سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

قاسمی: ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا ناشی از نوعی توهم ناشناخته است

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب: 647812
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به ادعای نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره تلاش تهران برای دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا واکنش نشان داد.
دخالت ایران در انتخابات آمریکا توهم است
به گزارش جهان نيوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور  خارجه ضمن رد ادعای بی‌پایه اخیر نهادهای اطلاعاتی، قضایی و امنیتی دولت آمریکا مبنی بر دخالت ایران در انتخابات میان‌دوره‌ای آن کشور، اظهار داشت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست و تلاش مقام‌های آمریکایی برای نسبت دادن دخالت و تأثیرگذاری در انتخابات کنگره آمریکا به جمهوری اسلامی ایران از اساس نادرست و ناراست بوده که احتمالاً ناشی از نوعی توهم ناشناخته است.

قاسمی با اشاره به این‌که ادعای مشابهی را نیز چندی پیش مشاور امنیت ملی آمریکا بدون هیچ سند و مدرکی مطرح ساخت، افزود: کاخ سفید مدتی است می‌کوشد با اغراض سیاسی خاص داخلی اتهاماتی را به سایر کشورها نسبت دهد و هر روز نام یک کشور را به فهرست موهوم خود در این رابطه اضافه می‌کند.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که رئیس جمهور آمریکا مدعی است از زمان روی کار آمدن او ایران سرگرم مسائل داخلی خود است و چنان ضعیف است که حتی دیگر توان فکر کردن به مسائل منطقه‌ای را ندارد و تنها به بقای خود می‌اندیشد، پس چگونه است "چنین کشورِ" به‌زعم آنان به خود مشغول و درون‌گرا می‌تواند در انتخابات پارلمانی "چنان کشوری" دخالت و اثرگذاری کند؟!

وزارت دادگستری آمریکا، دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و وزارت امنیت داخلی آمریکا روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به هیچ مستنداتی ایران، روسیه و چین را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا متهم کردند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *