کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح نظارت بر نمایندگان منجر به خبرچینی می​شود؛

علي مطهری: سند بردگی​مان را امضا نکنیم

20 ارديبهشت 1390 ساعت 11:41


 نماینده تهران، با بیان اینکه طرح نظارت بر نمایندگان، آن را مخالف حریت نمایندگان خواند که باعث دخالت قوه مقننه در امور قوه قضاییه می​شود. چون منجر به محاکمه نمایندگان می​شود و حریت نمایندگان را کاهش می​دهد.
به گزارش جهان ، علی مطهری در تشریح مخالفتش با این طرح گفت که شورای نگهبان، مردم و کمیسیون اصل نود بر عملکرد نمایندگان نظارت دارند و نیازی به تدوین یک طرح جدید نیست. مضاف بر اینکه شعب تصویب اعتبار نامه نمایندگان، در طول دوره نمایندگی نیز می​تواند فعال باشد.

وی با اعتقاد بر اینکه تاکید رهبری انقلاب بر دقت بیشتر به انجام این امور بوده است، افزود: با این حساب دیگر نیازی به تدوین یک طرح جدید نیست.

نماینده تهران، این طرح را به آیین​نامه اجرایی در یک مدرسه یا دبیرستان تشبیه کرد که در شان نمایندگان نیست و گفت: اگرچنین چیزی لازم بود باید در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تدوین می​شد! مجلس خودش ناظر است و نیازی به نظارت بر ناظر نیست.

به گزارش خبرآنلاين وی با اشاره به اینکه اعضای هیات نظارت بر نمایندگان، خود نمایندگان در نظر گرفته شده​اند، ادامه داد: با توجه به حجم بالای کار نمایندگی با حضور برخی افراد در این هیات، از کارهای نمایندگی خود باز می مانند.

مطهری این طرح را اشاعه دهنده منکر و باعث اختلال و درگیری در مجلس دانست که منجر به خبرچینی و تلاش حذف مخالفان و تسویه حساب​های سیاسی می​شود. عباراتی همچون «گزارش​های واصله درباره اعمال خلاف امنیت کشور» قابل سوء برداشت است و می​تواند حتی شامل انتقاد از رئیس​جمهور هم بشود که مخالف حریت نمایندگان است.

به گفته وی، این طرح در راستای تحت کنترل درآوردن مجلس است و این در حالی است که همین الان هم مجلس امکان استفاده از همه ابزارهای قانونی خود را ندارد.کما اینکه با وجود اصرار رئیس​جمهور بر عدم اجرای برخی قوانین مصوب مجلس، هنوز نتوانسته​ایم از رئیس​جمهور سوال کنیم.

مطهری با تاکید بر اینکه، سند رقیت و بردگی خودمان را با دست خودمان امضا نکنیم، متذکر شد: نماینده باید آزاد و سبک بال باشد نه اینکه زنجیری به دست و پای نمایندگان بسته شود.


کد مطلب: 165989

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/165989/علي-مطهری-سند-بردگی-مان-امضا-نکنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com