يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۳
روایت رحیمیان و دهقان از فتنه و حماسه 9 دی؛

9 دی سحر فتنه را باطل کرد/ 'انتخابات آزاد' کلیدواژه امروز جریان خائن

اعتراف ابطحی به دریافت کمک مالی سران فتنه از سران عرب
جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 262924
حجت الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر محمد دهقان عضو هیات رییسه مجلس در برنامه این هفته «دیروز، امروز، فردا» به تبیین حماسه 9 دی پرداختند.
9 دی سحر فتنه را باطل کرد/
به گزارش جهان، حجت الاسلام رحیمیان در ابتدای برنامه در پاسخ به این سوال که آیا زمانی که بحران های مختلف اوایل انقلاب را مشاهده می کردید، پیش بینی دیدن روزی مثل 9 دی را داشتید یا خیر، گفت: در زمان حضرت امام گاهی فضایی به وجود می آمد که دل خیلی از افراد می لرزید و نسبت به شرایط حاکم بر نظام می ترسیدند. امام وارد صحنه می شدند و چیزی می گفتند که به ظاهر باور پذیر نبود اما مناسبتی پیش می آمد و ناگهان حضور گسترده مردم را شاهد بودیم و این معنایش این بود که امام بیش از همه مردم را می شناختند و بیش از همه اطمینان داشتند که دشمنان هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.
 
وی ادامه داد: بر اساس این نگاه، همیشه در تمام بحران ها این نگاه امام را نسبت به مردم و انقلاب داریم و با این نگاه یقین داریم که تمام بحران ها و حوادث پشت سرگذاشته خواهد شد. حضرت امام ابراز اطمینان کردند که مردم ایران از مردم صدر اسلام و مردم عراق در زمان حضرت امیر و سید الشهدا(ع) بهتر و برترند. شاید زمانی که امام این موضوع را بیان کردند ما تعبداً این جمله را از امام قبول می کردیم اما با گذشت زمان و ایفای نقشی که مردم در حوادث مختلف از جمله فتنه 88 داشتند، نشان داد که فضیلتی که امام برای مردم توصیف کردند یک حقیقت جاودان بود.
 
گزیده اظهارات نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه می آید:
 
• فتنه
تعجب از این جاست که همان جریان خائن در سال 88، می گوید انتخابات باید آزاد باشد! این هم طراحی یک فتنه جدید است، مگر از ابتدای انقلاب انتخابات آزاد نبود؟ مگر در سال 88 شما نتایج انتخابات آزاد که با مشارکت بالای مردم برگزار شد را قبول کردید؟
88 فتنه خیلی بزرگ و حساب شده ای بود که قصد براندازی قطعی نظام اسلامی را داشت. آمریکا و اسرائیل و هم پیمان های آن و حتی شوروی تلاش داشتند که شاه بماند و نهضت امام پیروز نشود. در همه صحنه ها شرق و غرب با هم اختلاف داشتند اما در این مورد با هم رفاقت داشتند اما شاه رفت و انقلاب به پیروزی رسید.
 
• بعد از پیروزی انقلاب دشمن هر چه در توان داشت انجام داد تا انقلاب را شکست دهد. در جنگ تحمیلی هم فقط ما با صدام نمی جنگیدیم بلکه شاهد جنگ جهانی سوم علیه نظام اسلامی ایران بودیم که در آن هم ناکام ماندند و انقلاب مستحکم تر از گذشته و پایدار تر باقی ماند. آخرین امید دشمنان به رحلت امام بود، امام از دنیا رفت، توطئه ها طرح ریزی شد و در دهه اول سازماندهی هایشان از هم گسسته شد اما در دهه دوم خودشان را بازسازی کردند و با تمام وجود برای براندازی نظام اسلامی تلاش کردند که بخشی از آن ماجرای تیر 78 بود که در آن هم ناکام ماندند. در نهایت تصمیم گرفتند تیر خلاص را به جمهوری اسلامی بزنند، برای این کار حدود ده سال برنامه ریزی کردند و با تجربه ای که از انقلاب های مخملی داشتند برنامه این را داشتند که ضربه آخر را در انتخابات 88 به نظام اسلامی ما وارد کنند.
 
• قبل از انتخابات زمزمه تقلب را به راه انداختند و بعد از انتخابات هم این موضوع را به کاندیداهای شکست خورده، القا کردند. در روزهای اول جمعیت میلیونی وارد صحنه شدند به گمان این که رای آن ها تضییع شده، اما مردم خیلی زود به ماهیت این فریب پی بردند. یکی از مسائلی که در ماجرای 88 وجود داشت، استفاده از عنوان یار امام بود.
 
• در مورد جلسه خصوصی مقام معظم رهبری با نماینده های کاندیداهای شکست خورده در انتخابات 88 همه فکر می کردند مجلس رسمی است و باید جمع و جور صحبت کنند اما آقا فرمودند هیچ محدودیتی را احساس نکنید و هر چه می خواهید بگویید. یکی از افراد با پر رویی گفت که شما ( مقام معظم رهبری ) در فلان سفر
• کسانی که در فتنه نقش آفرینی کردند، خائن به ملت و انقلاب هستند، البته آغوش نظام همیشه روی توبه کنندگان باز است، اما حتی اگر بگویند غلط کردیم هم باید بیایند و بنشینند یک گوشه!
از فلان کاندید حمایت کردید اما آقا فرمودند من شاخص ها و عقیده خودم را مطرح کردم که از ابتدا وجود داشته است.
 
• آقای موسوی که اینجا آمده بودند این شاخص ها را به خودش تطبیق می داد یا آقای کروبی هم به همین شکل! در آن جلسه همه چیز باز و مبسوط از سوی مقام معظم رهبری بیان شد تا آقایان در مسیر قانون قرار بگیرند و در دام دشمن گرفتار نشوند. مردم عادی ما شاخص حضرت امام را فهمیدند.
 
• امام در مورد شاخص شناسایی دشمن فرمودند: روزی را که آمریکا از ما تعریف کند، باید عزا گرفت اما بعد از بیان مساله تقلب تمام مقامات رسمی آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان به صورت علنی وارد صحنه شدند و به صورت آشکار از طرف مقابل تعریف و تمجید کردند.
 
• بعد از امام هم همه خواص و بزرگان در راه انقلاب ماندند به جز تعداد معدودی! آن هایی که ریزش کردند نسبت به شخصیت های انبوهی که ماندند، تعداد اندکی هستند. کسانی که دچار ریزش شدند و در دام شیطان و دشمن قرار گرفتند، شرایط خاص خودشان را دارند.
 
• عکس امام مهم تر است یا شعار «نه غزه، نه لبنان»، عکس امام مهم تر است یا شعار «جمهوری ایرانی»؟ نمونه های برخورد امام را اگر مرور کنیم، متوجه می شویم که اگر امام بودند چطور با این وضعیت برخورد می کردند.
 
• امام در ارتباط به مساله ای که در رادیو اتفاق افتاد و در روز مادر یکی از مخاطبین رادیو گفت الگوی من در زندگی اوشین است. چرا فاطمه الگوی شما نیست می گوید: « ایشان متعلق به 1400 سال پیش است و ما الگوی امروزی می خواهیم.» امام در همان روز به محمد هاشمی نامه نوشتند و ابراز داشتند که فردی که این مطلب را پخش کرده است تعزیر و اخراج می گردد و در صورتی که ثابت شود قصد توهین وجود داشته، فرد توهین کننده بدون شک محکوم به اعدام است.
• از وزارت کشور دولت سازندگی آقای خاتمی در آمد و از وزارت کشور دوم خرداد احمدی نژاد در آمد آیا این تجربه کافی نیست برای این که انتخابات ما جز سالم ترین انتخابات های دنیا بوده است؟
اگر بار دیگر چنین مسائلی رخ دهد، موجب تنبه شدید مسولین ارشد صدا و سیما خواهد بود.
 
• آقایانی که الان مدعی انحصاری خط امام هستند بدانند که خط امام امروز متجلی است در ولایت فقیه که امام از خود به جای گذاشت. کسانی که کنار نهضت آزادی عکس یادگاری می گیرند و جزو حواریون بیت قائم مقام معزول امام هستند و باز هم مدعی پیوند مستحکم با امام و مرحوم حاج احمد هستند، چگونه رفتارهای خود را توجیه می کنند؟
 
• از وزارت کشور دولت سازندگی آقای خاتمی در آمد و از وزارت کشور دوم خرداد احمدی نژاد در آمد آیا این تجربه کافی نیست برای این که انتخابات ما جز سالم ترین انتخابات های دنیا بوده است؟
 
همچنین محمد دهقان در این برنامه با بیان این که 23 تیر 78 هم شاهد خروش مردم بودیم، گفت: ما در سال 78 که نظام سلطه یک رزمایشی علیه انقلاب به وجود آورد، دیدیم که در 23 تیر 78 مردم وقتی مشاهده کردند اصل انقلاب به خطر افتاده است، نسبت به نظام سلطه خروشیدند. پیش بینی می شد که مردم یک روز نسبت به جریان فتنه واکنش جدی نشان خواهد داد.
 
وی ادامه داد: البته ما شاید چنین جمعیت کثیری را پیش بینی نمی کردیم اما 9 دی، جمعیتی به مراتب بیشتر از 23 تیر 78 به خیابان ها آمدند و سحر فتنه را باطل کردند و یک بیماری مزمن چندین ساله را علاج کردند، بیماری که با نصیحت و کارهای امنیتی و نظامی برطرف نمی شد و خروش مردم فقط راه علاج بود! مردم به لطف امام حسین(ع) وارد صحنه شدند و توطئه نظام استکبار را خنثی کردند.
 
گزیده اظهارات عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه می آید:
 
• باید با تعریف درستی از فتنه آشنا شویم، ما اگر بخواهیم حماسه 9 دی را بشناسیم، باید با تعریف فتنه آشنا شویم. برخی از افراد فتنه را یک اتفاق می دانند اما آن ماجرا واقعاً یک فتنه بزرگ با منشاء خارجی بود.
بعضی از سران فتنه از کشورهای عربی پول گرفتند که آقای ابطحی به این موضوع اعتراف کرد. تمام رفتارهایی که در انقلاب های مخملی از قبیل تلاش برای کشته سازی بعد از انتخابات و استفاده از اسم رمز تقلب در قبل از انتخابات سال 88 اجرا شد.
به نظر من این مساله باید جا بیفتد که یک فتنه عمیق بود با یک منشاء خارجی که سال ها روی آن کار شده بود.
 
• بی بی سی چند ماه قبل از انتخابات، شبانه روز در مورد انتخابات ما برنامه پخش می کرد. از طرفی صد ها بنیاد و دفتر ویژه در اطراف ایران راه اندازی شد تا روی انتخابات تاثیر بگذارند. ادعاهای مختلفی که قبل و بعد از انتخابات بیان شد یکی از مسائلی بود که به فتنه کمک کرد. این همان نسخه ای بود که در صربستان انجام شد.
 
• بعضی از سران فتنه از کشورهای عربی پول گرفتند که آقای ابطحی به این موضوع اعتراف کرد. تمام رفتارهایی که در انقلاب های مخملی از قبیل تلاش برای کشته سازی بعد از انتخابات و استفاده از اسم رمز تقلب در قبل از انتخابات سال 88 اجرا شد. متاسفانه سران فتنه ها تا آخر با انتشار بیانیه و اطلاعیه مردم را به خیابان ها کشاندند و از موضع باطل خود فرونشستند. اگر در شهرستان ها هم به همان اندازه ای که به مردم در تهران به موسوی رای داده بودند، رای می دادند مردم در شهرستان ها هم به خیابان ها می آمدند. آثار این خیانت این بود که یک انتخابات با مشارکت 85 % مردم با فتنه زیر سوال رفت.
 
• بحث فتنه فراتر از بحث کاندیداها بود. کما اینکه کسانی که در راهپیمایی 25 خرداد شرکت کردند هم در حماسه 9 دی شرکت داشتند. اقلیتی که به موسوی رای دادند فکر می کردند واقعاً رای هایشان مخدوش شده است. کسانی که به موضع در مورد فتنه موضع گرفتند خیلی موقع شناس بودند و مجاهدت کردند. عده ای هم دو پهلو عمل کردند، جریانی هم از ابتدا خودشان را در کنار جریان فتنه قرار دادند و علی رغم میل نظام که دوست نداشت هیچ یک از خواص از نظام جدا شود، خودشان را از بدنه نظام مطرود کردند. متاسفانه برخی توهمات و خودخواهی ها باعث شد برخی از افراد از خر شیطان پیاده نشوند تا هم در این دنیا و هم در آن دنیا مورد نفرت مردم و خداوند قرار بگیرند.
 
• کسانی که در فتنه
شرط گذاری و فراموشی کسانی که آن روزها خیانت کردند واقعاً بی شرمانه است. آقای اردشیر امیرارجمند بعضاً نویسنده بیانیه های آقای موسوی بود که برادر مسعود امیرارجمند رئیس سازمان اطلاعات منافقین است. ماهیت این افراد مشخص است، لذا این پیوند روشن است و متاسفانه الان هم وجود دارد.
نقش آفرینی کردند، خائن به ملت و انقلاب هستند، البته آغوش نظام همیشه روی توبه کنندگان باز است، اما حتی اگر بگویند غلط کردیم هم باید بیایند و بنشینند یک گوشه!
 
• بحث ما در آن زمان موسوی و احمدی نژاد نبود، از روز بعد از انتخابات یک آشوب و فتنه گسترده ایجاد شد. در آن روزها منافع نظام و انقلاب و مردم مطرح بود نه منافع شخص خاصی، منافعی که اگر آمریکا موفق می شد آن را پایمال کند، جنایت های زیادی سر مردم به وجود می آمد.
 
• اگر خواص صحبت می کردند ، از فضا غبارزدایی می شد و خیلی از مشکلات به وجود نمی آمد. البته برخی از خواص وارد گود شدند و با روشنگری های خود باعث شدند آتش فتنه کمتر شود. عده ای هم از مجلس با طرفین ماجرا صحبت کردند و در ادامه آن ها را نصیحت کردند.
 
• شرط گذاری و فراموشی کسانی که آن روزها خیانت کردند واقعاً بی شرمانه است. آقای اردشیر امیرارجمند بعضاً نویسنده بیانیه های آقای موسوی بود که برادر مسعود امیرارجمند رئیس سازمان اطلاعات منافقین است. ماهیت این افراد مشخص است، لذا این پیوند روشن است و متاسفانه الان هم وجود دارد. اینکه می گویم فتنه حادثه نبود، بلکه یک پروژه برنامه ریزی شده چندین ساله بود، با دلیل است. کسانی که ادعا می کردند باید در مقابل آتش زدن عکس امام حداقل یک بیانیه صادر می کردند.
 
• تعجب از این جاست که همان جریان خائن در سال 88، می گوید انتخابات باید آزاد باشد! این هم طراحی یک فتنه جدید است، مگر از ابتدای انقلاب انتخابات آزاد نبود؟ مگر در سال 88 شما نتایج انتخابات آزاد که با مشارکت بالای مردم برگزار شد را قبول کردید؟ اگر منظور شما از انتخابات آزاد این است که شما بیایید و در معرض رای مردم قرار بگیرید، باید بگویم که شما از نظر مردم مردود هستید. هیچ نظامی حاضر نیست کسانی که هنجارهایش را می شکند را در راس خود قرار دهد. هرچند که مردم ثابت کرده اند که این افراد مطرود مردم هستند اما اگر رای هم داشته باشند در چهارچوب نظام نمی گنجند. هم اکنون هم جریان فتنه و هم جریان انحرافی از انتخابات آزاد سخن می گویند.
منبع: خبر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


• از وزارت کشور دولت سازندگی آقای خاتمی در آمد و از وزارت کشور دوم خرداد احمدی نژاد در آمد آیا این تجربه کافی نیست برای این که انتخابات ما جز سالم ترین ....
Iran, Islamic Republic of
درود بر ملت هميشه بيدار 9 دي
خواست مردم 9 دی هشتاد و هشت و سی بهمن هشتاد و نه که اعدام فتنه گران به ویژه آن دو راس ... بود برآورده نشده و این پاسخ مناسبی از سوی قوه قضاییه به مردمی که چنین از نظامشان دفاع می کنند نیست.