شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

طرح جامع جمعیت سرآغاز تحولی عظیم

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 436748
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع جمعیت می‌تواند سرآغاز تحول عظیمی در بحث باروری و فرزند آوری باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام احمد سالک ظهر دوشنبه در همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک اظهار داشت: آغاز سیر طرح جامع جمعیت و خانواده از شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که با مداخله کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمع بندی در ۵۰ ماده، تقدیم به مجلس شورای اسلامی شد.

وی بیان داشت: این طرح می تواند تحول عظیمی در بحث باروری و فرزندآوری، رفع موانع و مشکلات ازدواج و بستر سازی مناسبی برای تحقق این امر باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بند ۲ و ۴ سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری مبنای حرکت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است.

وی اعلام کرد: رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج های جوان و توانمندسازی آنها در تامین هزینه های زندگی و همچنین تحکیم بنیان و پایداری خانواده، فرزند پروری و تاکید بر آموزش مهارت های زندگی و ارتباطی و ارائه خدمات مشاوره ای، تقویت نظام تامین اجتماعی، خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت های پزشکی برای سلامت باروری و فرزند آوری از محورهای اصلی طرح جامع جمعیت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این همایش به تشریح وضعیت موجود اصفهان از نظر شاخص جمعیت و اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای سیاست های کلی جمعیت در سطح استان پرداخت و افزود: جهت گیری فعالیت‌های معاونت بهداشتی دانشگاه اعم از برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های جامع آموزشی، تشکیل کمیته‌های رشد جمعیت و خانواده، کارگروه‌های سلامت و برگزاری نمایشگاه‌های پویایی و بالندگی در راستای افزایش جمعیت و ارتقای نرخ باروری است که امیدواریم در آینده شاهد یک جامعه پویا و جوان باشیم.

غلامحسین صدری افزود: رویکردهای دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در برنامه های سلامت باروری برای ارتقای نرخ باروری کلی و رویکردهای باروری سالم و فرزندآوری، ازدواج و ناباروری، وضعیت جمعیت جمهوری اسلامی ایران حال و پیش بینی های آینده از جمله محورهای مطرح شده در این همایش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حرف حرف حرف همش حرف ولیکن عمل صفر . فقط لاف زنی و دروغگویی . چند وقت پیش خدا فرزند سوم به ما عنایت کرد مدارک رو فرستادم برای کارگزینی شرکتم برای کمک هزینه اولاد ، گفتند طبق قانون کار کمک هزینه اولاد به فرزند سوم و بعد تعلق نمی گیرد حال آنکه بیش از دو سال از فرمان آقا برای افزایش جمعیت گذشته ولی مسئولین هیچ اقدام عملی انجام ندادند و زمانی هم که خدمت آقا می رسند چاپلوسی پشت چاپلوسی .