يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

درخواست عفو بين‌الملل از مرسي

شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب: 231262
عفو بين‌الملل از رئيس‌جمهور منتخب مصر خواست تا با اتخاذ تدابيري جدي ميزان قانون شكني‌ها در دوره نظام سابق و شوراي عالي نيروهاي مسلح را كاهش دهد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، به نقل از روزنامه اماراتي الخليج، سازمان عفو بين‌الملل از محمد مرسي، رئيس‌جمهور منتخب مصر خواست تا در ۹۰ روز اول رياست جمهوري خود اقدامات جدي را براي بازگرداندن حاكميت قانون بر مصر و نيز احترام به قوانين حقوق بشر در اين كشور اتخاذ كند.

اين سازمان همچنين متعهد شد كه اقدامات رئيس‌جمهور جديد مصر در راستاي روند اصلاحات و نيز وضعيت حقوق بشر در مصر را از نزديك دنبال خواهد كرد تا از دستاوردهاي مرسي در اين خصوص و در شرايط دشوار كنوني اطلاع يابد.

عفو بين‌الملل در ادامه اعلام كرد كه اين سازمان قبل از انجام مراسم اداي سوگند توسط مرسي كه قرار است امروز (شنبه) برگزار شود، پيش‌نويسي را به وي ارائه داده كه شامل جزئياتي درخصوص اولويت‌هاي حقوق بشر در مصر از جمله پايان دادن به نقش نيروهاي نظامي جهت نظارت و كنترل مردم، اصلاح نيروهاي امنيتي، بازگشايي تحقيقات مستقل در قانون‌شكني‌هاي نظام سابق و اتخاذ تدابير لازم براي پايان دادن به تبعيض عليه زن و اقليتهاي ديني در مصر است.

اين سازمان همچنين از مرسي خواست تا همه زندانيان سياسي را كه به خاطر افكار و اعتقاداتشان بازداشت شده‌اند، آزاد كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *