جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۷
۳۳
ما فقط تعهد کردیم تحریم جدیدی هسته‌ای وضع نکنیم!

بازی جدید مقامات کاخ سفید علیه ایران

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 331113
سرپرست مذاکره کنندگان آمریکایی در موضوع هسته ای ایران گفت کنگره می تواند بدون ذکر موضوع هسته ای تحریم های جدیدی را علیه این کشور وضع کند.
بازی جدید مقامات کاخ سفید علیه ایران
به گزارش جهان به نقل از پایگاه آنتی وار، وندی شرمن، سرپرست مذاکره کنندگان آمریکایی در موضوع هسته ای ایران، تاکید کرد کنگره از نظر تئوریک می تواند تحریم های جدیدی را علیه این کشور وضع کند.

شرمن در پاسخ به سوالی در کمیته بانکی سنا در مورد امکان وضع تحریم های جدید علیه ایران به بهانه تروریسم خاطر نشان کرد: «ما باید ببینیم ادبیات ویژه مورد استفاده در این تحریم ها چیست.»

شرمن افزود: «تنها تعهدی که ما در این توافق داده ایم این است که تحریم جدیدی در ارتباط با پرونده هسته ای وضع نکنیم.»

هرچند شرمن پیشنهاد نکرد که چنین تحریم هایی طراحی شوند، اما این اظهارات وی نشان دادن مسیری جدید به کنگره برای تصویب دور جدید تحریم ها علیه ایران به هر بهانه دیگر است.

به نوشته تسنیم،بر این اساس به ادعای وی کنگره آمریکا می تواند بدون به کار بردن کلمه هسته ای اقدام به وضع تحریم های جدید علیه ایران کند.

اما طرح چنین مسائلی احتمالا به صورت جدی به مسیر دیپلماسی در قبال ایران لطمه خواهد زد و به ایران این نکته را گوشزد می کند که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد زیرا این کشور به وعده های خود تا پایان توافق پایبند نمی ماند.

آمریکا چند شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جهان، روز گذشته هم اسوشیتدپرس گزارش داد: وزرات خانه‎های خزانه داری و خارجه روز پنج شنبه اعلام کردند دارایی‎های آنها را بلوکه و هر گونه نقل و انتقال مالی را مسدود می‎کند.

دولت آمریکا مدعی شده‎است این شرکت ها در اشاعه موادی که در ساخت سلاح کشتار جمعی مورد استفاده قرار می‏گیرد نقش داشته‎اند یا تلاش برای دور زدن تحریم‎ها داشته‎‌اند.

خبرگزاری رویترز نام شرکت‎ها را از این قرار منتشر کرده است: Mid Oil Asia, Singa Tankers, Siqiriya Maritime, Ferland Company Limited و Vitaly Sokolenko.

علاوه بر این پنج شرکت ایرانی به دلیل نقش داشتن در "قابلیت غنی سازی اورانیوم ایران" مورد تحریم قرار گرفته‎اند.

این اتفاق در حالی رخ می‎دهد که در روزهای اخیر در خبرها آمده بود که دولت اوباما تلاش می‏کند مانع از تصویب تحریم‎های جدید از سوی نمایندگان آمریکایی بشود.

در همین رابطه "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران، نیز در مصاحبه با مجله آمریکایی تایم هشدار دارد که اعمال تحریم های جدید علیه ایران موجب مرگ توافق هسته ای ژنو خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باید روی پای خودمون بایستیم
پویا
پس دوباره تحریم ها شروع شد
فایده نداره.
باید روحانی به توان داخلی کشور تکیه کنه.مذاکرات رو بهتره ملغی کنن
مگه تحریم ها رفته بود؟!!!!!!!!
فقط دل اقایون خوش بود به ازاد سازی چند میلیون دلار داریی بلوکه شده خودما!!!!!!!!!!!
مرگ بر این آدمکشای دروغگو
Iran, Islamic Republic of
ظریف جان بهترین کار استعفاست تورو به خدا بیشتر بی ابرو نکن ملت مارو
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار اینه که توافق ژنو ملغی اعلام بشه
و در مذاکرات بعدی بحث بره روی لغو همه تحریمها و ما هم حق غنی سازی بیست درصد رو پس بگیریم و کلاً نقایص توافق قبلی را برطرف کنیم
باید تنبیه بشن از پیمان شکنی
یعنی ما بگیم اون توافق مال قبل از پیمان شکنی بود
حالا شرایط ما عوض شده

اگرچه مرد می خواد اینجور محکم پای منافع کشور وایستادن
بهتره بگیم غلط کاری جدید کاخ سفید
خب معلومه دیگه وقتی بعد از این توافق نامه تلویزیون... این ...ا این توافق نامه را به نوعی محکوم می کنند ... که آمریکا هم میگه... !!!؟
ژنو چای آبروی برند مقاومت در برابر ظلم ما را از بین برد ایا این هم قابل برگشت است؟!
هموطن
زهی خیال باطل!!!!!!!!
کدخدای اقایون هیچ وقت کارش درست نبوده و نیست
اعتماد به مستکبرین یعنی کندن گور خودمون با دستای خودمونه
United States
مرگ بر امریکا
عرض ادب خدمت دولت
بفرمایید دولت محترم!
حالا هی برید و عکس یادگاری بگیرید!
به سخره مان گرفتند!
چون شما دشمنی دشمنتان را باور نکردید!
حالا می خواهید چکار کنید؟
...
یا باز هم چاکرم و نوکرم ... آقای مؤدب بروید؟
حالا دیدید ناراحتی اسرائیل و عربستان بازی کودکانه ای بیش نبود؟
اگر این همه خودتان را از لولوی جنگ نترسانده بودید و خاضعانه دست ارادت و دوستی به طرف اینها دراز نکرده بودید امروز این طور به سخره گرفته نمی شدیم.
اینها جرأت حمله به یک ملت متحد و قوی را ندارند. متأسفم از اینکه شما با کدخدا باوری تان تا این حد خود حقیر پندارید.
بابا اصلا با چنین افرادی ادامه بازی غیر ممکن است و باید پایان بازی را اعلام کنیم مشکل اینها با ما هسته ای یا حقوق بشر و ... نیست مشکل ماهوی است و ما باید اجازه بدهیم تا امریکا در ایران پایگاه بزند و در امور ما نقش تعیین کننده داشته باشد تا کشور خوبی باشیم البته اگر اجازه بدیم اسرائیل هم پایگاه بزند دیگه خیلی خوب میشیم ایا میتوانید چنین کارهایی را انجام دهید ادامه دهید در غیر این صورت نخودنخود هرکه رود خانه خود
محسن
ببینید حضرت آقا چقدر گفت به انها نمیشه اعتماد کرد ولی متاسفانه مسولین دولت ما گوشی برا شنیدن ندارند این هم از توافقشون ..........؟؟؟؟؟
روحانی مچکریم!
ظریف مچکریم!
بچه ها مچکریم!
نمی دونم فاتحه کشور رو خوندن کجاش تشکر داره ولی حالا که می خواهی تشکر کنی لااقل فاتحه ادبیات فارسی رو نخون. لفظ مچکریم یک لفظ مهمل است لفظ صحیح متشکریم است.
یه طوری تشکر کنید که مخاطب فکر نکنه طرفش بی سواده!
Iran, Islamic Republic of
باباجان داره مسخره میکنه شما چرا نمی گیرید؟!
بی ادعا
تو کلا به خاطر چه چیزایی تشکر می کنی؟؟ تو بقیه امور زندگیت هم از این سنخ کارهای افراد تشکر می کنی؟
بی ادعا
تا کی باید حقارت بکشیم؟؟ آیا مسؤولین بازم فکر می کنن موفق شدیم؟ گرچه از اولش معلوم بود موفقیتی در کار نیست.
Iran, Islamic Republic of
امریکا با این اقدام در واقع روابط دو جانبه خود را از موضوع هسته ای ایران تفکیک کرده است اشکالی ندارد ولی در عوض بخشی از تحریم های هسته ای را هم لغو نماید چون ما بعد از حل مسئله هسته ای شاید خودمان هم تمایلی به روابط دو جانبه با امریکا نداشته باشیم ./
عابد
واقعا باید به پیش بینی حضرت آقا احسنت گفت که" آمریکا غیر قابل اعتماد است" به گروه مذاکره کننده التماس می کنیم بیش از این با عزت و اقتدار ایرانی بازی نکنید . ما را بیش از این کوچک و خوار و ذلیل نکنید ما در دنیا اقتدار می خواهیم نه بذله گویی و بگو و بخند با اشتون و مذاکره با ذلت . خواهش می کنیم بار دیگر غرور ما را برگردانید ما مذاکره نمی خواهیم . غنی سازی را مفت و مسلم و بدون دادن هیچ امتیازی از ما گرفتند . وای به حال شما راستگویان دروغگو.
یا مهدی
مرگ بر کد خدای جهانی
اگر با خداباوری قدم برمی داشتیم خداوند ما را کفایت می کرد. مگر تا به حال از توکل به خداوند متضرر شدیم. غیر از این است که از دل بدترین فتنه ها نجاتمان داد.
لطفا بیش از این ما را تحقیر نکنید.. این دولت محترم! چی می خواهد از عزت و آبروی ما که این جوری حراجش کرده.
آقای روحانی ساتریفیوژها از چرخش ایستاد چرخ کارخانجات میچرخد!
علی
اتفاقا خیلی خوب شد...دستشون واسه مردم ایران و حتی جهان رو شد...ما با صداقت جلو رفتیم واونا چهره واقعی خودشون رو نشون دادن...فقط وفقط به ضرر خودشونه چون ما کار خودمون رو داریم انجام میدیم...دیگه نه گروه های راست نه گروه های چپ مدعی نمیشن...چون کاری رو که لازم بود تیم مذاکره کننده بخوبی انجام داد اما اونا تو زرد از آب دراومدن...
برادر گرامی چند بار باید آزموده را آزمود. ما دشمن را نسبت به خود جسورتر کردیم. من به دلیل شغلم پیوسته با بدنه مردمی بسیاری از کشورها ارتباط دارم. قبلا قسم می خوردند اگر ایران مورد حمله قرار گیرد ما همه کفن پوشیم. حتی از برادران اهل سنت. ولی حالا می پرسند دولت ایران دیوانه شده است!
Iran, Islamic Republic of
بنظر من الان بهترین موقع ورود آقای (( ولایتی )) البته بنمایندگی از طرف آقای هاشمی به موضوع است برای اینکه هم سیاست (( نفوذ )) می داند وهم با آقای شیراک می تواند یک فنجان نسکافه بخورد و قضیه را تمام کند و ایران به همه حقوق خود مثل قطع نامه 598 برسد- شک دارید امتحان بکنید
زمانی که ایران قطع نامه را پذیرفت درست زمانی بود که مردم عراق سپاه تشکیل داده بودند و آماده باز کردن درهای شهرهای خود به سوی نیروهای ایرانی بودند تا از آن ها حمایت کنند. ما هم قرار نبود در عراق بمانیم. فقط در این حد که صدام سقوط کند.
فکر می کنید ما با جنگ وارد حلبچه شدیم. مردم شهر درها را به روی ما باز کردند. جلوی پای سربازان ایرانی گوسفند قربانی شد. برای همین هم صدام شهر خودش را بمباران شیمیایی کرد تا از مردم خودش زهره چشم بگیرد.
پذیرش قطع نامه کاری کرد که آمریکا با علم به سقوط صدام و به اسم نجات مردم عراق و ایجاد دموکراسی وارد عراق شده و به دنبال تثبیت منافع خودش باشد. در حال حاضر سفارت آمریکا در عراق 25000 نیروی جاسوس رسمی دارد. سفارت آمریکا در عراق در واقع یک شهرک جاسوسی عظیم است.
United States
مثل ما و آمریکا مانند مثل انسان و سگ می ماند وقتی سگی تو را دنبال می کند هر چقدر ضعف نشان بدهی و فرار کنی تو را دنبال می کند ، اما اگر برگردی و بعلامت تهدید از زمین سنگی برداری بلافاصله ترسیده وفرار می کند. ( البته بخاطر این مثال از سگ این حیوان وفادار عذرخواهی می کنم)
Iran, Islamic Republic of
بهتره ما هم بگیم توافق نامه غنی سازی 20 درصد را ممنوع کرده 65 درصد را که ممنوع نکرده و بعد غنی سازی 65 درصدی را انجام بدهیم
غلط کاری اضافی کاخ سفید