جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۳۰

سلطان مسکن هم از راه رسید +فیلم و جزئیات جالب

دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 693373
عضوکمیسیون اقتصادی برنامه و بودجه مجلس با تشریح طرح مجلس برای دریافت مالیات بر عایدی سرمایه مسکن گفت: ۱۷۰ کشور دنیا در حال پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه هستند و با اجرایی شدن این طرح قطعا ۹۵ درصد مردم جامعه از آن معاف خواهند بود.
سلطان مسکن هم از راه رسید +فیلم و جزئیات جالب
به گزارش جهان نيوز، زهرا سعیدی مبارکه، عضوکمیسیون اقتصادی برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه پایش در توضیح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این مالیات به نوعی بر سود حاصل از خرید یا فروش بسته می شود. این مالیات حتی در کشورهای آفریقایی نیز گرفته می شود.

وی با اشاره به طرح مالیات بر عایدی سرمایه افزود: طرحی که ما آماده کردیم بر این موضوع دلالت دارد و با 145 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که کلیات آن تاکنون تصویب گردیده است. بیش از 95 درصد مردم از این مالیات معاف هستند و آنهایی که مسکن را برای سود خریده اند باید بخشی از سود خود را مالیات دهند.  

سعیدی با تاکید بر تاریخچه این طرح افزود: در سال 94 ما بر تولید مالیات بستیم اما بر خانه های مالزاد و سوداگری مسکن هیچ مالیاتی بسته نشد. در آن سال این طرح به مجلس آمد اما با نامه نگاری آخوندی، وزیر وقت راه و شهرسازی، و نقش آفرینی رئیس مجلس موضوع مالیات بر عایدی سرمایه از دستور کار خارج شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی انگیزگی دولت در اجرایی شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: بار‌ها کرباسیان وزیر وقت اقتصاد و تقوی نژاد رییس وقت سازمان امور مالیات کشور ابلاغ کردند که ابزار بررسی عایدی سرمایه افراد در دست است و امکان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه وجود دارد.
وی افزود: اما در حال حاضر دژپسند وزیر اقتصاد خبر از طراحی طرح جامع مالیاتی را می‌دهد که البته قرار بود تا اواخر خرداد ارایه شود و هنوز محقق نشده است.

این نماینده مجلس گفت: بررسی این طرح جامع دولت باز هم به همان قانونی که 3 سال پیش مجلس مصوب کرده بود رسیده است و به نوعی دوباره کاری صورت گرفته است. البته در تصویب این طرح اراده لازم وجود ندارد. در حال حاضر شاخص امید به خانه دار شدن افزایش داشته است.

سعیدی مبارکه بیان کرد: طبق اطلاعات واصله فردی در شهرری صاحب 700 خانه است و مالیات این سرمایه را هم نمی‌پردازد. این ارقام کم نیستند و طبق بررسی‌ها متوجه شدیم در تهران 7 هزار و 500 خانه ساخته شده و فردی در تهران 2 هزار و 500 مسکن ساخته، ولی وارد بازار مسکن نکرده است.

وی گفت: 70 درصد معاملات مسکن مصرفی نیست و جنبه کسب سرمایه بیشتر را دارد. متاسفانه نرخ مسکن را افرادی که صاحب تعداد خانه‌های بالا هستند تعیین می‌کنند. افزایش قیمت مسکن در شهرهای بزرگ، کم کم تاثیرش را نیز در شهرهای کوچک خواهد گذاشت.

این نماینده مجلس با ارائه آمار ساخت مسکن بیان نمود: ما 10 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی از سال 85 تا 95 ساخته شده، اما 2 میلیون و 400 هزار واحد آن در اختیار مصرف کننده قرار گرفته است. بقیه 7 میلیون و پانصد هزار واحد دست افراد تاثیر گذار در بازار مسکن است. اما به علت عدم وجود قانون از این افراد مالیات اخذ نمی شود.

سعیدی مبارکه ادامه داد: در حال حاضر 170 کشور دنیا در حال پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه یا CGT هستند.

وی بیان کرد: با اجرایی شدن طرح مالیات بر عایدی مسکن قطعا 95 درصد مردم جامعه از آن معاف خواهند بود زیرا قانون مصوبه مجلس بیان کرده که هر فرد می تواند یک خانه داشته و از پرداخت مالیات بر آن معاف باشد. این پیش بینی را هم داشته ایم که سرپرست خانوار شاید برای فرزندانش منزلی را به عنوان سرمایه خریداری کرده باشد.

بنابراین حداکثر به اندازه تعداد اعضای خانواده اش می تواند خانه داشته باشد و مازاد بر را باید مالیات دهد و این طرح شامل مردم عادی نمی شود.

این نماینده مجلس گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه قطعا مختص سودجویانی است که از آنها نام بردیم.

سعیدی مبارکه بیان کرد: متاسفانه قیمت مسکن نسبت به سال گذشته 112 درصد افزایش داشته است. این افزایش تاکنون در کشور سابقه نداشته و متاسفانه بازار مسکن بازاری خاص است که در خصوص آن تدبیری اندیشیده نشده است. مالیات بر عایدی سرمایه باعث کاهش قیمت مسکن خواهد شد و بین فروشندگان رقابت کاهش قیمت اتفاق خواهد افتاد. به همین دلیل این طرح به نوعی راه حل مقابله با سوداگری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
محتكران را چرا محاكمه نميكنيد
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
من اهل شهرری هستم. البته باید دادستاوی شهرستان ری باید سریعا ورود کند که ببیند آیا ادعای این نماینده شهرستان مبارکه از استان اصفهان که این مورد در شهرستان مقدس ری دراستان تهران اتفاق افتاده درست هست یا خیر...!!
Iran, Islamic Republic of
البته به این سادگی نیست که شما میگویید . ما نباید منکر این مساله باشیم که دلالی وسوداگری درحوزه مسکن جولان میدهد وسبب افزایش نجومی قیمت مسکن شده که هیچ تناسبی با درامد خانواده ها ندارد البته شاید برای شماها که دادستان را بعنوان مدعی العموم به استمداد گرفته اید حرف دیگری باشد ولیکن قوه قصاییه هم از سازوکار مناسب برای کنترل قیمت مسکن استفاده نکرده ...!!!
Iran, Islamic Republic of
فقط اعدام+ضبط کل اموال
علی
خیالش راحت. فردا که افتاد مـــــُرد نهایت احترامش 40 روزه و یه شری به ارث میذاره برای ورثه که دیدن داره!!!!!!!!!!!
حمید
پولدار بودن جرم نیست!. ولی قطعاً همچین آدمی، ریالی هم مالیات نمیپردازه قطعاً و یقیناً !!!!
حتماً به یه جایی... وصله!!!!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
به بانک! سپرده گذار هم به همو ن پول هایی که بانک از راه نامشروع بدست میاره وصله!
Iran, Islamic Republic of
خواهر گرامی خودت را به زحمت نیانداز که حریف مافیای مسکن و.....نخواهی شد ...!!
Iran, Islamic Republic of
بنا نیست این خواهر محترم حریف مافیای مسکن بشه
تنها حریف افسادگران اقتصادی و غیر اقتصادی افکار عمومی هستند
که البته متاسفانه در مباحث سیاسی در این چند سال زیاد خوب عمل نکردن..بعید میدونم در بحث مقاسد اقتصادی هم اقکار عمومی و مردمی که به طور جداگانه و تک به تک آرزو دارن بجای این گردن کلف ها و فاسد ها باشن بتونند در عمل تغییری ایجاد کنند
برای تغییر اوضاع اول باید خودمون تغییر کنیم .
Iran, Islamic Republic of
شجاعت اين خانم از هزار مرد نما بيشتر است دمت گرم خانم
Iran, Islamic Republic of
اوایل دولت روحانی طلا و سکه و مسکن تقریبا از حالت سرمایه گذاری خارج شد و این یک نکته مثبت بود ولی متاسفانه دولت برای نقدینگی برنامه نداشت تا این پولها به سمت تولید و کار برود، آنقدر بی برنامه گی ادامه پیدا کرد که امروز قابل کنترل نیست !...
ب
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم از گزارشی که داده شد ممنون ولی این را همه میدانند کاری هم که نمی. توانند بکنند شما هم از اول این . دولت محترم هیچکاری انجام نداده فقط.
همه خوب شعار سرمی دهید کار کجاست؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
تو کشور نخبه داریم!!!!
دیر بفکر می افتند!!!
ممد
Canada
این قانون تصویب و اجرا نخواهد شد....!!!!
یدالله
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از سلطان ها . سلطان بدبختی هم به من رسید .
Iran, Islamic Republic of
منم سلطان فلاكت و ندامت هم خود بيچاره كردم هم فرزندان را
Iran, Islamic Republic of
کشور ی را که لیبرال ها اداره میکنند بهتراز این نیست...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خبردارشدم که وزیر اطلاعات بهش برخورده که چرا نماینده مجلس ازاعداد وارقام مسکن دردست سلطان مسکنها یادشده است...!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
و مردم در آرزوی یک سرپناه نقلی یک خوابه برای زن و بچه شان دق میکنند...
لعنت بر محتکرین مسکن و حامیانشان
Iran, Islamic Republic of
وقتی دستگاههای مختلف دولتی نقش مهمی دردورکردن جوانان ازنظام جمهوری اسلامی دارند وبنوعی هیچ توضیحی درساخت مسکن واختصاص زمین برای جوانان امروز ندارند ومتاسفانه دستگاه اطلاعاتی کشور که وظیفه جلب رضایت جوانان را دارند تااینکه به حمایت دولت برخیزد چه انتظاری باید داشت زمانی شماها خصوصا بخاطر درامدهای شهرداریها درکشور دست بهر اقدامی میزنید که رضایت مردم درآن دیده نمیشود ازاین مردم چه انتظاری دارید ...!1
Iran, Islamic Republic of
باخبر شدیم نماینده مجلس یک فرصت دو ماهه به وزارتخانه مربوطه داده که وضعیت اجاره ومسکن را سامان دهی کند یک ساعت دربین اعضای خانواده به دولت می خندیدیم ومی مینوشیدیم ....
United States
حقیقتش را بدانید وبه روحانی بگم گول این جمعیتهایی که تو ورزشگاه جمع میشوند تا تو برایشان صحبت کنی نخور...
Iran, Islamic Republic of
بحث مسکن خود داستان پرغصه ایست متاسفانه کنجکاوشدم دراین باب تحقیقات میدانی کنم بموادی برخورد کردم که وقتی بمنزل برگشتم شب شده بود ازناراحتی ورنجی که بعضی خانواده ها به ان دست بگریبان هستند تاصبح بیدار ماندم انچنان غرق درخود شده بودم که دولت این کشور را نالایق ترین دولت درطول تاریخ دانستم با خود گریه میکردم وخانواده هرچه تلاش کرد که علت گریه را ازمن جویا شود نتوانستند . درحقیقت بحث مسکن یک مساله بغرنجی شده وبی جهت نیست که انتقادات شدید دراین حوزه فراوان شنیده میشود ودور ازانتطارنیست که خیل جمعیت گرفتار حتی اگر سخنی برزبان نیاورند اما دلشان هرگز با شماها نیست . این یک هشداراست !!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..م.