شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۳۷
۱۱

حجاب بدون حیا به درد نمی خورد

جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 375864


  
https://jahannews.com/vdcaimney49n0a1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaimney49n0a1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ط الف
باسلام واقعا درسته اگر از کودکی به شیوه صحیح آموخته بشه حیا در وجود فرزند نهادینه وملکه میشه ومن نمونه اش رو در فامیلمون دارم خدا حفظش کنه
در زمانه ای که روز به روز بدحجابی گسترش پیدا می کنه،‌ با این پوسترها و شعارها دارید فقط یه عده از چادریها را بی چادر می کنید.
از طرفی در واقع به همه باحجاب ها توهین می کنید و دستاویزی برای بدحجابها ایجاد می کنید که بگن: حجاب که حیا نمیاره!! حرف خود شما باحجابهاست!
لطفا به خاطر اقلیت محجبه ای که رعایت لازم را ندارن اکثریت را تحقیر نکنید. و برای انتخاب حجاب، دلزدگی ایجاد نکنید.
مصطفي
Iran, Islamic Republic of
اين حرف درست نيست. اولا حجاب و حياء بانوان چادري معامله اي است با خدا و چه همه دنيا بد بگويند، چه خوب نبايد به اندازه ذره اي در اراده آن ها تاثير بگذارد.
ثانيا الان به يمن (ضد) فرهنگ سازي تلويزيون، چادر براي برخي شده فقط شنلي براي جذابيت بيشتر و انجام هر بي حيايي با پوشش چادر؛ نمونه اش را مي توانيد هم در برنامه هاي (ضد) فرهنگي صداوسيما و فيلم ها و سريال هاي صد من يه غاز تلويزيون كه اخلاق منهاي شريعت رو تئوريزه مي كنه!! ببينيد و هم در خيابان رژه برخي به اصطلاح چادري ها با انواع باد دادن محتويات پوشش خود! و گاهي هم دست در دست نامحرم ملاحظه كنيد.
ثالثا هدف و منظر نظر اسلام از پوشش كه در چادر متبلور است، اولويت با حيا و عفت كامل است، وگرنه اگه حيا زيربناي اعتقادي فرد چادري نباشد، نه تنها گرفتار تكلّف و احساس تنگي و ضيق اعتقادي كرده و تحت فشار ديگران مراعات مي كند، بلكه با اندك لغزشي، در لواي چادر، طوري عمل مي كند كه اين پوشش با مختصات حيا و عفت را در نگاه ديگران بد جلوه خواهد داد، حال اين كه مي تواند با برداشتن چادر، اين پوشش باحيا و عفتمندانه را از شرّ خود خلاص كند!
رابعا صحبت در مورد ضرورت زيربنايي حيا براي پوشش چادر، ذره اي دليل و توجيه براي غيرچادري ها، مخصوصا جماعت نسوان بدتركيب زنده به آب و رنگ و بزك!!!! ايجاد نخواهد نكرد.
امیر
ایولا کاملا درسته
می پسندم
سرور
حدیث جدید کشف کردید؟ استناد این نوشتار به چیست؟
هستي
ب ايني ك اكثريت امار اينونشون ميده......كسي ك حياش كامل بشه خودشواززهرنگاهاي الوده حفظ ميكنه!ب امتحانش ميارزه هااااااااااا
مستور
حديث:
جريان پشت پرده رفتن حضرت زهرا سلام الله عليها به خاطر حضور مرد نابينا در منزل
علی (ع) فرمود: نابینایی در خانه حضرت زهرا (س) وارد شد حضرت خود را پشت پرده یا دیوار پوشاند. پیامبر (ص) فرمود چرا با این که نابینا تو را نمی‌بیند از وی حجاب می‌گیری؟ عرض کرد: اگر او مرا نمی‌بیند، من که او را می‌بینم و او نیز بوی مرا استشمام می‌کند.
«فقال رسول الله(ص): اشهد انک بضعه منی» پیامبر(ص) در تایید رفتار حضرت زهرا فرمود گواهی می‌دهم که تو حقا پاره تن من هستی.

بحارالانوار، ج 43، ص 191
محجبه
موافقم.... اين حديث نيست. عقل آدم ميتونه اينو درك كنه كه حجاب يكي از زير مجموعه هاي حياست
دقیق
United States
حجاب بدون حیاء هم لازم است هرچند که ناقص است.
یه جوون
من یه پسر 19ساله ام وقتی داخل خیابون میرم سعی میکنم چشمما کنترل کنم ولی پدرومادری که اینو میخونی بچه هاتونا هر چه سریعتر زن بدین آخه داخل این دور زمونه یوسف پیامر هم بزور میتونه خودشا کنترل کنه و ایقدر سخت نگیرین