پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 30 May 2024
 
۶
۱

جایزه دانشگاه کلمبیا برای فرشتگان‌ قصاب

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 322610
سهیل سلیمی با فرشتگان قصاب جایزه ی جنگجویان نور Light Fighters را از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا دریافت کرد.
به گزارش جهان، فیلم سینمایی فرشتگان قصاب، این جایزه را از طرف گروه فرهنگ و ادبیات سیمرغ، گروه حامیان میراث فرهنگی اروین، گروه پژوهشگران و اندیشمندان پارس در کانادا دریافت کرد.

این جایزه پس از گفتگوی تلفنی سهیل سلیمی کارگردان فرشتگان قصاب با شبکه CiTR دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا در روز جمعه سوم آبان ماه، به وی تعلق گرفت.

پخش این مصاحبه درست روز قبل از راهپیمایی گروه "ماوو" (گروهی از صلح طلبان ونکور کانادا) در اعتراض به حضور نظامیان غربی در خاورمیانه، به شدت مورد توجه قرار گرفت.

سلیمی در این مصاحبه گفت: فلسفه ی حاکم بر فیلم ، فلسفه ی مقاومت است. سعی کردم فرشتگان قصاب فیلمی جهانی باشد با اندیشه ای جهان شمول و مبتنی بر فطرت انسان و امیدوارم که موفق شده باشم.

به گزارش جهان، فرشتگان قصاب، امسال موفق به دریافت ققنوس بلوررین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و جایزه ویژه جمعیت حمایت از مردم فلسطین شده بود. همچنین موسسه روایت فیلم، شبکه فرهنگی هنری کلام مطهر و بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت از این فیلم با اهدای لوح تقدیر کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ای کاش بیشتر به این فیلم ها بها داده بشه
خیلی خوب بود که شبکه اول سیما امروز این فیلم را نشان داد
متأسفیم که پرداختن به این طور فیلم ها با سیاست های جدید دولت همخوانی نداره