جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲۳
۳۱
بازتاب شوک دیروز مجلس در رسانه های غربی - عربی؛

لبخند رضایت بر لب دشمنان نشست +تصاویر

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 270120
انگار همه محافل غربی و مخالفان ملت ایران منتظر بیرون زدن رویدادهایی همچون درگیری لفظی دیروز در مجلس از دل تحریم ها بودند؛ اختلافات تلخی که بی شک بیشتر از مشکلات اقتصادی آنان را سر ذوق آورده است.
لبخند رضایت بر لب دشمنان نشست +تصاویر
به گزارش سرویس بین الملل جهان نيوز، با دقت در تحلیل های مقامات، کارشناسان و شبکه های رسانه ای غرب در چند ماه گذشته مشخص بود که تردید بزرگی درخصوص تاثیرگذاری تحریم ها بر جمهوری اسلامی وجود دارد و این یکی از دلایلی است که طرف غربی را وادار به از سرگیری مذاکرات هسته ای با کشورمان کرد.

تلاش های گسترده دولت و مجلس برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم در طول ماه های گذشته و علی الخصوص جلسات هفته های اخیر برای کمک اقتصادی به مردم این موضوع را به دشمن یادآورشد که در صورت اتحاد قوا می توان از سد تحریم ها عبور کرد و تلاش ایشان برای ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم به بهانه مشکلات اقتصادی سناریویی نیست که بتواند نظام جمهوری اسلامی را در برابر خواسته بحق خود در موضوع هسته ای به زانو درآورد.

اما از شب گذشته و با درگیری لفظی و اتهام پراکنی دو تن از سران قوا بویژه رئیس جمهور امید تازه در دل دشمن برای تشدید تحریم ها و بالا بردن فشار اقتصادی و فتنه انگیزی در داخل کشور زنده شد؛ به گونه ای که حوادث مجلس به شکلی کم سابقه از طرف رسانه های ضد انقلاب و شبکه های بزرگ خبری پوشش داده شد و اکثر این رسانه ها تلاش کردند این حوادث را شکاف بزرگ بین مسئولین نظام معرفی کنند.

مروری بر برخی از این خبرها به روشنی نشان می دهد که اختلاف میان مسئولان کشور از هر گونه تحریم و تهدیدی، خطرناک تر است؛ دلیل هشدارهای پی در پی رهبر معظم انقلاب به مسئولان در این باره نیز همین است.

در زیر خلاصه ای از پوشش پنج رسانه غربی- عربی از حوادث دیروز مجلس را مشاهده می کنید:

روزنامه آمریکایی" واشنگتن پست" با تیتر پارلمان ایران یکی دیگر از وزرای احمدی نژاد را رد کرد به استقبال حوادث دیروز مجلس رفت. این روزنامه نوشت وقایع مجلس نشان دهنده یک جنگ بلندمدت قدرت بین احمدی نژاد و لاریجانی رئیس مجلس ایران است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000270/nf00270119-3.JPG
 

خبرگزاری ترند
با اشاره به برکناری وزیر کار جزئیات و علل و عوامل استیضاح را بررسی کرد. این خبرگزاری با اشاره به حوادث بازداشتگاه کهریزک به موشکافی حوادث پس از انتخابات 88 پرداخت.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000270/n00270119-b.JPG


خبرگزاری رویترز
با تیتر "احمدی نژاد خانواده رئیس مجلس ایران را متهم به فساد کرد" حوادث دیروز مجلس را رقابت بلندمدت بین دو تن از برجسته ترین چهره های سیاسی ایران توصیف کرد.

در بخشی از این گزارش، تحلیلگر با مرتبط کردن آنچه رسوایی مالی لاریجانی نامید و همراهی این موضوع با تحریم های غرب برضد ایران تلاش کرد تا انتخابات ریاست جمهوری آینده را متاثر از این قضیه و بسیار پرتنش نشان دهد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000270/nf00270120-1.JPG
 

شبکه خبری فاکس نیوز با تیتر" مجلس ایران وزیر کار را بدلیل انتصاب بحث برانگیز را رد کرد" آنچه دیروز در مجلس اتفاق افتاد را جنگ قدرت بین رئیس جمهور احمدی نژاد و محافظه کاران در داخل ایران توصیف کرد.

این شبکه خبری در ادامه می نویسد که احمدی نژاد رئیس مجلس را به سوء استفاده از قدرت متهم کرده است. 

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000270/nf00270119-1.JPG


شبکه خبری " العربیه" هم که از انتخابات 88 به حمایت از جریان فتنه مشغول است، دیروز و با حواشی جلسه استیضاح وزیر کار با ذوق زدگی تلاش کرد تا سطوح بالای نظام را بسیار ملتهب جلوه دهد. 

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000270/nf00270119-2.JPG
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا وکیلی عکس اول رو نگاه کنید
نماینده ها انگار شاخ قول رو شکستن که اینقدر خوشحالن
واقعاً جز تأسف چیز دیگه ای نمیشه گفت
عاشق ولایت
همه این آقایان واقعا خالصا لوجه الله رفتن بالا ببین نتیجه اینهمه مجاهدتهای شبانه روزیشان بالاخره به ثمر میشینه که مشکلی از مشکلات این ملت مظلوم را حل کرده باشند یانه؟!!!!
Serbia
با همه این اتفاقات باید بگم اگه جلوی بعضی کارهای رییس جمهور گرفته می شد الان متوجه بود ریختن آبرو در شان او نیست و به عنوان نماینده ملت هر چند در حال اتمام نباید برای رسیدن به هدف درست یا غلط دسیسه چینی کرد!
اینقدر هم ناراحت نباشید درسته که ضربات جبران نا پذیر خواهد بود اما انشاالله درسی برای ملت خواهد بود ...
Serbia
وقتی یکی بشه از نزدیکان امام زمان و جملات تملق آمیز هر روز برایش تکرار بشه توهم میگیره! ...
متاسف برای مسئولینی که صبر مردم رو به مسخره گرفتن و فقط بلدن بگن ما اینیم
بیچاره مردمی که دارن بخاطر رهبری تحمل میکنند جنگ قدرت اصحاب صفین رو و بازهم علی تنهاست اینبار بدون مالک ولی با جوانانی حسینی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه فتنه مجلسیان بالاخره کار خود را کردو باید گفت تا آخرین روزهای باقیمانده از دولت هم باید منتظر سنگ اندازیهای ناتمام نمایندگان مجلس خصوصا دارو دسته ... باشیم .
جناب آقایان مطهری و توکلی باید به خاطر این فتنه انگیزی و روشن کردن آتش اختلافات به مردم و خون شهدا پاسخگو باشند. بالاخره این دو نماینده دائم الاعتراض یک کار بزرگ برای جبهه دشمن انجام دادند تا ...
سيد جواد
اى كاش دولت مردان ما يك لحظه بياد سخن حضرت امام بيفتند كه فرمود اگر اسلام در ايران سيلى بخورد در تمام دنبا سيلى خواهد خورد .
United States
دست آقایون درد نکنه!
United States
من موندم این احمدی نژاد دوره ریاست جمهوریش تموم شه چی کاره میشه

فکنم بره تو موزه
Serbia
خیلی عذر میخواهم یک ... یک غلطی میکنه اینترنت سرعتش میافته!
جای کم کردن سرعت اینترنت در دهن اون ... رو گل بگیرید من باید پول بدم که سرعت اینترنتم بیاد پایین!!!!!!
علی
دست تو گچ گرفته بشه به خاطر این اهانت که تایپ کردی بهتره
حامد
باز هم احمدی نژاد و اتهام زنی که از88به یادگارگذاشته.
بازهم عدم تبعیت از ولایت فقیه درعدم جنجال و تحریک احساسات مردم
بازهم هیاهو وگفتن حرف های بی سروته دردفاع از همراهان خودش دردولت ان هم به هر قیمتی حتی کناررفتن وزیرش
به نظرم احمدی نژاد ازروی عمد این کارهارو انجام داد به قول کیهان پروژه ای مشترک فتنه و جریان انحرافی
توجه داشته باشیم که لاریجانی خیلی با ایشون مدارا کرد اما احمدی نژاد پا را فراتر گذاشته.
حدیث: بیشتر اهل جهنم اونایی هستند که زود قضاوت میکنند...
گمنام
Iran, Islamic Republic of
آخه من نمیفهمم ظاهرا" از نظر شما همه مقصرند جز آقای رییس جمهور.
ضمنا" چرا باید از ترس جنجال رسانه های غربی همه سر تعظیم در برابر بهتانهاو بداخلاقیهای آقای احمدی نژاد فرود بیاریم!!!!
البته من معتقد به اتحاد زیر پرچم ولایت اما از نظر من بهترین برخورد با آقای احمدی نژاد رفتار توام با احترام آقای دکتر علی لاریجانی بود.
بالاخره یک جایی باید جلوی رفتارهای دولت و آقای احمدی نژاد گرفته شود.
مصطفی اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
اقای لاریجانی حتما بسیاری از سخنان جنابعالی صحیح و بر محور اخلاق پایبند بود اما دو نکته قابل تامل از نظر جنابعالی بگذرد شاید بد نباشد:
1- بخش ابتدایی صحبت شما صحیح و متین بود و حاوی تذکرات بجایی بود اما در پایان فرمایشات کمی کنترل از دست و زبانتان خارج شد و تا حدی توهین آمیز صحبت کردید و الفاظی بکار بردید که در شان این دو قوه نبود و موجبات شادی دشمنان خارجی و داخلی به ویژه سران فتنه و گروه انحرافی را فراهم می کرد.
2- شنیده ها ، اخبار و عکس های پس از پایان جلسه دست کم در چهره شما حاکی از شادمانی نسبی شما می باشد که به هیچ عنوان معتول نیست اینچنین خندان باشید در حالیکه چنین شوکی به جامعه وارد و موجب شادی همه شمنان ما شده است.
3- بدیهی است جنابعالی در صدد خواهید برآمد تا فضا را مجددا تلطیف فرمایید تا از سوی دولت -که ممکن است درصدد انتقام جویی باشد- بحث ها دنباله دار نباشد و فضای کشور دوباره به سمت الویت های اصلی یعنی حل مسائل اساسی مردم برود.
4- اقای لاریجانی پر واضح است جنابعالی نیز در مسائل مطرح شده در مجلس پیرامون موضوع فیلم نمایش داده شده تنها به گفته های برادرتان اکتفا نمی کنید و جدای از پیگیری توسط مراجع قضایی خودتان نیز نه از جایگاه قضایی بلکه از جایگاه برادری کنکاش لازم را خواهید کرد و حتما در صورت نیاز تذکر خواهید داد.
5- هم شما و هم رئیس دولت نباید اجازه بدهید کشدار شدن برخی مسائل باعث شود رهبری عزیز ناچار شود برای اتمام دعوا از خودشان هزینه کند تا فضا آرام شود حتما این بدترین حالتی است که ممکن است رخ دهد بنابراین از همین حالا شروع به تعامل سازنده داشته باشید.
6- مجلس ، مجلسی جوان و تازه کار است و به هیچ عنوان تجربه مدیریت بحرانشان همچون شما نیست بنابراین یکی از راهکارهای اصلی برای آرامش فضا ، آرامش رسانه ای نمایندگان محترم و دلسوز مجلس میباشد که نه تنها این مسائل را در رسانه ها پیگیری نکنند بلکه حوزه های انتخابی خود را با جلسات و سخنرانی پیرامون این حوادث نبرند.
آقای لاریجانی اگه کار رئیس جمهور اشتباه بود اگر این کار به دور از اخلاق بود شما هم که همان کار را تکرار کردید طرح موضوع برادر آقای احمدی نژاد ادامه همان مسیر ایشان بود؟؟؟؟!!!!
یادش بخیر. یه زمانی یه رئیس جمهوری داشتیم تو مملکت که دست کارگر رو می بوسید. شاخ غربیارو میشکست. سفر استانی می رفت. مسئولانشون به راحتی قابل دیدار بودن. به حرف آقا گوش می کرد. دل مستضعفای جهان براش میتپید. با مردم با صداقت رفتار می کرد. ولی الان یه رئیس جمهور اومده که همه چیزش با قبلی فرق میکنه. عجیبه که هر دوتای اونا اسمشون احمدی نژاده!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آخر و عاقبت فردی که به فرمان ولی فقیه زمان گوش نده قهر کنه انجام نده، همینه!!!
امید
Iran, Islamic Republic of
زنده باد احمدی نژاد
حاج قربان
من نمي دونم آقايان نماينده با اين اوضاع و احوال دنيا و مملكت خودمان سزاوار بود دست به يك كار اولويت چندم بزنند و همه توصيه هاي آقامون و سرورمون امام خامنه ايي گوش ندهند و زود موضوع استيضاح را مطرح كنند آيا در اين موقع هنره؟خوبه كه با اين كار تاثير در دلار و ... گذاشته شود و دشمن شاد بشيم و بيام در مجلس افتخار كنيم كه فلاني رو عزل كرديم و... هزار موضوع ديگه بابا بريد جلو بازار سركش رو بگيريد كه هر روز دارند به واسطه بازي هاي سياسي مسئولان به بهونه دلار جنسا رو 10%15%و.. بالا ميبرند هيچ كس هم نميگه باقالیت به چند
احمدی نژاد بدجوری داری خراب می کنی.....این همه کار کردی آخرش داری همه رو به باد میدی..........متاسفم برات احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
اين چه رسم زشت و مسخره ايه كه نمايندگان ميرن اون بالا
يكي بايد اين اوضاع اسفبار و حركت هاي دور ازشأن نماينده رو درست كنه
لبخند رضایتی که در تیتر فرمودید بیشتر به خاطر آبروریزی از رئیس جمهور منتخب بود یا از افشاگری علیه برادر رئیس مجلس؟!!
اگه خوابی بیدار شو و استفاده دشمن از این اختلاف علیه اصل نظامو ببین تا معنای لبخند رضایتو بفهمی اگرم خودتو به خواب زدی که بخواب تا روزی حضرت عزرائیل بیدارت کنه!
حالا
واقعا جای افسوس داره مردم روز به روز وضع معیشتیشون داره بدتر و بدتر میشه اقایون دنبال یقه گیری هستند . فقط یادتون باشه شهدایی که یکسره ازشون دم میزنن برای چی رفتن .
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سخنان نمايندگان و توهين هاي مکرر آن ها به شخص دوم مملکت از ياد همه رفته
علی
یک هفته از فرمایشات وحدت بخش رهبر عزیزمان نگذشت که باز هم آقای لاریجانی با کمک هم پیمانان خود و هدایت آقای ... گاف داد!! آقای لاریجانی آیا باید این استیضاح اتفاق می افتاد!؟ با خطابه های ... خود مردم را فریب ندهید.
Iran, Islamic Republic of
همیشه هم نمیشه ساکت بود تا نکنه خارجیها شاد شن.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
درگیری لفظی و اتهام پراکنی دو تن از سران قوا بویژه رئیس جمهور امید تازه در دل دشمن برای تشدید تحریم ها و بالا بردن فشار اقتصادی و فتنه انگیزی در داخل کشور زنده شد
واقعا جای تاسف داره
Iran, Islamic Republic of
با سلام واقعا اگر آقای احمدی نژاد به سخنان امام خمینی (ره) گوش می دادند اگر به صحبتهای مقام معظم رهبری گوش می دادند کشور حالا اینگونه نبود چه اصراری دارند که آقای مرتضوی بر سر پست باشد مگر قحط الرجال است حالا سخنان امام خمینی چه بود :
اگرمکتب اسلام را حفظ بکنید مطمئن باشید که هیچ قدرتی به آنها آسیب نمی‌رساند. یکی از تعلیمات مکتب ما این است که با هم متفق باشیم. هرکسی برضد یکی دیگر بگوید ازمکتب خارج شده است و اصلا به درد ایران دیگر نمی‌خورد. دولت بخواهد مجلس را تضعیف کند مجلس بخواهد دولت را تضعیف بکند تمامی اینها برخلاف مکتب اسلام و مخالفت بامکتب اسلام است. سر چه میراثی دعوا می‌کنید؟ میراث پدر کدامتان است؟ یک قدری آرام باشید. یک قدری توجه کنید به مسائل. هر وقت هر کدام صحبت [می‌] کنید به ضد دیگری نباشد که این خلاف آداب اسلام است، خلاف آداب مسلمین است، خلاف انسانیت است، خلاف مشی انبیا و مشی اولیاست. نکنید این کار را. یک قدری آرام باشید.چرا صدای مردم را درمی‌آورید؟ من از لسان اسلام نصیحتشان می‌کنم که باهم اختلاف نکنید. چه میراثی هست که می‌خواهید قسمت کنید و سرش اختلاف می کنید؟ این همه مردم جوان‌هایشان را دادند و میراث برای شما گذاشتند که شما اینطور توی سرهم بزنید و فساد ایجاد کنید؟ میراث پدرکدامتان است که اینگونه می‌کنید؟ یک قدری باهم رفیق و برادر و دوست باشید.