دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

اعلام پروژه‌های در اولویت‌ وزارت راه

وزارت راه مکلف به انجام تعهدات دولت قبل است
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 337098
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهر‌سازی گفت: این وزارتخانه خود را مکلف به انجام تعهدات مانده از دولت قبل به خصوص مسکن مهر می داند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید سعید سید علایی بعدازظهر یکشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این استان هم ۲۷ هزار مسکن شهری و روستایی احداث شده که بخشی از آن به اتمام رسیده و تلاش می کنیم که با رویکرد جدید تمام این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

وی همچنین به اتصال این استان به شبکه حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: این موضوع در برنامه های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

پروژه های بالای۸۰ درصد در اولویت تامین اعتبار

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که در سال جاری تنها ۲۰۰میلون تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده و آیا با این اعتبار می توان چنین پروژه ای را اجرا کرد، گفت: مطالعات پروژه در حال انجام است و به دنبال این هستیم که با یک برنامه ریزی این مسئله را به سرانجام برسانیم و با روشهای دیگر اعتبار این پروژه را تامین کنیم.

سیدعلایی اظهار داشت: در سال جاری پروژه های با پیشرفت بالای ۸۰درصد در اولویت کار و تامین اعتبار هستند.

وی همچنین پیگیری احداث بیمارستان ۲۰۰تختخوابی یاسوج و اتصال یاسوج به بزرگراه سپیدان به شیراز را از دیگر برنامه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی در این استان عنوان کرد.

سید علایی تصریح کرد: چشم انداز بسیار مثبتی برای توسعه بخش راه و شهرساز در این استان می بینم و وزارت راه و شهرسازی نگاه ویژه ای به این استان خواهد داشت.

تشکیل کارگروه تفکیک راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص موضوع تفکیک راه و شهرسازی گفت: موضوع ادغام به استناد ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه بوده که در مجلس به تصویب رسیده بود.

وی با بیان اینکه این مسئله پس از رای اعتماد در دستور کار وزیر قرار گرفت، بیان داشت: هم اکنون کارگروهی در وزارت راه و شهرسازی برای بررسی این موضوع و نفع و ضرر آن تشکیل شده است و نتایج بررسی را به مردم ارائه خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *