شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۷

از «داماد لرستان» تا «داماد میشیگان»!

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 253963
اهالی ماساچوست و بریتیش زبان ها هيچ وقت فرزند خودشان را نمي گذارند كه به كس ديگري راي بدهند. يا ایالت میشیگان كه خود من میشیگانی هستم و رامنی هم بارها گفته كه من داماد میشیگان هستم، رامنی را نمي گذارند كه به آقاي اوباما راي بدهند!!!
به گزارش جهان، آنچه در زير مي خوانيد متن كامل گفت وگوی احتمالی(!) "آنه رامنی" همسر "میت رامنی" نامزد حزب جمهوریخواه، با شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی، پس از اعلام رسمی پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. این گفتگو تنها یک روز پس از شکست میت رامنی و در تاریخ 7 نوامبر 2012 انجام گرفته است.

لازم به ذکر است که این گفتگو به هیچ عنوان قصد همانندسازی و مشابهت با سایر گفتگوهای هم سنخ را نداشته و ندارد!!!
 
متن کامل این گفتگو به شرح زیر است:(!)
 
مجري) همكارانم به من مي گويند که ارتباط مستقيم تلفني داريم با واشنگتن. "آنه رامنی" همسر "میت رامنی" پشت خط تلفن هستند. خانم رامنی ما ساعاتي پيش بيانيه اي را داشتيم از طرف ستاد آقاي میت رامنی خطاب به ملت آمریکا و در آن اشاره شده است كه آقاي رامنی نتيجه انتخابات را نمي پذيرد. اقداماتي كه ايشان خواهند داشت چه خواهد بود؟
 
آنه رامنی) «من آنه رامنی هستم. فارغ التحصیل دانشگاه بریگهم یانگ و همسر میت رامنی كه در كنار او در تمام مراحل انتخابات حضور داشتم. نتيجه آرا كاملا عكس آن چيزي است كه واقعيت دارد. يعني در واقع نسبت راي رامنی به اوباما چهار به يك است. در تمام نقاطي كه من رفتم تقريبا همين حالت بود و نتيجه انتخابات چيزي برعكس را ارائه مي دهد. به نظر مي آيد اصلا يك پروژه از پيش تعيين شده باشد. البته به نظر من آن چيزي كه آقاي رامنی اعلام مي كند به هر صورت ايشان مشكلاتي دارد. از سويي نمي خواهد كه مردم خداي نكرده درگير شوند و تير به روي آنها گشوده شود. اين حساسيت خيلي زيادي است كه همه ما داريم و نمي خواهيم مردم طوري به صحنه بيايند كه اين مشكل برايشان به وجود بيايد. ما مي خواهيم آرامش و امنيتشان كاملا حفظ باشد. از سوي ديگر مردم دلشان مي خواهد كه رامنی به آنها بگويد كه چقدر از اين وضع ناراحت است و چقدر به آراي آنها احترام مي گذارد و از اينكه به آراي آنها از سوي "مجمع انتخابی ایالات متحده آمریکا(الکترال)" احترام گذاشته نشده بسيار متاثر است. از سوي ديگر نقطه نظرهاي خاص ديگري هست كه به هر صورت رامنی يك فرد اپوزيسيون نيست بلكه يك فرد وطن دوست است.»
 
مجري) خانم رامنی اشاره كرديد به اينكه راي آقاي رامنی بر اساس برآوردهاي شما چهار به يك بوده است در قياس با آقاي اوباما. مستندات شما چه هست در ارتباط با اينكه احيانا در نحوه شمارش آرا تخلفات يا تقلبي صورت گرفته؟
 
آنه رامنی) «ببينيد به شكل هاي مختلف البته اين مسئله پيش آمده است. در ایالت ها و پایتخت در واقع تجمع مردم حاكي از اين بود كه آراي رامنی بسيار بالاتر از آن است كه اصلا قابل تصور باشد. هر وقت طرفداران دو طرف حاضر مي شدند طرفداران اوباما  در حد يك صدم بودند در مقابل طرفداران رامنی. همچنين در ایالت هایی كه براي سخنراني دركنار ايشان قرار داشتم اين را مي ديدم. اينها تحليل هاي من است. ولي اقداماتي انجام شد مثلا اول صبح به طور سنتي آنهايي كه به اوباما راي مي دهند همه مي شناسند كه چه تيپ خاصي هستند. رفتند و راي خودشان را دادند و از ساعت يازده تعرفه ها در دست مردم قرار نگرفت و مردم له له مي زدند براي اينكه تعرفه بهشان داده بشود. حتي تا يازده و نيم و دوازده شب هم پشت در ستاد و محل هاي انتخابات جمع شده بودند و گاهي درهاي روي شان بسته شده بود. به هر صورت تعرفه در اختيارشان قرار نمي گرفت. يعني يك تمهيد در اختيار قرار ندادن تعرفه بود.»
 
مجري) خانم رامنی بيانيه آقاي رامنی به هرحال بيانگر اين هست كه ايشان نتيجه را نمي پذيرد ولي مي خواستم بدانم وقتي كه اولين نتايج را شنيدند اولين واكنش ايشان چه بود؟
 
آنه رامنی) «واكنش اوليه ايشان همانطوري كه متوجه هستيد فوري يك بيانيه كوتاهي دادند كه ما به هيچ وجه اين مسئله را قبول نمي كنيم و دنبال مي كنيم. بعدش هم يك مصاحبه مطبوعاتي با خبرنگاران خارجي و داخلي گذاشتند و اين مطلب را اعلام كردند كه آنچه را كه حاصل جمع بندي انتخابات فعلي است از نظر من كاملا نامعقول و غيرقابل قبول است. اين حرف ايشان بود در ساعت نزديك به يازده كه قدم به قدم مواجه مي شدند با اطلاعات غلطي كه دارد ارائه مي شود. از صبح هم مرتب اطلاعاتي كه در اختيار ما قرار مي گرفت اغلب چهار به يك بود. به خصوص يك سري نقاطي هستند كه اصلا مشخص است كه خودش ملاك تشخيص نادرست بودن اين مطلب "مجمع انتخابی ایالات متحده آمریکا" است. مثلا اهالی ماساچوست و بریتیش زبان ها هيچ وقت فرزند خودشان را نمي گذارند كه به كس ديگري راي بدهند. يا ایالت میشیگان كه خود من میشیگانی هستم و رامنی هم بارها گفته كه من داماد میشیگان هستم، رامنی را نمي گذارند كه به آقاي اوباما راي بدهند. اين دو تا براي ما ملاك اين است كه باقي موارد هم شبيه به همين است ضمن اينكه مرتب هم گزارش مي شد حتي چهار و نيم به يك بود نسبت هاي رامنی به اوباما. با يك ترتيبي كه خودشان مي دانند البته من دقيقا نمي دانم چه روش هايي را به كار بردند و اين آمار بسيار غلط و نامعقول را دادند كه به هيچ وجه نه مردم ما قبول كردند و نه آقاي رامنی و نه من كه به عنوان همسر ايشان و در عين حال يك مبارز در كنار ايشان حضور داشتم، اين را نمي توانم قبول كنم. حالا بايد ديد كه بعد از اين آقاي رامنی چه برنامه اي خواهد داشت.»
 
 
 
مجري) خانم آنه رامنی اتفاقا من سوالم راجع به همين است. آقاي میت رامنی در بيانيه خودشان مي گويند كه به افشاي رازهاي پشت سر اين روند مخاطره آميز خواهند پرداخت. من مي خواهم بدانم واقعا اقدامات عملي كه ايشان بنا دارند انجام بدهند چه هست حالا چه در باب افشاي اين روند و همين طور احيانا تغييرش؟
 
آنه رامنی) «ببينيد الان من دسترسي به آقاي رامنی ندارم چون در يك جلسه بسيار مهمي است. بايد بيايد و ببينم. اما چيزي كه مي توانم بگويم خطاب به مردم عزيز ایالات متحده آمریکا است. مردم عزيز آمریکا، میت رامنی و همسرش كه يك فدايي سیصد ميليون نفر خودش را مي داند در كنار شما هستيم. با شما هستيم. مي دانيم كه با راي شما بازي شده است. اين اهانتي را كه به شما شده فراموش نمي كنيم و سعي مي كنيم با همديگر مشكل را حل كنيم يا افشا كنيم كه چه اقداماتي و چه روش هاي غلطي در اين رابطه به كار رفته.»
 
مجري) گفتيد آقاي رامنی الان در يك جلسه بسيار مهم به سر مي برند. مي توانم بپرسم كه اين جلسه با حضور چه كساني دارد برگزار مي شود.
 
آنه رامنی) «اجازه بدهيد كه همانطوري كه خودشان گفتند رازها را افشا مي كنند اين هم جزو رازها باشد تا بعد افشا شود.»
 
مجري) خانم رامنی در بيانيه آقاي رامنی در بخشي از آن آمده كه به مسئولان توصيه مي كنم پيش از آنكه دير شود اين روند را فورا متوقف كنند. من مي خواهم بدانم اين مسئولان كي ها هستند. چون به هر حال انتخابات را مجمع انتخابی آمریکا(الکترال) برگزار كرده شمارش آرا هم در همان مجمع دارد انجام مي شود و آقاي رامنی  ازهمين روند شكايت دارند. منتهي آن مسئولاني كه ايشان مي خواهند رسيدگي كنند كي ها هستند؟
 
آنه رامنی) «به هر صورت حداقل مي دانيم كه مجمع انتخابی آمریکا و شخص آقاي اوباما مورد نظرشان بودند. قطعا اينها بودند.»
 
مجري) من يك سوال ديگر داشتم مبني بر اينكه شما فكر مي كنيد اين روند كه دارد انجام مي شود و شما اعتراض داريد به آن آيا صرفا در مجمع انتخابی آمریکا انجام مي شود و مديريت مي شود يا اينكه در جاهاي ديگري هم ريشه و عقبه دارد؟
 
آنه رامنی) «ببينيد مجمع انتخابی آمریکا كه از دولت جدا نيست. ما بايد اين دو تا را در كنار هم ببينيم. دولت در واقع دستور مي دهد و مجمع انتخابی هم عمل مي كند. من اينها را در يك مجموعه مي بينم. از دولت هم شخص آقاي اوباما مورد نظرم هست و در واقع از اذناب كه در مجمع انتخابی(الکترال) تجمع پيدا كردند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
:))
دیگر ازجان داماد لرستان چه می خواهید !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
باحال بود
Iran, Islamic Republic of
مصاحبه با شبکه پرس تی وی بوده نه بی بی سی فارسی :)
Iran, Islamic Republic of
داماد لرستان اگر بود که به این بدبختی دچار نمی شدید...
خیلی با حال و مشتی بود
.
ممنون
.
...
رفت به زباله دان تاریخ