شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

وقتي ثروت نامزد رياست جمهوري كار دستش مي‌دهد

يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۴۷
کد مطلب: 236461
تعداد کسانی که برای این موضوع اهمیت قائل می‌شوند و می‌گویند که ممکن است به این خاطر به وی دیگر رای ندهند، یک پنجم رای‌دهندگان هستند.
به گزارش جهان به نقل از دنیای اقتصاد، سه چهارم رای‌دهندگان ثبت‌نام‌شده‌ گالوپ گفته‌اند که ثروت 200 میلیون دلاری میت رامنی تفاوتی در احتمال رای‌دادن آنها به رامنی ایجاد نمی‌کند. با این حال، 20 درصد رای‌دهندگان ــ که اغلب آنها را دموکرات‌ها و مستقل‌ها تشکیل می‌دهند ــ گفته‌اند که ثروت رامنی آنها را نسبت به رای‌دادن به او دلسردتر کرده است و 4 درصد هم گفته‌اند این ثروت آنها را به رای به رامنی مشتاق‌تر ساخته.

کمپین تبلیغاتی اوباما در هفته‌های اخیر ثروت رامنی را هدف خود قرار داده بود و بر ثروت خالص او و نیز مقام ریاست او بر شرکت بیل کاپیتال تمرکز کرده بود؛ شرکتی که رامنی یکی از سرمایه‌گذاران آن بوده است و همه‌ فهرست بازگشت مالیاتی خود را از دهه‌ پیش به این سو منتشر نساخته است.

کمپین اوباما ظاهرا از ثروت رامنی بهره جسته است تا به رای‌دهندگان بقبولاند او به اندازه‌ اوباما مشکلات و نیازهای طبقه‌ متوسط و فرودست آمریکا را نمی‌فهمد.

کمپین رامنی نیز حمله را پاسخ داده و گفته است که رای‌دهندگان بیش از آنکه دغدغه‌ موقعیت مالی شخصی نامزدها برایشان اهمیت داشته باشد، به فکر بهبود اقتصاد هستند.

همان‌طور که گفتیم، نظرسنجی‌های گالوپ نشان می‌دهد که ثروت رامنی برای اغلب آمریکایی‌ها مهم نیست. همچنین تعداد کسانی که برای این موضوع اهمیت قائل می‌شوند و می‌گویند که ممکن است به این خاطر به رامنی دیگر رای ندهند، یک پنجم رای‌دهندگان هستند.

تعداد زیادی از 37 درصد رای‌دهنده‌ دموکرات گالوپ گفته‌اند ثروت رامنی عاملی منفی در کارنامه‌ او است و آنها را از رای‌دادن به وی به طور کامل منصرف کرده. جمهوری‌خواهان درست برعکس نظر داده‌اند. 4 درصد آنها به این دلیل با احتمال کمتری به رامنی رای می‌دهند و 8 درصد باز به همین دلیل با احتمال بیشتری به وی رای خواهند داد.

متوسط ملی این میزان نیز به اين ترتیب است: 19 درصد از منفی‌بودن این ثروت می‌گویند و 4 درصد از اینکه با دانستن میزان ثروت او، با اشتیاق بیشتری به وی رای خواهند داد.

درآمد رای‌دهندگان نیز تفاوت چندانی در نظرگاه آنها راجع به ثروت رامنی ایجاد نکرده است: کسانی که زیر 24 هزار دلار در سال درآمد دارند، اندکی بیش از افرادی که درآمد بالاتر دارند، ثروت رامنی را عاملی منفی تلقی کرده‌اند.

دلالت‌ها و معناها


کمپین اوباما بر ثروت رامنی تمرکز کرده است تا او را نامزدی معرفی کند که سیاست‌هایش به نفع ثروتمندان خواهد بود و شکاف بین ثروتمندان و فقرا را افزایش خواهد داد.

در حالی که اوباما نامزد طرفدار طبقه‌ متوسط است و در جهت برابری درآمدی کار می‌کند. اغلب آمریکایی‌ها تصور می‌کنند ثروت رامنی اهمیتی ندارد و موسسه‌ گالوپ، با پژوهش بر سر این مساله، نتیجه گرفته است که بسیاری از مردم به مزایای وجود طبقه‌ بسیار ثروتمند در آمریکا باور دارند و خودشان هم می‌خواهند ثروتمند شوند. نتایج نظرسنجی‌های یادشده را در جداول مشاهده می‌کنید.

سوال‌ 1: همان‌طور که می‌دانید، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، میت‌رامنی، ثروت خالصی حدود 200 میلیون دلار دارد. آیا این واقعیت که وی فردی ثروتمند است، باعث می‌شود که مردم با احتمال بیشتری به وی رای دهند یا با احتمال کمتری، یا تفاوتی نمی‌کند؟ اگر شما بوديد چه مي‌كرديد؟

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *