سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

افزایش ریسک سرطان سینه با مصرف همبرگر

پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 644449
محققان هاروارد هشدار داده‌اند، خوردن همبرگر و هات‌داگ باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان می‌شود.
افزایش ریسک سرطان سینه با مصرف همبرگر
به گزارش جهان نيوز، محققان هاروارد هشدار داده‌اند، خوردن همبرگر و هات‌داگ باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان می‌شود.

نتیجه بررسی‌های متعدد میلیون‌ها زن نشان داده است، مصرف گوشت فرآوری شده با افزایش قابل توجه ریسک ابتلا به بیماری‌های مختلف همراه است. این اولین مطالعه برای نشان دادن ارتباط میان مصرف گوشت فرآوری شده و ابتلا به سرطان سینه است.

تحقیقات همچنین نشان داده‌اند، مصرف گوشت فرآوری شده ریسک ابتلا به سرطان‌های پانکراس، روده و پروستات را نیز افزایش می‌دهد.مؤسسه جهانی سرطان توصیه می‌کند، همه افراد از مصرف بیش از حد گوشت خودداری کنند تا احتمال ابتلای خود به بیماری‌ها را کاهش دهند. 

محققان آمریکایی باور دارند، رژیم غذایی مهم‌ترین نکته برای دفع خطر ابتلا به سرطان سینه است. براساس تحقیقات صورت گرفته، شیوع سرطان سینه در زنانی که بچه‌دار می‌شوند کمتر است و این کاهش با تعداد بچه‌ها رابطه مستقیم دارد.

به نظر می‌رسد بارداری و شیردهی از طریق مکانیسم‌های مختلفی مانع از بروز سرطان سینه می‌شوند؛ همچنین هر چه سن شروع شیردهی، تعداد دفعات و مدت زمان آن بیشتر باشد، احتمال ابتلا کمتر است. 

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *