شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳
در ادامه مطالبات دانشجویی، بسیج دانشگاه شریف صادر نمود:

نامه عدالت خواهانه دانشجویان به رئیس قوه قضائیه

چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب: 105349
اما متاسفانه علی رغم بعضی اقدامات مهم و مثبت نسبت به دوره های قبلی قوه قضائیه، که از آنها حمایت کرده و می کنیم ، آنچه که در برخورد با بعضی از فتنه گران که خود را در پشت پرده های آهنین مافیای قدرت و ثروت پنهان کرده اند، دیده شد تا حدی آن عزم ابتدایی را برای برخورد با با سران اصلی فتنه و دانه درشت های مفاسد اقتصادی و پرهیز از تبعیض، در هاله ای از ابهام فرو برده است .
به گزارش سرویس دانشگاه جهان، به دنبال صدور بیانیه های عدالت خواهانه توسط تشکل های دانشجویی در بیان مطالبه از قوه قضائیه برای قاطعیت بیشتر در برخورد با دانه درشت های مفاسد اقتصادی، 
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف نیز به صدور نامه ای خطاب به ریاست این قوه دست زد:
بسم الله الرحمن الرحیم 

حضرت آیت الله آملی لاریجانی 

ریاست محترم قوه قضائیه 

آنچنانکه رهبر بزرگوار انقلاب نیز بارها به دانشجویان انقلابی اشاره کرده اند، آرمان خواهی و عدالت طلبی شاهرگ حیاتی جنبش دانشجویی می باشد، جنبشی که خود را جلودار حرکت ملت و کشور ایران به سمت قله های ایمان، عزت، پیشرفت و عدالت می بیند .
 
از همین روی، همزمان با حضور جناب عالی و از آنجا که در سخنان مراسم انتصابتان اینگونه بر می آمد که عزمی جدی در راستای برخورد با مفاسد اقتصادی،سیاسی و ... دارید، بارقه های امید خود را در نامه ها و بیانیه های مختلف ضمن هشدار دادن نکاتی خدمتتان عرض کردیم . 

اما متاسفانه علی رغم بعضی اقدامات مهم و مثبت نسبت به دوره های قبلی قوه قضائیه، که از آنها حمایت کرده و می کنیم ، آنچه که در برخورد با بعضی از فتنه گران که خود را در پشت پرده های آهنین مافیای قدرت و ثروت پنهان کرده اند، دیده شد تا حدی آن عزم ابتدایی را برای برخورد با با سران اصلی فتنه و دانه درشت های مفاسد اقتصادی و پرهیز از تبعیض، در هاله ای از ابهام فرو برده است .
 
قوه قضائیه علیرغم همه درخواست های ملی و مردمی در طی این چندماه به ویژه 9 دی و 22 بهمن، افشاگری های رییس جمهور در مناظره ها پیرامون جرایم فرزندان آقای هاشمی و برخی دیگر از شبکه های زالو صفت اقتصادی سیاسی، درخواست رییس مجلس شورای اسلامی در سخنان اخیرشان برای رسیدگی به برخی اتهامات خاص، نامه 223 نفر از نمایندگان برای مبارزه با دانه درشت های مفاسد اقتصادی و ... ، هنوز هیچ اقدام جدی برای رسیدگی به اتهامات سران اصلی فتنه و همچنین فرزندان آقای هاشمی ( امری که خود ایشان نیز اخیرا در سخنانی بر ارجاع پرونده خانواده شان به دادسرا حمایت کردند ) و دیگر متهمانی که ذهن عموم مردم بر روی آنها حساس شده است و برخی از آنها خود را در ذیل پست ها و مقام های بلند و مهمی در ارکان مختلف کشور حتی دولت، پنهان کرده اند، انجام نداده است.
و البته عجیب آن است که برخی از این آقایان پست هایشان دقیقا برای مبارزه با مفاسد افرادی همچون خودشان است ! 

مردم در 9 دی ماه و 22 بهمن به عرصه آمدند و حضور خود را اعلام نمودند و حجت را بر تمامی مسولین به ویژه قوه قضائیه برای برخورد با فتنه گران تمام نمودند آنچنانکه رهبری عزیز نیز چنین فرمودند "مسئولین کشور می بینند مردم در چه جهتی حرکت می‌کنند حجت بر همه تمام شده است حرکت عظیم روز چهارشنبه نهم دی ماه حجت را بر همه تمام کرد. مسئولین قوه قضاییه می‌دانند که مردم در صحنه اند و چه می خواهند. دستگاه ها باید وظایف‌شان را انجام بدهند، هم وظایفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاش گر و ضد انقلاب و ضد امنیت هم وظايف‌شان در زمينه‌‌‌ى اداره‌‌‌‌‌‌ى كشور " . 

اما در مقابل این همه رشادت ها و حماسه سازی ملت چه قدر جامه عمل به درخواست های آنان پوشانده شد، آیا سخنانی همچون " پیام ملت را شنیدیم " توانست آنها را در مبارزه با تبعیض و دوگانگی در برخورد، آرام نماید ؟ 

آنچه که مورد تاسف فراوان ما و یکی از علت های ارسال این نامه به شما گردید، رخدادی است که در روزهای گذشته اتفاق افتاد که اگرچه مسبوق به سابقه بوده است اما به نظر می رسید که در رویکرد جدید آن قوه این امر اصلاح گردد اما گویی حال که قوه قضائیه جسارت برخورد با حریم ساختگی برخی آقازاده ها و دیگر سران فتنه را ندارد، می خواهد صورت مساله را پاک نماید و به جای پاسخ گویی به اعتراض های مردمی و در راس آنها اعتراضات دانشجویی، با دانشجویان عدالتخواهی برخورد نماید که از این همه سستی و دوگانگی در برخوردها ابراز انزجار و ناراحتی می نمایند .
 
بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، ضمن حمایت از بیانیه تشکل های دانشجویی دیگر در روزهای گذشته برای مبارزه با تبعیض و همچنین تشکر از قوه قضائیه و قاضی محترم پرونده آقای حسین مرعشی برای برخورد جدی با ایشان، اعتراض خود را از قوه قضائیه به خاطر احضار مسوول یک تشکل بسیج دانشجویی به جای پاسخگویی و روشنگری اعلام می دارد .
 
برادر گرامی جناب آقای آملی لاریجانی
 
سکان قوه قضائیه به کدام سمت هدایت می شود؟
وای از آن روزی که قوه قضائیه فراموش کند که تمام مشروعیت آن قوه وابسته به مبارزه با تبعیض است !!
 
این جمله ای است که مقام معظم رهبری آن را خطاب به مسوولین بیان نموده اند " مشروعيت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، تبعيض و نيز عدالتخواهی است "
 
حال سوال اینجاست که آیا قوه قضائیه در مسیر مبارزه با تبعیض گام بر می دارد ؟
آیا نظرات حضرت روح الله که همه ما مدیون آن بزرگوار هستیم را در باب تبعیض در قامت عدالت شنیده یا خوانده اید ؟
 
«ما یک همچو اسلامی (می خواهیم) که عدالت باشد در آن، اسلامی که در آن ظلم نباشد، اسلامی که آن شخص اولش با آن فرد آخر همه در سوا(مساوی) در مقابل قانون باشند"
 
مگر یک یا چند خانواده مشخص با همه بستگان و اعوان و انصارشان چقدر در پیشگاه قوه قضا دارای ابهت و جبروت می باشد که قوه قضا حاضر است اینچنین تمام مشروعیت،حیثیت و آبروی 30 ساله خود را در مصون ماندن اعضای این طیف در طبق اخلاص قرار داده و جایگاه خود را در نگاه مردم پایین آورد ؟
 
شاید اگر از زبان ولایت این سخنان را بشنوید برایتان مهمتر باشد آنجا که فرمودند : " تسامح در مبارزه با فساد، بنوعى همدستى با فاسدان و مفسدان است. اعتماد عمومى به دستگاههاى دولتى و قضائى در گرو آن است كه اين دستگاهها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعيت و عدم تزلزل خود را نشان دهند." 

همچنانکه در دیدار اخیرتان با مراجع نیز، این بزرگواران به شما اشاره نمودند، باید بطور جدی از اعمال نفوذها در تصمیم های اصلی قوه در برخورد با متهمان جلوگیری شود و اهمال ها در برخورد با فتنه گران اصلی و دانه درشت های مفاسد اقتصادی، جز این ظن را تقویت نمی کند که در تصمیم های قوه قضائیه در برخورد با متهمان، میزان نفوذ آنها، در برخورد با جرمشان تاثیر بسزایی دارد .
 
اسلام دینی است که بیشترین تاکید را بر اجرای قسط و عدالت دارد" قُلْ أَمَرَ رَبىّ‏ِ بِالْقِسْطِ " " لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَ أَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَ الْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط " شایسته است که اشاره ای هم به سیره اهل بیت والا مقام نماییم به ویژه امیر مومنان، علی (ع) که کشته اجرای عدالت و پرهیز از هرگونه تبعیض در برخورد با مفاسد بود .
از نظر آن حضرت اصلی که می تواند تعادل اجتماع را حفظ کند و به پیکر اجتماع آرامش بدهد عدالت است.ایشان از کوچکترین ستمی حتی گرفتن دانه ای جو از مورچه ای گریزان بود او در این راستا به گفته و نوشته و شعار اکتفا نمی کرد بلکه عملاً برای محو ستم و استقرار عدالت تلاش می کرد و حتی از عزیزترین بستگانش هم نمی گذشت زیرا خدایش به عدل فرمان داده بود. 

هرگز چون سیاستمداران دنیاپرست مصلحت اندیشی نکرد و هیچ گاه از ستمی چشم پوشی ننمود. او حکومت را وسیله ای تلقی کرد تا توسط آن اقامه حق نماید و باطل را محو کند، ایشان به ابن عباس فرمود: حکومت برای من از این کفش وصله دار ارزش کمتری دارد مگر این که اقامه حق کنم یا باطلی را از بین ببرم.
 
آن حضرت تأکید می فرماید: برپایی دولت عدل از واجبات است. و گوشزد نموده اند که: هر کس عادل باشد حکمتش تأثیرگذار می گردد، حضرت می فرمایند: عدل جامعه را پایدار می کند و باعث شکست دشمنان می گردد، با اجرای عدالت برکت ها زیاد می شود، و هر کسی که عدالت گستری نماید خداوند بر او رحمت می فرستد و از نشانه های بزرگواری عمل کردن به روش عادلانه است.
 
لذا لازم است که بر این نکته تاکید نماییم که اگر بنا بر آن است که هر کس در دایره قدرت اژدهای هفت سر مافیای سیاسی،اقتصادی هست، مصونیت قضایی داشته باشد و بیرون از آن همه و همه، به طرفه العینی، برخورد با جرایمشان صورت می گیرد، اعلام نمایید تا جنبش دانشجویی و مردم نیز تکلیف خود را بداند . 

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف،ضمن برائت از این عمل نادرست، در احضار مسؤول یک تشکل بسیج دانشجویی برای بیانیه آرمان طلبی اش به جای پاسخگویی به آن، برخود می داند که بار دیگر شما و قوه متبوعتان را پیش از آنکه کاسه صبر ملت لبریز شود، به حرکت در راستای عدالت، بدون هرگونه مصلحت اندیشی های بی اساس در برخورد با مافیای قدرت و ثروت با تمامی وابستگان و فرزندانشان، دعوت نماید .
زیرا عدالتخواهی لب انتظار رهبری از جنبش دانشجویی است و بی گمان در این مسیر کوتاه نخواهیم آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راست میگن خب.چرا با آقای ... برخورد نمیشه؟
Iran, Islamic Republic of
سايت محترم و ارزشمند جهان نيوز
سلام
بعنوان يك خواننده عاجزانه از شما خواهشمندم دست ....و امثال وي را رو كنيد. شما يك رسانه حق جو هستيد و در قبال افرادي مثل .... نبايد احتياط و محافظه كاري و ترس نشان داد. حرف حق را بزنيد. افرادي كه دو رو باشند نبايد در هيچ منصبي در اين كشور جايي داشته باشند.
اين ملاحظه درمورد....جايگاهي ندارد. در صورت چاپ نظرات بنده تقدير اينجانب همراه شما خواهد بود. محافظه كاري در قبال سودجويان و دوچهرگان باعث رنجش مخاطبين و رويگرداني شان خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
چشم.
منتظر نامه شما بودند.
حتما برخورد ميشه.