کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازتاب شوک دیروز مجلس در رسانه های غربی - عربی؛

لبخند رضایت بر لب دشمنان نشست +تصاویر

16 بهمن 1391 ساعت 12:07

انگار همه محافل غربی و مخالفان ملت ایران منتظر بیرون زدن رویدادهایی همچون درگیری لفظی دیروز در مجلس از دل تحریم ها بودند؛ اختلافات تلخی که بی شک بیشتر از مشکلات اقتصادی آنان را سر ذوق آورده است.


به گزارش سرویس بین الملل جهان نیوز، با دقت در تحلیل های مقامات، کارشناسان و شبکه های رسانه ای غرب در چند ماه گذشته مشخص بود که تردید بزرگی درخصوص تاثیرگذاری تحریم ها بر جمهوری اسلامی وجود دارد و این یکی از دلایلی است که طرف غربی را وادار به از سرگیری مذاکرات هسته ای با کشورمان کرد.

تلاش های گسترده دولت و مجلس برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم در طول ماه های گذشته و علی الخصوص جلسات هفته های اخیر برای کمک اقتصادی به مردم این موضوع را به دشمن یادآورشد که در صورت اتحاد قوا می توان از سد تحریم ها عبور کرد و تلاش ایشان برای ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم به بهانه مشکلات اقتصادی سناریویی نیست که بتواند نظام جمهوری اسلامی را در برابر خواسته بحق خود در موضوع هسته ای به زانو درآورد.

اما از شب گذشته و با درگیری لفظی و اتهام پراکنی دو تن از سران قوا بویژه رئیس جمهور امید تازه در دل دشمن برای تشدید تحریم ها و بالا بردن فشار اقتصادی و فتنه انگیزی در داخل کشور زنده شد؛ به گونه ای که حوادث مجلس به شکلی کم سابقه از طرف رسانه های ضد انقلاب و شبکه های بزرگ خبری پوشش داده شد و اکثر این رسانه ها تلاش کردند این حوادث را شکاف بزرگ بین مسئولین نظام معرفی کنند.

مروری بر برخی از این خبرها به روشنی نشان می دهد که اختلاف میان مسئولان کشور از هر گونه تحریم و تهدیدی، خطرناک تر است؛ دلیل هشدارهای پی در پی رهبر معظم انقلاب به مسئولان در این باره نیز همین است.

در زیر خلاصه ای از پوشش پنج رسانه غربی- عربی از حوادث دیروز مجلس را مشاهده می کنید:

روزنامه آمریکایی" واشنگتن پست" با تیتر پارلمان ایران یکی دیگر از وزرای احمدی نژاد را رد کرد به استقبال حوادث دیروز مجلس رفت. این روزنامه نوشت وقایع مجلس نشان دهنده یک جنگ بلندمدت قدرت بین احمدی نژاد و لاریجانی رئیس مجلس ایران است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000270/nf00270119-3.JPG
 

خبرگزاری ترند
با اشاره به برکناری وزیر کار جزئیات و علل و عوامل استیضاح را بررسی کرد. این خبرگزاری با اشاره به حوادث بازداشتگاه کهریزک به موشکافی حوادث پس از انتخابات 88 پرداخت.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000270/n00270119-b.JPG


خبرگزاری رویترز
با تیتر "احمدی نژاد خانواده رئیس مجلس ایران را متهم به فساد کرد" حوادث دیروز مجلس را رقابت بلندمدت بین دو تن از برجسته ترین چهره های سیاسی ایران توصیف کرد.

در بخشی از این گزارش، تحلیلگر با مرتبط کردن آنچه رسوایی مالی لاریجانی نامید و همراهی این موضوع با تحریم های غرب برضد ایران تلاش کرد تا انتخابات ریاست جمهوری آینده را متاثر از این قضیه و بسیار پرتنش نشان دهد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000270/nf00270120-1.JPG
 

شبکه خبری فاکس نیوز با تیتر" مجلس ایران وزیر کار را بدلیل انتصاب بحث برانگیز را رد کرد" آنچه دیروز در مجلس اتفاق افتاد را جنگ قدرت بین رئیس جمهور احمدی نژاد و محافظه کاران در داخل ایران توصیف کرد.

این شبکه خبری در ادامه می نویسد که احمدی نژاد رئیس مجلس را به سوء استفاده از قدرت متهم کرده است. 

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000270/nf00270119-1.JPG


شبکه خبری " العربیه" هم که از انتخابات 88 به حمایت از جریان فتنه مشغول است، دیروز و با حواشی جلسه استیضاح وزیر کار با ذوق زدگی تلاش کرد تا سطوح بالای نظام را بسیار ملتهب جلوه دهد. 

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000270/nf00270119-2.JPG


کد مطلب: 270120

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/270120/لبخند-رضایت-لب-دشمنان-نشست-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com