سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

شست مبارک

سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 251139
آخرین مورد که از همه نیز محتمل‌تر است، این است که کارخانه‌دار محصول خود را که از بهترین محصولات خودش است، بدین ترتیب لایک (like) زده باشد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری‌ها، یکی از شهروندان قمی در هنگام برش دادن همبرگر با بند انگشت انسان در آن مواجه شده است.
 
این ماجرا جنبه‌های گوناگون و در برخی موارد بسیار پیچیده‌ای دارد که غالبا از آن مغفول مانده‌اند و فقط به جنبه‌های بهداشتی و سلامتی آن توجه کرده‌اند، در صورتی که با کمی تعمق می‌توان دلایل قرار دادن این شست را در همبرگرها از طرف کارخانه تجزیه و تحلیل کرد و به نتایج جدیدتر و دقیق‌تری رسید.
 
دلایلی که می‌تواند باعث این ماجرا شده باشد، می‌تواند موارد زیر باشد:
 
1- مقایسه گوشت داخل همبرگرها با گوشت انسان ممکن است یکی از دلایل باشد. کارخانه با قرار دادن این بند انگشت کنار همبرگر به مصرف‌کنندگان می‌خواهد بفهماند که گوشت استفاده‌شده در همبرگر گوشت انسان نیست و مصرف‌کننده به رأی‌العین می‌تواند این تفاوت را ببیند.
 
2- شاید در این‌جا شست مجازا اشاره به عدد 60 داشته باشد. شاید کارخانه خواسته به صورت تصویری بفهماند که 60 درصد همبرگر داخل بسته‌بندی گوشت گوسفند است و مابقی آن گوشت گوساله و از آن‌جایی که در همبرگر هیچ کارخانه‌ای! به جز گوشت هیچ ماده دیگری وجود ندارد، جز این هم نمی‌شود برداشتی داشت.
 
3- ممکن است مصرف‌کننده از اعضای باند مافیایی باشد و بدین ترتیب، «گاد فادر» (God Father) برای وی پیغام تهدیدآمیزی فرستاده باشد که در این صورت بیچاره کارخانه هیچ تقصیری نداشته و مبرا از هرگونه اتهامی است. باید توجه کرد که به خاطر شرایط اقتصادی وضع مالی «گاد فادر» (God Father) هم خراب است و دیگر نمی‌تواند سر اسب ببرد و به عنوان پیغام ارسال کند و از طرف دیگر سر اسب در بسته همبرگر جا نمی‌شود.
 
4- یکی از احتمالاتی که اصلا نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، این است که گوسفندی که از آن این همبرگر ساخته شده است، ناقص‌الخلقه بوده است و به طور مادرزاد به جای سُم، انگشت داشته است. مگر انسان‌هایی نداشته و نداریم که وقتی به دنیا می‌آیند، سُم دارند؟ بیچاره آن گوسفند بی‌نوا که بین هم‌سن و سال‌های خود از کودکی سُم‌نما شده و یحتمل کمبود عاطفی هم داشته است.
 
5- معمولا وقتی گارسن‌ها غذایی را سرو می‌کنند، شست مبارک‌شان داخل بشقاب است و وقتی آن را روی میز می‌گذارند، بفرما هم می‌زنند. کارخانه‌دار محترم هم خواسته به این ترتیب خود را خادم مصرف‌کنندگان دانسته و وقتی مصرف‌کننده بسته همبرگر را باز می‌کند، به قولی بفرمایی به ایشان زده باشد.
 
6- آخرین مورد که از همه نیز محتمل‌تر است، این است که کارخانه‌دار محصول خود را که از بهترین محصولات خودش است، بدین ترتیب لایک (like) زده باشد. با این حرکت با یک تیر دو نشان زده است. هم از لحاظی کیفی محصول خود را امتیازدهی کرده است و هم از مصرف‌کنندگان خواسته است که در صورت تمایل آن‌ها نیز همبرگرهایش را لایک (like) کنند. به همین منظور دوستانی که علاقه‌مند هستند، می‌توانند از این طریق لایک (like) های خود را حواله این کارخانه محترم بفرمایند!
 
و به خیلی از دلایل دیگر می‌توان به این نتیجه رسید که نه تنها این کارخانه در این ماجرا تقصیری ندارد، بلکه باید به علت خلاقیت‌هایی که به خرج داده است، مورد تقدیر و تشکر واقع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *