنون کردیم و از این به بعد هم خواهیم کرد، ما و همه ملت توقع داریم که این حرکت، مقطعی و انفعالی نباشد. چرا که این ملت دنیا را متوجه خود کرده و شعار پیروزی خون بر شمشیر داده و هیچ‌گاه خود را فقیر، بیچاره و بدبخت نشان نداده و در اوج گرفتاری‌های اقتصادی با کوپن زندگی کرده و روزه گرفته و مشکلات را تحمل کرده است اما در برابر دشمن خم به ابرو نیاورده است. ۸ سال آتش شرق و غرب را به جان خریده اما یک قدم از آرمان‌ها عقب ننشسته است.

"این ملت در حال حاضر زیر بار زور نمی‌روند و اگر شفاف‌سازی هم نشود اولا حق غنی‌سازی را و ثانیا حق پیشرفت در این مسیر را حق مسلم خود می‌داند و شرعاً و وجداناً و اخلاقاً بر هیئت مذاکره‌کننده و بر خود، پایداری و اصرار بر این امر را لازم می‌دانیم."

خطیب موقت جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر معظم انقلاب، فرهنگ را هویت یک ملت دانست و گفت: باید از هویت ملی پاسداری، نظارت و دیدبانی لازم است.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد: حفظ ثغور دین و مرزهای ارزش‌های اخلاقی بر همگان خصوصا بر حکومت و دولت واجب است و اگر دولت سکوت کند و اشخاص زرنگی با وابستگی‌های غربی در قالب نهادهای مردمی بر مفاسد اخلاقی، فرهنگی و سیاسی دامن بزند و تلقی ما این باشد که فرهنگ را به خود مردم سپردیم و ما هیچ تکلیفی بر نظارت نداریم، این با آیات قرآن کریم ناسازگار است و رهبر عزیز نیز که مهندسی فرهنگی را امروز خداوند متعال به ایشان به امانت سپرده بر این مساله تاکید کردند که حراست از معنویت، اصالت و دینی نباید فاصله بگیرد و دولت باید در این امر سازوکاری داشته باشد تا هم مفاسد موجود را برطرف کند و هم ریشه مفاسد را بزند و برای آینده نیز پیشگیری کند.

وی اظهار داشت: ما یک تمدن غربی را نمی‌خواهیم و گرنه انقلاب نمی‌کردیم ما تمدن اسلامی و قرآنی می‌خواهیم.

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این روز به ابتکار امام راحل در روز شهادت آیت‌الله شهید مفتح فرزند حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد؛ معنی این روز این است که ما دانشگاه غربی نمی‌خواهیم و ما استاد و دانشجوی متدین و مومن می‌خواهیم. ما برای حاکمیت دین خون داده‌ایم و جوانان ما خون خود را مفت از دست ندادند تا عرصه، عرصه ظهور و بروز جریان‌های غرب‌گرا و شرق‌گرا باشد. اساس انقلاب ما اسلامی است و رهبری انقلاب نیز یک اسلام‌شناس، فقیه، حکیم و عارف بی‌بدیل است که در اوج معرفت و دیانت، مردم را در مسیری قرار داده که این مسیر به ظهور امام زمان (عج) و تحقق اجرای کامل احکام اسلامی می‌انجامد لذا این وحدت را گرامی می‌داریم.

صدیقی با بیان اینکه امروز صدها استاد بسیجی و مومن در کشور داریم، خاطرنشان کرد: مسئله تحول بنیادی در دانشگاه‌ها و خصوصا در علوم اسلامی مطالبه جدی امت از دولت امروز و فرداها و فرداهای دیگر است البته دولت‌های قبلی نیز به نظر ما از این جهت کوتاه آمدند. ۳۴ سال از انقلاب گذشته است و خیلی دیر شده و امروز نیز دانشگاه نبایدتبدیل به باشگاه احزاب شود و مردم مومن و بصیر این مورد را نمی‌پذیرند.

وی با اشاره به تحویل بودجه سال آینده در موعد قانونی گفت: انتظار می‌رود برای مساله اقتصاد مقاومتی حساب خاصی باز شود و در حالی که مسئولین با تمام توان در حال کار هستند اما همه مردمی که حماسه سیاسی را آفریدند، از مسئولین انتظار دارند که گرانی‌ها کاهش پیدا کند و علاوه بر آن دل‌ها امیدوار شود که عزل و نصب‌ها نیز براساس جریان خاصی نیست و همه سهیم و مورد اعتماد هستند و یک انس و الفت عمومی زیر یک پرچم به پیش می‌رود.

خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه تهران نیز به روانه شدن میلیون‌ها زائر حسینی به سمت کربلا اشاره کرد و گفت: اینها قصد دارند تا در روز اربعین تحت قبه حضرت اباعبدالله الحسین قرار بگیرند؛ اربعین در اسلام جایگاه و مرتبه بالایی دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به علامات مومن که در کتاب شریف «خصال» توسط شیخ صدوق آمده است، اظهار داشت: یکی از ۵ علامت مومن بلندگفتن بسم‌الله الرحمن الرحیم است تا این، به یک شعار تبدیل شود. بسم‌الله الرحمن الرحیم حاوی اسم اعظم و اسراری است که اگر انسان کاری را با این آیه از قرآن آغاز نکند کار وی ابتر است و به مقصد نمی‌رسد.

خطیب موقت جمعه تهران نشانه دوم مومن را پیشانی به خاک ساییدن و سجده در مقابل خداوند عنوان کرد و گفت: بهترین خاک برای سجده تربت کربلاست و افرادی که گناه زیادی دارند، سجده طولانی انجام دهند تا خداوند به آنها ترحم کند و هرکس مشکلی دارد و سنگین شده است، با سجده خودش را سبک کند.

حجت‌الاسلام صدیقی نشانه دیگر مومن را غفلت نکردن از نوافل در کنار نمازهای فریضه دانست و گفت: بر نوافل در احادیث ائمه خصوصاً نافله شب تاکید بسیاری شده است.

وی ادامه داد: علامت دیگر مومن زیارت اربعین است که با این زیارت مومن بودن فرد به امضا می‌رسد. دشمنان خواستند هیچ نشانی‌ای از امام حسین (ع) باقی نماند اما اربعین نشانه باقی‌ماندن حسین (ع) است.

خطیب موقت جمعه تهران خاطر نشان کرد: ملت ایران ۳۴ سال است که در برابر ظلم مقاومت کرده و خود را صدقه خور دشمنان نشان نداده و نزدیک است پیروزی انقلاب به اربعین خود برسد و به شما ملت می‌گویم که چند سال دیگر مقاومت کنید و چه کسی می‌داند، شاید این انقلاب را با همین شور و اقتدار به انقلاب جهانی حضرت حجت (عج) پیوند بزنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
بلند بگو مرگ بر آمریکا و اسرائیل
یه پیشنهاد دارم به جهان نیوز و مخاطبین ضد استکبار جهان نیوز
با توجه به ناجوانمردی های اخیر آمریکا و دروغگویی های آنها در کنار سی و اندی سال دشمنی با ما و همچنین با توجه به کودک کشی و جعلی بودن رژیم صهیونیستی همه با هم هم صدا در زیر این مطلب یک مرگ بر آمریکا و اسرائیل بنویسیم که به صورت جداگانه جهان منتشر کنه
الان خودم در یک کامنت دیگه می نویسم
خواهشا جهان منتشر کن تا کاربران هم همراه شوند
با تشکر
مجید مجد
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد خوبیه
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
میلاد
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
مرگ بر آمریکا و اسرائیل

قابل توجه خیلی ها اینجا ایرانهههههههههههه
ما همه با امریکا مخالفیم
روضه حاجی صدیقی عاالیه
استفاده کردم از بیاناتشون
مینا
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
بلند بگو مرگ بر آمریکا و اسرائیل
صفر سوخته سرائی اصل
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا و اسرائیل و انگلیس و اتحادیه اروپا