يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

كابينه جديد مصر معرفي شد

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 237241
اولين كابينه مصر بعد از پيروزي محمد مرسي به عنوان رئيس‌جمهوري با ابقاي پنج تن از وزراي دولت انقتالي در سمت‌هايشان اعلام شد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتي النشره، هشام قنديل، نخست‌وزير مكلف مصر كه از سوي محمد مرسي، رئيس‌جمهوري اين كشور مسئول تشكيل كابينه شده بود وزراي دولت خود را اعلام كرد.

بنا بر اخبار رسيده از مصر پنج تن از وزراي دولت پيشين مصر يا همان دولت انتقالي بعد از سقوط نظام سابق اين كشوردر سمت خود ابقا شدند.

وزراي امور خارجه، دارايي ، پژوهش‌هاي علمي ، وزير امور بيمه و مسائل اجتماعي و وزير آثار باستاني مصر كه در دولت پيشين مصر تصدي اين وزارتخانه‌ها را به عهده داشتند در سمت خود ابقا شدند.


وزراي انتخاب شده از گروه‌ها و احزاب سياسي مختلف مصر هستند و به‌زودي در مقابل رئيس‌جمهوري سوگند رسمي به جا مي‌آورند.


بر اساس اسامي اعلام شده احمد جمال الدين كه پيشتر يكي از پست‌هاي امنيتي مصر را به عهده داشت به عنوان وزير كشور برگزيده شده و محمد كامل عمرو، وزير امور خارجه مصر كماكان رياست اين وزارتخانه را به عهده خواهد داشت.


كابينه مصر از 24 وزارتخانه تشكيل شده و چند وزير مشاور نيز در آن حضور دارند كه سمت رسمي وزارتخانه‌اي ندارند اما در جلسات كابينه و تصميم‌گيري‌ها مشاركت مي‌كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *