جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰
۴۴
طرح نظارت بر نمایندگان منجر به خبرچینی می​شود؛

علي مطهری: سند بردگی​مان را امضا نکنیم

سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 165989
 نماینده تهران، با بیان اینکه طرح نظارت بر نمایندگان، آن را مخالف حریت نمایندگان خواند که باعث دخالت قوه مقننه در امور قوه قضاییه می​شود. چون منجر به محاکمه نمایندگان می​شود و حریت نمایندگان را کاهش می​دهد.
به گزارش جهان ، علی مطهری در تشریح مخالفتش با این طرح گفت که شورای نگهبان، مردم و کمیسیون اصل نود بر عملکرد نمایندگان نظارت دارند و نیازی به تدوین یک طرح جدید نیست. مضاف بر اینکه شعب تصویب اعتبار نامه نمایندگان، در طول دوره نمایندگی نیز می​تواند فعال باشد.

وی با اعتقاد بر اینکه تاکید رهبری انقلاب بر دقت بیشتر به انجام این امور بوده است، افزود: با این حساب دیگر نیازی به تدوین یک طرح جدید نیست.

نماینده تهران، این طرح را به آیین​نامه اجرایی در یک مدرسه یا دبیرستان تشبیه کرد که در شان نمایندگان نیست و گفت: اگرچنین چیزی لازم بود باید در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تدوین می​شد! مجلس خودش ناظر است و نیازی به نظارت بر ناظر نیست.

به گزارش خبرآنلاين وی با اشاره به اینکه اعضای هیات نظارت بر نمایندگان، خود نمایندگان در نظر گرفته شده​اند، ادامه داد: با توجه به حجم بالای کار نمایندگی با حضور برخی افراد در این هیات، از کارهای نمایندگی خود باز می مانند.

مطهری این طرح را اشاعه دهنده منکر و باعث اختلال و درگیری در مجلس دانست که منجر به خبرچینی و تلاش حذف مخالفان و تسویه حساب​های سیاسی می​شود. عباراتی همچون «گزارش​های واصله درباره اعمال خلاف امنیت کشور» قابل سوء برداشت است و می​تواند حتی شامل انتقاد از رئیس​جمهور هم بشود که مخالف حریت نمایندگان است.

به گفته وی، این طرح در راستای تحت کنترل درآوردن مجلس است و این در حالی است که همین الان هم مجلس امکان استفاده از همه ابزارهای قانونی خود را ندارد.کما اینکه با وجود اصرار رئیس​جمهور بر عدم اجرای برخی قوانین مصوب مجلس، هنوز نتوانسته​ایم از رئیس​جمهور سوال کنیم.

مطهری با تاکید بر اینکه، سند رقیت و بردگی خودمان را با دست خودمان امضا نکنیم، متذکر شد: نماینده باید آزاد و سبک بال باشد نه اینکه زنجیری به دست و پای نمایندگان بسته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر نظارت خوب هست مي بايد هم به دولت نظارت كرد و هم به مجلس و هم به قوه قضائيه. چطور بعد نظارتي مجلس به سايرين شدني و صحيح است ولي موقع نظارت بر نمايندگان مجلس سند بردگي است؟كسي مخالف اين طرح است كه يا خطاكار است يا ديكتاتور. به هر حال او مي ترسد يا دوست ندارد بر امور محوله اش انتقادي انجام شود.
United Arab Emirates
آقاي مطهري
نظارت بر نمايندگان خواسته رهبر معظم انقلاب است!!!(به بيانات ايشان در اخرين نشست با نمايندگان مراجعه كنيد).
اونوقت شما ميگي سند بردگي!!! يعني حرف رهبر ، خواسته رهبر رو رد مي كني؟
Iran, Islamic Republic of
"نماینده باید آزاد و سبک بال باشد نه اینکه زنجیری به دست و پای نمایندگان بسته شود."
تعبیر بسیار اندیشمندانه ای از نظارت کرده اند!!
Iran, Islamic Republic of
از این اظهارات معلوم می شود که تحت نظارت بودن به معنای بردگی است. با این توصیف باید فکری برای نظارت خبرگان بر مقام رهبری، نظارت مجلس و قوه قضاییه بر رییس جمهور، نظارت قوای مذکور بر وزراء ، نظاارت مقام رهبری بر قوای سه گانه و ... کرد. ظاهراً فکر تصویب کنندگان قانون اساسی به این نکته مهمی که آقای مطهری به آن اشاره دارد، نرسیده است.
آیا لازمه آزاد و سبک بال بودن نماینده این است که نظارتی بر کار او نباشد؟ اگر نظارت زنجیر بر دست و پای نماینده است، چرا این زنجیر از دست و پای دیگران برداشته نشود؟
Iran, Islamic Republic of
با این تفاسیر پس دولت الان برده مجلس است که شما دارید بر کارش نظارت می کنید ؟؟؟؟؟
آقا: "نكته‌ى ديگر درباره‌ى شأن نظارتى مجلس است. ببينيد، مجلس نسبت به دستگاه‌هاى اجرائى كشور شأن نظارتى دارد - كه خوب، چيز بسيار بااهميتى هم هست - يك شأن نظارتى هم براى خود مجلس و براى آحاد نمايندگان تعريف كنيد. من معتقدم كه شما دو سال ديگر توى مجلسيد، معلوم نيست بعد از اين توى مجلس باشيد يا نباشيد؛ ممكن است ديگر هرگز گذارتان به مجلس نيفتد؛ اما صدها و صدها نفر در طول زمان از اينجا عبور خواهند كرد؛ كسانى خواهند آمد و روى اين صندلى‌ها خواهند نشست. اگر شما امروز توانستيد يك سازوكار كنترلىِ متقن و محكم براى نظارت بر كار نماينده پايه‌گذارى كنيد، تا هر وقتى كه اين دستگاه خوب كار كند، اجرش مال شماست؛ مزد الهى‌اش مال شماست. آن طرف قضيه هم متأسفانه همين جور است. اگر امروز با قدرتى كه خدا به شما داده - توان نمايندگى - ميتوانيد اين ابزار كنترلى را كار بگذاريد، ولى كار نگذاريد، از شما سؤال خواهد شد. روز قيامت خدا سؤال ميكند. همه‌اش اينجور نيست كه ما فكر كنيم حرف دادگاه‌پسند داريم يا نه. اين دادگاه‌ها كه چيزى نيست، دادگاه‌هاى بشرى كه اهميتى ندارد؛ دادگاه الهى اهميت دارد. «يعلم خائنة الاعين و ما تخفى الصّدور»؛(2) اعماق دلهاى ما براى خدا روشن است. يك كارى بيش از اندازه‌ى تكليفمان انجام داديم، هيچ كس نميفهمد، هيچ كس تشكر نميكند؛ اما خداى متعال ميفهمد، كرام‌الكاتبين مينويسند و خدا تشكر ميكند. يك كوتاهى‌اى كرديم، هيچ كس نفهميده؛ ظاهرسازى كرديم، يك جورى كه خيال كردند آره، ما كار را خوب انجام داديم؛ در حالى كه در باطن كوتاهى كرديم. هيچ كس نميفهمد، هيچ كس ما را ملامت نميكند؛ اما كرام‌الكاتبين مى‌بينند، مينويسند و خداى متعال مؤاخذه ميكند. اين به نظر من چيز مهمى است."
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان باید به مردم پاسخگو باشند نه عده ای خاص !!
Iran, Islamic Republic of
جناب مطهری
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است .
Iran, Islamic Republic of
اولا این درخواست رهبری بوده
ثانیا مردم نیز این درخواست را دارند
Latvia
آقاي مطهري هميشه مخالف احمدي نژاد و خواهان نظارت بر دولت! آيا شان نمايندگان مجلس به اين معني است كه 255 نماينده آن از مدير مساله داري مثل آقاي جاسبي در مقابل رييس جمهور منتخب يك ملت 75 ميليوني دفاع كند و 134 نماينده وامدار اين دانشگاه مصوبه سياه وقف آنرا تصويب كنند و برخي نمايندگان آن با غيبت و بي نظمي جلسات آن را با 15 ميليون تومان هزينه در هر دقيقه از رسميت بيندازند و برخي هم بجاي الگوي قانون مداري بودن با نامه و توصيه به مديران وسيله پارتي بازي براي اخذ وام و استخدام نورچشمي ها باشند و هيچ نظارتي بر عملكرد آنها نباشد؟ مگر نمايندگان با راي مردم انتخاب نشدند و مردم حق نظارت بر آنها را ندارند؟!
برادر مطهری بیش از این چهره واقعی خودتون رو به مردم نشون ندید.. اگرچه در قضیه دانشگاه ازاد چهره واقعی مجلس مشخص شد!
Iran, Islamic Republic of
سلام
جناب مطهری
پس نظارت بر رهبری هم اشکال دارد ؟؟؟!
در تمام سازمانها از رهبر تا کوچکترین همه نظارت دارند بجز مجلس که اصلا نظارتی براون نیست و شده همه کاره و هر خودش بگه خودش برای خودش نظر میده و.. و کسی حق نظارت ندارد ؟؟!
حرف رهبر رو تعریف نکن خود رهبر گفت نظر بنده همین هست که در این مراسم ها میگویم و با شما هم جلسه داشت گفت نظارت بر مجلس را تهیه کنید و...
Iran, Islamic Republic of
بالاترین مقام کشور یعنی رهبر براش نظارت گذاشتن ولی بر مجلس نه ؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
این برادران که علیه مطهری نظر دادند گویا یک مورد را فراموش کردند.

نظارت اصلی بر نمایندگان از طریق مردم است و نه یک ارگان حکومتی این مردم هستند که طبق قانون اساسی هر چهارسال یکبار تصمیم می گیرند که نماینده ای باشد یا خیر. تشخیص مردم ملاک ماست نه چیز دیگری. البته من شک دارم این عزیزان که نظر داده اند اصولاً اعتقادی به مردم و انتخاب مردم و نظارت مردم داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
این خواست رهبری است

Iran, Islamic Republic of
آن را كه حساب پاك است
از محاسبه چه باك است

Latvia
آقاي مطهري !نگران نباش ديگران بر شما نظارت نمي كنندكه حس بردگي به شما دست دهد بلكه خود مجلس بر نمايندگان نظارت خواهد كرد!
ظاهرا آین آقا به هیچ وجه نمی خوان از عداوت با رئیس جمخور کوتاه بیان خدا وکیلی شما قضاوت کنید تو این موضوع رئیس جمهور چه ربطی داره که ایشون ربطش میدن؟؟؟؟!!!!!!!!
ولایت پذیری رو اینجا می سنجند ... آقا جان نگران نباش شما پارتیتون کلفته
Iran, Islamic Republic of
چرا از حالا دست و پاتون گم کردید ؟
Iran, Islamic Republic of
میخواهم بدانم آن زمانی که حضرت آقا تاکید دارند بر نظارت بر کار مسئولین آیا در این اندیشه بوده اند که ما آنها را برده خود دانسته ایم و بدانیم؟! پناه بر خدا! هیهات هیهات!
نه آقاااااا ! نظارت است. فردا که یکی رانتی مانتی خورد، مشخص می شود. اصل نظارت که اصلی شرعی است. برده نمی سازد. حضرت آقا روحی و نفسی له الفداه خود تاکید دارند که اگر حتی از من هم اشتباهی سر زد گوش زد شود.
Iran, Islamic Republic of
این طرح خوب تصویب شود یا نشود شماها تحت نظارت خدای مهربان و امام زمان ( عجل الله تعالی ) ، مقام معظم رهبری و مردم عزیز می باشید . بالاخره روزی باید جوابگوی خدا باشید . من بعنوان یک نفر از مردم از شما راضی نیستم .
Iran, Islamic Republic of
من برای آقای مطهری متاسفم که تمام کامنت دهندگان و شاید تمام مردم موضوع را درک کرده اند و ایشان هنوز اندر خم کوچه ی اولند.
Iran, Islamic Republic of
البته اين طرح براي شما آقاي مطهري نيست!
Iran, Islamic Republic of
این مطلب را به عنوان جملات قصار به نام ایشان ثبت کنید:
"مجلس خودش ناظر است و نیازی به نظارت بر ناظر نیست."
احتمالا ایشان ناظر را با معصوم اشتباه گرفته اند.
Iran, Islamic Republic of
این هم از اون افاضات هست!

شوخی خیلی جالبی بود.
Iran, Islamic Republic of
برایشان متاسفم با این مجلس و این تفکرات
Iran, Islamic Republic of
چطور الان شما که پدر دولت را در اورده اید نظارت خوب است ولی وقتی نوبت به شما میرسد نظارات تبدیل به بردگی میشود . اگر نظارت بود حق انتشار ات مادام العمر به شما داده نمیشد
Iran, Islamic Republic of
بخندیم !
شاد باشیم !
دوباره آقای مطهری افاضه فرمودند !
Iran, Islamic Republic of
اگه الان مشایی همچین حرفی زده بود خاکسترش هم به باد داده بودین
Iran, Islamic Republic of
به هر حال وام 100 ملیون تومان بدون بهره ممکنه بپره دیگه!
Iran, Islamic Republic of
راست میگه بنده خدا. اونا که نمیتونن برده باشن آخه اونا آقازاده هستن و مردم برده زاده!!! (البته دور از جون مردم)که هر روز یه قانون میذارن
Iran, Islamic Republic of
مطهری چه زرنگه!
آره بابا جان.اين عين عدالت است که مجلسيهابايد بر ديگر قوه ها نظارت کنند.
شمااختيارداريد.حق داريد.سهم شماست حق شماست.هيچ کس نمي تواند اين حق را از شما بگيرد.
رو رو برم!!!!
Iran, Islamic Republic of
وضع چنین قانونی نظر رهبر معظم انقلابه
سال گذشته فرمودن مجلس خودش ابزار نظارته، باید یه ابزار نظارت بر خودش هم باشه.
برخي از نمايندگان مجلس كه از وزراء باج مي خواهند و در راي اعتماد يا استيضاح امتيازاتي مي گيردند را چه كسي بايد نظارت نمايد
Iran, Islamic Republic of
از پسر استاد مطهری انتظار نداشتیم !!
Iran, Islamic Republic of
خطر مطهري هم خيلي كم از مشايي نيست!
Iran, Islamic Republic of
این طرح پاسخ به دغدغه اقاست وجناب مطهری این را بهتر از هر کسی میداند پس لطفا این بار سکوت کنند
United States
شما نگران نباش شما هم آقازاده ای هم آنقدر قیل و قال داری که کسی جرات نمی کند به کارت کاری داشته باشد
راحت باش برادر خطری متوجه شما نیست
این حرف ها از اقای معلوم الحال هیچ بعید نیست
آقای مطهری کسی شما رو مجبور نکرده برای تمام لوایح تز بدین خواهشا به قول فیلم مختارنامه با تزهای آب دوغ خیاری اعصاب مردم رو خراب نکنید
Iran, Islamic Republic of
مشت نمونه خروار. همین عدم نظارت است که مجلس ششم رئیسش 300 میلیون و حدود 70 نماینده 35 میلیارد از شهرام جزایری فقط پول گرفتند.
Russian Federation
كاش با جرأت تمام نظرات را چاپ مي كرديد. مگر نمي گوييد محروميت فوتبال در قبال دفاع از مظلومين مي ارزد. پس مرحمت نموده و به حرف خود عمل كرده و نظرات مختلف را نمايش دهيد، و از يك نماينده نترسيد كه ال مي‌كند و بل مي كند و وامصيبتا.
"يك مسلمان"
Iran, Islamic Republic of
جناب مطهری شمارا کسی نمی شناخت که به مجلس بفرستد هرچه داری ازمردم داری که مخلصانه به پدر شهیدت عشق می‌ورزند اگر ریگی به کفش نداری وندارند چه مانعی برای نظارت هست که اینهمه تب کرده ای ؟